InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Tweewieler > Besparen op kinderfietsen

Besparen op kinderfietsen

Besparen op kinderfietsen Kinderfietsen zijn duur in aanschaf en ze fietsen er maar tijdelijk op. Binnen een paar jaar moet de fiets weer vervangen worden door een grotere kinderfiets. U kunt op kinderfietsen besparen door slim te kopen en te verkopen. Een kinderfiets kost ongeveer tot € 100 voor de kleinste kinderen, tot € 800 voor de grotere kinderen. U kunt nog veel meer aan kinderfietsen uitgeven, maar met goedkopere fietsen kunnen ze zich ook goed redden. U kunt niet van kinderen verwachten dat ze de fietsen schadevrij blijven houden. Door niet een nieuwe fiets te kopen, kunt u op een eenvoudige manier honderden euro’s besparen. De oude fiets kunt u voor een goed bedrag weer verkopen. De fiets moet hiervoor wel in een goede staat zijn.

Eerste fiets kopen

Een fiets voor de jongste kinderen kunt u voor een bedrag tot ongeveer € 100, nieuw aanschaffen. Door op het internet te speuren treft u tweedehands fietsen aan voor de helft van het geld. Het voordeel van deze tweedehands fietsen is, dat ze meestal maar weinig gebruikt zijn en dat u ze voor een laag bedrag kunt kopen. Nadat u een dergelijke fiets hebt gekocht, kunt u deze voor een vrijwel identiek bedrag weer verkopen. Deze fietsen blijven namelijk redelijk waardevast.

Tweedehands fiets kopen

Kinderfietsen worden veel tweedehands aangeboden. Dit is te verklaren doordat kinderen slechts maximaal een paar jaar op de fiets kunnen fietsen. Op den duur moeten ze een grotere fiets hebben. Volwassenen houden een fiets tot deze versleten is. Kinderfietsen worden voor een korte periode gebruikt, en hierdoor worden er kwalitatief veel goede gebruikte kinderfietsen aangeboden.

Fiets weer doorverkopen voor hetzelfde bedrag

Nadat uw kind de fiets is ontgroeit, kunt u deze weer relatief eenvoudig verkopen. U moet er in eerste instantie wel voor zorgen dat de fiets geen mankementen meer heeft. Een fiets aanbieden met meerdere kleine gebreken, zal er voor zorgen dat de fiets niet verkocht gaat worden. Gebreken als een slappe ketting of een defecte handrem, kunt u eenvoudig zelf verhelpen en hier vergroot u de verkoopkansen mee.

Geld verdienen met kinderfietsen

Indien u handig bent met het opknappen van fietsen, kunt u zelf een fiets voor een laag bedrag kopen en voor een hoger bedrag weer verkopen. Op Marktplaats gaat u op zoek naar een opknapper voor een laag bedrag die in uw buurt wordt verkocht. U gaat de fiets vervolgens opknappen en uw kind kan de fiets gaan gebruiken. Nadat hij of zij de fiets ontgroeid is, kunt u de fiets in goede staat weer verkopen voor een bedrag dat boven de aanschafwaarde ligt.

Op deze manier kunt u uw kinderen op deugdelijke fietsen laten rijden, zonder dat het u geld kost. Sterker nog het kost u wat energie, maar u kunt er zelfs geld mee verdienen.

Hoe moet ik mijn fiets verkopen?

Er zijn speciale websites waarop u uw fiets aan kunt bieden, maar het werkt het beste om gewoon te kiezen voor Marktplaats. Op deze manier bereikt u de meeste mensen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Besparen op kinderfietsen"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 15-08-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Tweewieler
Schrijf mee!