InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Diversen > Boeken over veilig rijden met de scootmobiel

Boeken over veilig rijden met de scootmobiel

Boeken over veilig rijden met de scootmobiel Met een scootmobiel rijden is toch anders dan als fietser of automobilist aan het verkeer deelnemen. Misschien wilt u wel een cursus nemen, maar een alternatief om met een scootmobiel zelfverzekerd en veilig aan het verkeer te blijven deelnemen, is het doornemen van een goed handboek. Er zijn enkele goede handboeken over het veilig en comfortabel rijden met de scootmobiel. Naast het 'Handboek voor scootmobiel rijden' is er ook het boek 'Rijwijzer met uw scootmobiel'.

Het boek RijWijzer met uw Scootmobiel

In Nederland zijn ondertussen al enkele honderdduizenden mensen die aan het verkeer deelnemen met een scootmobiel en dit aantal zal mede door de vergrijzing de komende jaren en decennia nog flink toenemen. Onder deze scootmobilisten zijn mensen die hun leven lang auto hebben gereden, mensen die veel in het verkeer zijn geweest als fietser of bromfietser, maar ook mensen die eigenlijk zelden of nooit actief met een voertuig aan het verkeer hebben deelgenomen. Er zijn natuurlijk cursussen scootmobielrijden, maar een goed begin is ook het bestuderen van een boek waarin veel theorie en praktijk betreffende scootmobiel rijden aan bod komt.

Inhoud leerboek RijWijzer met uw Scootmobiel

Het boek bestaat uit een aantal onderdelen die ieder een bepaalde situatie behandelen en waarin de theorie zoals verkeersregels en wetten, en de situatie in de praktijk op een duidelijke en heldere manier worden uitgelegd. Overigens is dit boek niet alleen gericht op de scootmobiel, maar ook op gesloten gehandicaptenvoertuigen en rolstoelen.

Waar kunt u dit boek kopen?

Dit boek is bij diverse winkels en webshops verkrijgbaar voor meestal 14,95 euro. Het ISBN nummer is 9789012120784.

Het Handboek scootmobiel rijden

Het doel van 'Het handboek scootmobiel rijden' is onder meer opfrissing van verkeersinzicht en kennis opdoen van de scootmobiel in relatie tot het verkeer van tegenwoordig. In dit handboek worden alle aspecten theoretisch beschreven en voorzien van praktijkvoorbeelden. Wanneer u dit handboek goed doorneemt, dan kunt u al een stuk veiliger de weg op.

Inhoud Handboek scootmobiel rijden

In dit boek wordt dus ingegaan op de verkeersregels en wat die voor u betekenen in diverse situaties. Daarnaast wordt er gewerkt aan het verkeersinzicht. Hierbij gaat het erom dat u de regels kunt koppelen aan verkeerssituaties in de praktijk en dus ook vooruit kunt zien, dus kunt anticiperen op wat er om u heen gebeurt in het verkeer.

Waar kunt u dit boek kopen?

Dit boek kunt u bij vele webshops bestellen en de prijs van dit boek met 56 pagina's vol belangrijke informatie ligt over het algemeen op 19,95 euro. Het ISBN nummer is 978-90-79488-85-8.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Boeken over veilig rijden met de scootmobiel"

Infoteur: Annika_schrijft
Laatste update: 11-05-2017
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!