InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Auto kopen bij een dealer, bovag garage of een handelaar?

Auto kopen bij een dealer, bovag garage of een handelaar?

Auto kopen bij een dealer, bovag garage of een handelaar? U kunt het beste een auto kopen bij een betrouwbare merkdealer. Zij hebben echter als nadeel dat zij meer vragen voor een vergelijkbare auto in vergelijking met een willekeurige garage of een handelaar. U kunt tweedehands auto’s tegenwoordig eenvoudig met elkaar vergelijken via het internet. U zult er bij het vergelijken ook achter komen dat de officiële merkdealers meer vragen dan bijvoorbeeld een handelaar. Dit is gedeeltelijk te verklaren doordat de merkdealer een auto zal afleveren die goed is nagekeken en de handelaar koopt auto’s op, en probeert ze met winst weer door te verkopen. De Bovag dealers zit wat betreft de gemiddelde betrouwbaarheid tussen de merkdealer en de handelaar in.

Vergelijken op prijs en kwaliteit

U doet er verstandig aan om niet uitsluitend op de prijs te letten. Een handelaar zal meestal veel goedkoper zijn, maar u hoeft bij een gebrek niet bij hem aan te kloppen. Aan de andere kant zal de merkdealer ook vaak proberen om onder zijn verplichtingen uit te komen. In de praktijk blijkt dat u afspraken goed moet vastleggen op papier.

Desnoods moet u een deskundig iemand meenemen bij het bekijken van de auto. Vertrouw vooral niet op de verkooppraatjes van de verkoper. Hij zal altijd zeggen dat het een zeer goede auto is die hij tegen een bodemprijs verkoopt.

Wanneer kopen bij een handelaar?

Iemand die zelf handig is en verstand heeft van auto’s, zou terecht kunnen bij de handelaar. U moet er wel vanuit gaan dat u niet later weer hoeft aan te kloppen met mankementen die eerst niet zichtbaar waren.

Nadelen van een auto kopen bij een handelaar?

De handelaar zal u minder over de auto kunnen vertellen en kan zich mogelijk zelfs gaan verschuilen achter het feit dat hij slechts een opkoper en een verkoper is. Bij een handelaar maakt u een grotere kans dat er belangrijke zaken voor u verzwegen gaan worden. U zult ook geen garantie op schrift krijgen.

Wanneer kopen bij een dealer?

Iemand die geen verstand heeft van auto’s en terug wil kunnen vallen op de verkoper, moet zich wenden tot de dealers. Zij zijn over het algemeen wel iets duurder, maar wel servicegericht. Zij hebben namelijk ook een reputatie hoog te houden. U kunt met de dealer goede afspraken maken over een eventuele garantie. De dealer zal ook eerlijk zijn om te voorkomen dat zijn reputatie op spel wordt gezet.

Nadelen van een auto kopen bij een dealer?

De marges die dealers aanhouden zullen hoger liggen. Zij zullen de hoogste prijs vragen voor de auto in vergelijking met de Bovag garage en de handelaar.

Wanneer kopen bij een Bovag garage?

Zij hebben verstand van auto’s. De verkoper heeft vaak ook kennis van auto’s en probeert u geen auto aan te smeren. Zij worden geacht om hun werk goed te doen om niet de naam van de Bovag te schaden. Bij een geschil met de garage kunt u ook de Bovag inschakelen. Een Bovag garage heeft als nadeel dat ze duurder zijn dan de handelaar, maar weer als voordeel dat zij gemiddeld goedkoper zijn dan de dealer.
Gerelateerde artikelen
Tweedehands auto kopenTweedehands auto kopenEen nieuwe auto kopen is voor vele mensen een te grote uitgave. Een tweedehands auto is een goedkoper alternatief die we…
Een nieuwe auto of een tweedehands auto kopenEen nieuwe auto of een tweedehands auto kopenHet kopen van een nieuwe middenklasse auto kost u tussen de €18.000 en €35.000. U kunt geld besparen door geen nieuwe au…
Tweedehands auto kopen: waar moet je op letten?Tweedehands auto kopen: waar moet je op letten?Een tweedehands auto kopen is niet moeilijk en zo gebeurd, echter bij het kopen van een goede tweedehands auto komt erva…
Auto: de slooppremieAuto: de slooppremieSinds het begin van 2009 heeft Nederland de slooppremie. Mensen die een nieuwe auto kopen en de oude auto inleveren krij…
Autokosten omlaag brengenAutokosten omlaag brengenU kunt de autokosten omlaag brengen, door onderstaande tips in acht te nemen. Het bezitten en het rijden van en auto is…

Reageer op het artikel "Auto kopen bij een dealer, bovag garage of een handelaar?"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 05-08-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!