InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Autokosten omlaag brengen

Autokosten omlaag brengen

Autokosten omlaag brengen U kunt de autokosten omlaag brengen, door onderstaande tips in acht te nemen. Het bezitten en het rijden van en auto is duur, maar u kunt de autokosten omlaag brengen. De grootste kosten van het autorijden zijn de afschrijvingen, het onderhoud en de brandstof. De prijzen van brandstof fluctueren sterk, maar gerekend over meerdere jaren zijn de kosten aan het stijgen. Bij het kopen van een nieuwe auto, schrijft u op het moment dat de auto niet meer nieuw is al duizenden euro’s af. De onderhoudskosten worden hoger naarmate de auto ouder is, en de kosten van brandstof zijn afhankelijk van het gebruik. Daarnaast hebt u nog de wegenbelasting en de verzekeringspremies. Alle maatregelen die de kosten omlaag brengen zijn welkom.

Tanken voor de laagste prijs

Een paar centen verschil per getankte liter, kan op een tankbeurt veel geld schelen. Ga voor de goedkoopste benzinepomp, en laat u niet verleiden door spaaracties van de topmerken. De brandstof heeft overal dezelfde kwaliteit. Bij onbemande benzinepompen kunt u vaak 5 cent of meer besparen per liter.

Goedkoper rijden met LPG of diesel

De meeste mensen rijden op benzine, maar als u veel kilometers rijdt is LPG of diesel goedkoper. Vaak wordt gedacht dat u minimaal 20.000 kilometer in het jaar moet rijden om over te stappen op LPG of diesel, maar bij de meeste auto’s valt dat lager uit. U kunt een vergelijking maken door het prijsverschil van de brandstof uit te rekenen en het aantal kilometers dat u rijdt. U moet er wel rekening mee houden dat het verbruik van een dieselauto lager is.

De banden moeten de juiste spanning hebben

Door rond te rijden met onvoldoende lucht in de banden, kan het benzineverbruik met vijf procent toenemen. Hoe hard de banden moeten zijn verschilt per auto. In het onderhoudsboekje staat aangegeven welke bandendruk de juiste is.

Auto inruilen bij hoge onderhoudskosten

Een auto waarvan de onderhoudskosten hoog zijn, kunt u beter zo snel mogelijk van de hand doen. Vaak blijven de kosten namelijk hoog. Dit gaat vaak op voor oudere auto’s. Op den duur moeten steeds meer onderdelen vervangen worden. De onderhoudskosten van het ene merk zijn ook hoger dan de onderhoudskosten van een ander merk. Door een auto te kopen van een degelijk merk, hebt u gemiddeld een kleinere kans op hoge onderhoudskosten.

Auto niet gebruiken voor korte stukjes

De auto gebruiken voor korte stukjes zorgt voor een hoog benzineverbruik, maar is daarnaast ook slecht voor de auto.

Kosten onderhoud verlagen door een goedkopere garage

Onderhoudskosten die gemaakt worden door de dealer, zijn over het algemeen hoger dan de onderhoudskosten bij een Bovag garage. De dealer heeft mogelijk meer kennis over uw auto, maar een Bovag garage heeft ook de kennis in huis om uw auto goed te onderhouden.

Besparen op de autoverzekering

De verschillen in de premies die autoverzekeraars vragen voor de verzekering, zijn groot. Ze bieden vergelijkbare dekkingen aan tegen zeer uiteenlopende prijzen. Op het internet kunt u eenvoudig de prijzen van de verzekeraars vergelijken. Een dergelijke berekening kunt u maken binnen vijf minuten. Indien u wenst over te stappen, kunt u gewoon contact opnemen met de nieuwe verzekeraar. Zij zullen u ook helpen om de oude verzekering op te zeggen.
Gerelateerde artikelen
Tips om te besparen op autokostenTips om te besparen op autokostenNieuwe auto’s zijn duur in aanschaf. U kunt veel geld besparen door geen nieuwe auto aan te schaffen maar een tweedehand…
Auto van de Zaak - Bijtelling - Een Koopje - Doen!mijn kijk opAuto van de Zaak - Bijtelling - Een Koopje - Doen!Auto van de zaak vaak goedkoper dan een particuliere aankoop! De inkomensbijtelling voor de leaseauto of auto van de zaa…
Autokosten - Minst pechgevoelige auto's in hun klasseAutokosten - Minst pechgevoelige auto's in hun klasseAuto's - de minst pechgevoelige auto's in hun klasse. De DEKRA (DEutscher KRAftfahrzeug Überwachungsverein) is opgericht…

Reageer op het artikel "Autokosten omlaag brengen"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 01-09-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!