InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > De Nationale Opel Testdag: Opel testen op winterklaar zijn

De Nationale Opel Testdag: Opel testen op winterklaar zijn

De Nationale Opel Testdag: Opel testen op winterklaar zijn In 2009 organiseerde Opel in heel Nederland voor de 16e keer de Nationale Opel Testdagen. Dat jaar werden de testdagen verdeeld over twee dagen, voorheen konden Opel bezitters alleen op de zaterdag terecht, maar toen ook op de vrijdag. De Opel Testdagen werden op 6 en 7 november gehouden. In de jaren erna veranderde er nog meer. Wat bleef was dat de Testdagen van de Opel populair bleven. Opel-bezitters konden en kunnen hun auto er na laten kijken om zo de auto winterklaar te hebben. De Opel-controle bij uitstek voor echte Opel-liefhebbers.

Opel Open Werkplaatsdagen

In 2016 werd gekozen voor een nieuwe opzet van de Opel Testdag. In plaats van 1 dag werden de Opel Open Werkplaatsdagen geïntroduceerd. Gedurende twee weken zijn mensen vanaf 2016 welkom voor de 18 puntencontrole van de Opel. Voor een bepaald bedrag konden mensen het Winterplan-certificaat ontvangen en werd er korting gegeven op een winterbeurt.

Opel testen op 18 punten

De nationale Opel Testdag of de Opel Open Werkplaatsdagen is of zijn in het leven geroepen om Opel bezitters veilig de winter door te laten komen. Alle aangesloten garages testen namelijk alle auto’s gratis en voor niets op 18 punten. Wie een Opel bezit weet daarna precies hoe zijn wagen ervoor staat.

Wat wordt er getest tijdens de Opel Testdag of de Opel Open Werkplaatsdagen

Tijdens de Opel Testdag/Opel Open Werkplaatsdagen worden allerlei onderdelen goed nagekeken. De goedkope Opeltest is goed voor de beurs, maar vooral om te kijken of de auto de winter zonder problemen doorkomt. De onderstaande onderdelen worden dan getest:
  • Kachelradiateur
  • Radiateur
  • Radiateurdop
  • Thermostaat
  • Waterslangen
  • Slangklemmen
  • Waterpomp
  • Ventilatorriem
  • Koelvloeistof
  • Accu
  • Expansievat
  • Uitlaat
  • Schokdempers vóór en achter
  • Conditie van de banden
  • Remmen vóór en achter
  • Koppeling
  • Ruitenwissers, niveau ruitensproeier en oliepeil

Certificaat Winterplan

Wordt een auto goed bevonden dan kunnen Opel-eigenaren vervolgens een certificaat aanschaffen voor 25 euro (in 2016), dat geldig is tot 1 april van het volgende jaar. Dit certificaat heeft het Winterplan. Gaat voor die periode toch iets kapot dat tijdens de Nationale Opel Testdag akkoord is bevonden, dan wordt dat gratis gerepareerd. Bovendien gaat 2 euro van de aankoopprijs naar het project 'Op voeten en fietsen naar school' waardoor ook de veiligheid van schoolkinderen wordt gesteund door Opel.

Winterplan – wat wordt kosteloos vergoed

Het Winterplan bood tot 1 april 2010 dekking tegen gebreken aan:
  1. Accu
  2. Waterpomp
  3. Thermostaat
  4. Kachelradiateur
  5. Radiateur
  6. Radiateurdop
  7. Waterslangen
  8. Waterklemmen
  9. Ventilatorriem
  10. Koelvloeistof
  11. Expansievat

Korting op reparatie Opel na Nationale Opel Testdag

En bij wie al gebreken werden geconstateerd kon met korting een vervolgafspraak maken. De Opel eigenaar krijgt in dat geval korting.

De gezellige Opel familie bijeen

De Nationale Opel Testdag is overigens niet alleen bedoeld om te keuren. Het is ook een gezellige dag waarop de Opel familie bijeenkomst bij de diverse dealers. Klanten kunnen onder meer een kijkje in de werkplaats nemen om te kijken hoe het keuren nu in werkelijkheid verloopt en wat de monteurs allemaal moeten doen om een auto te repareren. Er zijn hapjes en drankjes, voor de kinderen is er vertier en in de meeste bedrijven zijn ook direct de nieuwste modellen Opel te vinden. Wie een tweedehands Opel zoekt kan dan ook goed terecht, want tijdens de nationale dagen staan de showrooms er vol van en kan heel goed een proefrit worden gemaakt.
Gerelateerde artikelen
Opel als automerk: modellen, geschiedenis en succesOpel als automerk: modellen, geschiedenis en succesOpel behoort, samen met Volkswagen en Peugeot, tot de populairste automerken ter wereld. Opel, onderdeel van General Mot…
De geschiedenis van de Opel MantaDe geschiedenis van de Opel MantaBij de opel manta krijgen velen beelden van gouden kettinkjes , goedkoop bier en matjes op hun netvlies, de manta staat…
De Opel Corsa blinkt uit in duurzaamheidDe Opel Corsa blinkt uit in duurzaamheidOpel Corsa is een kleine, populaire wagen, al jaren een constante in ons straatbeeld. Dat het ook een duurzame wagen is…
De geschiedenis van de Opel GTDe geschiedenis van de Opel GTHet eerste model Opel GT wordt door velen gezien als het Europese antwoord op de Chevrolet Corvette, wat ook niet raar i…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: S555mm, Pixabay
  • Opel Garage Lemmer

Reageer op het artikel "De Nationale Opel Testdag: Opel testen op winterklaar zijn"

Infoteur: Singalees
Laatste update: 28-02-2017
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!