Andre, 07-07-2018
Kom er dus achter dat ns de prepaid creditkaart van pay2d niet als geldig accepteert.
Reactie infoteur, 23-07-2018
Hallo André,
Volgens hun site accepteren ze drie soorten: visa, mastercard en american express. https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/problemen-met-online-betalen.html Als jouw creditcard niet bij een van deze drie hoort, kun je hem niet gebruiken bij NS. De site gaat over online betalen voor treinkaartjes, maar dit zal dan voor de automaten ook gelden.
Jantrao
Westerhuis, 07-07-2017
Heb 2 treinkaartjes gekocht en betaald via ideal naar schiphol vv maar hoe kan ik de kaartjes afdrukken?
Reactie infoteur, 14-07-2017
Je moet gekochte e-tickets zelf afdrukken. Na de bestelling zie je daarvoor direct de pdf, maar er wordt ook een link naar het mailadres gestuurd.
A. J. V. D. Marel, 12-01-2015
Zijn er nog bepaalde tijden dat er met een E ticket niet gereisd mag worden?
Reactie infoteur, 17-01-2015
Het e-ticket is een geldig vervoersbewijs voor de datum die erop staat. Je kunt geen gewone kaartjes of e-tickets met korting kopen, dus de reguliere restricties daarop (d.w.z. reizen buiten de spits) zijn niet van toepassing.
Jantrao
Gerdy Alberts, 04-09-2014
Op NS station in Almelo staan geen palen waar je de barcode van je E-ticket kunt scannen.
Hoe moet je dan inchecken?
Reactie infoteur, 08-09-2014
Beste Gerdy,
Voorlopig hoef je met een e-ticket nog niet in te checken. Kom je op een station met gesloten paaltjes, dan staan er nu nog medewerkers van NS om je eruit te laten.
Jantrao
Willems, 08-07-2014
Een e-ticket scannen op Schiphol : waar staan die scanapparaten? Moeilijk te vinden?
mvg,
Willems
Reactie infoteur, 08-07-2014
Vraag het aan een medewerker van NS ter plaatse.
Ria Brehm-Immers, 27-08-2013
Ik wil een meereiskaartje augustus i-ticket met code aanvragen, maar het lukt mij nergens.
weet u raad?
ontvang graag een mailtje van U.
vriendelijke groeten.
Reactie infoteur, 27-08-2013
Beste Ria,
Meereiskaartjes worden door NS als promotie verstuurd aan alle huishoudens, dus deze kun je niet bestellen.
Groeten,
Jantrao
Mark Vandelaer, 29-01-2013
Ik woon in Lanaken, de Belgische kant van Maastricht. Ik ga regelmatig naar Schiphol, maar een treinkaartje online kopen om van Maastricht naar Schiphol te sporen, is onmogelijk omdat ik bij een Belgische bank ben. Ook Visa en andere creditkaarten kunnen niet gebruikt worden. Onbegrijpelijk in 2013!
Reactie infoteur, 30-01-2013
Beste Mark,
Ik zou zeggen, leg je klacht neer bij de NS.
Succes,
Jantrao
D. Korf, 08-12-2012
Ik heb nog nooit zo'n waardeloze site meegemaakt. Het is makkelijker om 10km te rijden naar een NS station dan online een reis te boeken, noch nationaal, noch internationaal.
Of het programma reageert niet of het loopt vast. Ook is het soms onduidelijk wat je moet doen om door te gaan of dat je oke kunt geven om te betalen, of de prijs verschijnt niet, of tijdens het betalen loopt het programma weer eens vast. Echt hopeloos, hopeloos!
Reactie infoteur, 09-12-2012
Volgens mij is het verstandig als u een klacht indient bij NS. Dat heeft meer zin dat bij een artikel wat los staat van NS uw mening te geven.
Jantrao
Els Weultjes, 14-11-2012
Graag wil ik weten of het E-ticket wel geldig blijft.
Reactie infoteur, 14-11-2012
Beste Els,
Wat bedoel je? Of het e-ticket wel verkocht blijft worden? (ja) Of het geldig is voor andere dagen? (nee) Of nog iets heel anders?
Jantrao
E. Carmichael, 30-05-2012
Allemaal heel makkelijk en snel totdat je bij betaling komt. Je kunt allen betalen via een Nederlandse bank. Mijn bank is in Engeland en ik heb krediet kaarten maar kan niet betalen. Dus ik kan geen kaartje kopen via het internet. Ik kan naar de armste plaats in de wereld gaan ongeveer en overal kun je via visa of mastercard betalen totdat ik in Nederland kom. Geen probleem normaal maar als je niet eens een ticket via het internet in het buitenland kan kopen dan vind ik dat vrij slecht!
Reactie infoteur, 30-05-2012
Ik raad u aan om uw klacht bij de NS neer te leggen. U kunt twitteren naar @NS_online of bellen met 0900 - 20 21 163. Snail mail kan naar NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.
Succes,
Jantrao
J. de Vries, 15-02-2011
Vanaf half twee vanmiddag probeer ik een E ticket te bemachtigen wanneer ik ben aangeland bij betalen IDEAL staat er een rode streep en vertelt mij dat er een storing is. Hoe lang duurt deze storing nog?
Reactie infoteur, 16-02-2011
Beste J de Vries,
Vermoedelijk een computerprobleem. Gewoon even rustig afwachten. Is het inmiddels wel gelukt?
Jantrao
M. E. Meertens, 06-01-2011
Ze kunnen bij de NS zien (nadat je alle gegevens hebt door gegeven), of de e-ticket is uitgeprint. Ze weten dus dat de ticket niet is uitgeprint en bovendien is de reisdatum verlopen. Lekker gemakkelijk van de NS om zich achter de 'voorwaarden' te verschuilen om zodoende niets terug te hoeven betalen.
Reactie infoteur, 07-01-2011
Beste M.E. Meertens,
Nu wordt het geheel wat onbegegrijpelijker van de zijde van de NS. Ik stel voor om contact op te nemen met Radar, Kassa of een ander dergelijk programma. Er zijn vast meer van dit soort klachten, dus misschien doen zij er wat mee. En niets werkt stimulerender voor mannen in grijze pakken dan ze een camera in het gezicht duwen.
Veel succes,
Jantrao
M. E. Meertens, 01-01-2011
Onze printer weigerde dienst na het kopen van een e-ticket. Het geld zijn we kwijt en de NS wil niets terug betalen. Wij kopen nooit meer een e-ticket.
Reactie infoteur, 02-01-2011
Beste M.E. Meertens,
bedankt voor uw reactie.
De NS zeggen duidelijk dat zij niet verantwoordelijk zijn voor problemen aan de kant van de klant. Erg makkelijk natuurlijk en niet bepaald klantvriendelijk, maar iedereen kan zich indenken hoe er misbruik gemaakt zou kunnen worden als de NS zich coulanter opstelden. Ik ben niet van de NS, maar ik kan van beide kanten wel de opstelling begrijpen. Waarom niet de printer bij de buren proberen?
Groeten,
Jantrao
A. Schutte, 22-02-2010
Orderbevestiging ontvangen met coupon code hoe kan ik deze inwisselen voor a.s donderdag.
gaarne antwoord!
Reactie infoteur, 23-02-2010
Geachte A. Schutte,
Uw vraag is mij onduidelijk. Het systeem hoort u direct een e-ticket te geven. Bel de NS voor meer informatie.
Veel succes,
Jantrao
Boisleduc, 08-10-2009
Bij ons laadde de e-ticket niet volledig. Het was zaterdag en het 0900 nummer voor storingen was niet beschikbaar. Briefje met printout van downloadstoring (alleen op die site!0 en reguliere kaartje gestuurd en verzoek e-ticket terug te betalen. We krijgen het betaalde bedrag echter niet terug omdat ze een beroep doen op de leveringsvoorwaarden terwijl ze simpelweg niet geleverd hebben. Je krijgt een briefje waarin je als achterlijke idioot wordt behandeld, moet je maar Adobe versie 3 hebben (we hebben versie 8) en anders het 0900 nummer bellen. Het is gewoon diefstal van de NS en schandelijke klantbehandeling.
Natuurlijk zijn leveringsvoorwaarden die dit soort praktijken bevatten onredelijk bezwarend, ze horen te leveren en kunnen zich er niet mee afmaken dat je maar naar een 0900 nummer moet bellen waarvan ze zelf laten weten dat het die dag niet bereikbaar is.
Wat me vooral stoort is de klantonvriendelijkheid. Echte reclame, NS.
Reactie infoteur, 09-10-2009
Bedankt het beschrijven van deze ervaring. Ik raad aan om een belletje te doen naar de Consumentenbond, Tros Radar of iets dergelijks.
Jantrao
Marieke Bruins, 04-09-2009
Ik lees dat etickets goedkoper zijn dan aan het loket, maar ik zie het prijsverschil niet:
een eticket van wijchen naar ede-wganeingen kost 14,30, net zoveel als aan het loket.
Reactie infoteur, 05-09-2009
Hallo Marieke,
E-tickets waren voorheen goedkoper, maar inmiddels is dat opgeheven. Ze kosten dus net zoveel als gewone kaartjes.
Jantrao