InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Diversen > De Piaggio MP3 LT waarbij uw autorijbewijs volstaat

De Piaggio MP3 LT waarbij uw autorijbewijs volstaat

Piaggio MP3 LT is de eerste motor waarbij u geen motorrijbewijs nodig heeft, maar waarbij uw autorijbewijs voldoende is. Voor de Piaggio MP3 is een motorrijbewijs nodig, nu echter komt de vernieuwde Piaggio MP3 LT op de markt waarbij het autorijbewijs volstaat.

Piaggio MP3 LT

De eerste Piaggio MP3 is alleen te bereiden met een motorrijbewijs. Om de Piaggio MP3 LT te kunnen berijden met alleen het autorijbewijs moest deze een aantal veranderingen ondergaan. De volgende veranderingen zijn doorgevoerd:
  • De richtingaanwijzers zijn verplaatst.
  • Aan de voorkant is een positielicht toegevoegd.
  • De kentekenplaathouder is aangepast.
  • De spoorbreedte tussen de twee voorwielen is met 45mm vergroot.
  • Een voetrem is toegevoegd.

De Piaggio MP3 LT is ontworpen met 2 verschillende motoren. De 125cc klasse en de 250cc klasse. Beide motoren zijn uitgerust met een milieuvriendelijke viertaktmotor, 4 kleppen en vloeistofgekoelde eenheden. Dit alles voldoet aan de strenge emissienormen in Europa. De 125cc klasse levert 15pk/11kW. De 250cc klasse heeft een elektronische brandstofinjectie en levert 22,5 pk/19kW.

Voetrem

De voetrem van de Piaggio MP3 LT is er alleen geplaatst voor de wet. Mocht u zelf eens op een Piaggio MP3 LT rijden dan ervaart u wellicht hinder van de voetrem. Deze zit namelijk op de plek waar, als u scooter rijdt, u de rechter voet neer zet.

Dubbele voorwielen

Door de dubbele voorwielen van de Piaggio MP3 LT krijgt u meer stabiliteit op de weg. Volgens Piaggio zelf zou u er 20% harder mee kunnen remmen dan op een gewone scooter waar alleen de voorrem wordt gebruikt. De twee wielen zorgen voor meerdere gemakken onder ander:
  • De Piaggio MP3 LT blijft zelfstandig staan.
  • Bij stilstand hoeft u niet uw voeten op de grond neer te zetten.
  • Bij de Piaggio MP3 LT kunt u handmatig de voorwielen blokkeren zodat u stabiel op dezelfde plek kunt blijven staan.

Voordelen

Voordelen van de Piaggio MP3 LT zijn het niet achteraan hoeven sluiten in de file. U hoeft geen parkeerplek te zoeken en u vertoeft buiten. Bijkomend voordeel is dat u geen motorrijbewijs hoeft te halen, want uw autorijbewijs volstaat.

Nadelen

Nadelen van de Piaggio MP3 LT zijn dat als het regent u nat wordt. Uw veiligheid is ook niet te garanderen aangezien u in de buitenlucht vertoeft.

In het kort

De Piaggio MP3 LT is uitermate geschikt voor het stadsverkeer. Door zijn grootte en compactheid is hij goed te manoeuvreren. Of de Piaggio nu rijd op asfalt, keien of hobbels, hij blijft stabiel op de weg. Parkeren is geen probleem en u heeft geen standaard nodig.
© 2009 - 2019 Nannie78, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De kleinste en langzaamste camper ter wereldTijdens de crisis gaan producten van luxe-artikelen hun maten aanpassen aan de omstandigheden en de vraag. Dethleffs ont…
Vespa: toen en nuVespa: toen en nuJe ziet er elke dag wel een dozijn van rijden: vespa's. De modellen van vandaag de dag zijn nog steeds allemaal ontworpe…
Wil Hartog en de TT van AssenDe Witte Reus van Nederland. Een bijnaam die deze sportman in 1969 werd toebedeeld. Tijdens de TT van Assen was het deze…
Welk rijbewijs heb jij nodig om een voertuig te besturen?Welk rijbewijs heb jij nodig om een voertuig te besturen?Er zijn meedere soorten rijbewijzen beschikbaar en is het dus de vraag welk rijbewijs je echt nodig hebt. Heb je een sco…
Motorrijbewijs A: van licht, middel tot zwaarMotorrijbewijs A: van licht, middel tot zwaarHet is opwindend en snel. Lekker met je motor in de bocht hangen en genieten van de vrijheid. Een motorrijder op de weg…

Reageer op het artikel "De Piaggio MP3 LT waarbij uw autorijbewijs volstaat"

Infoteur: Nannie78
Gepubliceerd: 27-03-2009
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!