InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Verkeersboetes 2018 - overzicht hoogte bekeuringen

Verkeersboetes 2018 - overzicht hoogte bekeuringen

Verkeersboetes 2018 - overzicht hoogte bekeuringen Te hard gereden, fout geparkeerd of gebeld achter het stuur? Hierop kunnen in Nederland fikse boetes staan. De hoogte van deze verkeersboetes wordt jaarlijks opnieuw vastgesteld. In 2018 gaan de boetebedragen voor snelheidsovertredingen licht omhoog ten opzichte van het vorige jaar. De bedragen voor andere verkeersovertredingen blijven gelijk aan die van 2017. In dit artikel tref je een overzicht van meest voorkomende verkeersovertredingen waarvoor in Nederland een boete kan worden uitgeschreven met daarbij de hoogte van de boete.

Verkeersboetes 2018

Boetes voor te hard rijden

De hoogte van de bekeuring voor te hard rijden (snelheidsovertredingen) is afhankelijk van met hoeveel kilometer je de maximum snelheid hebt overschreden. De bedragen voor 2018, van toepassing op bestuurders van motorvoertuigen op meer dan twee wielen, kun je aflezen uit onderstaande tabel:
km/h te hard gereden Binnen de bebouwde kom Bij werkzaamheden Buiten de bebouwde kom
4274524
5335431
6406237
7477442
8548349
9629456
107010566
119413188
1210314498
13113155109
14121167115
15131182127
16141192135
17151206145
18163220154
19173237167
20188253180
21200265188
22211278200
23225297211
24237314225
25252331237
26265350252
27282369264
28299387278
29312405295
30329 312

Overschrijd je de maximumsnelheid met maximaal 3 km/h dan wordt geen bekeuring uitgeschreven (behalve op 130 km/h wegen). Bij een overschrijding van minimaal 30 km/h (40 km/h op de snelweg) wordt de hoogte van de bekeuring vastgesteld door de officier van justitie. Rij je te hard bij wegwerkzaamheden dan zal de boete nog hoger uitvallen.

Verschillende verkeersovertredingen

De hoogte van bekeuringen voor automobilisten anders dan die voor de snelheid zijn in 2018, gesorteerd op hoogte van de boete, zijn als volgt (verder naar beneden voor OM-feiten):
  • Afslaan zonder richting aangeven: € 35 - 95 euro
  • Signalen geven op andere wijze dan toegestaan: € 35 - 95 euro
  • Doorsnijden rouwstoet of militaire colonne: € 25 - 95 euro
  • Fout parkeren: € 95 euro
  • Niet kunnen tonen van kentekenbewijs: € 45 euro
  • Kentekenbewijs niet behoorlijk zichtbaar: € 45 - 140 euro
  • Niet kunnen tonen van gehandicaptenparkeerkaart: € 55 - 95 euro
  • Groot licht voeren wanneer niet toegestaan: € 55 - 140 euro
  • Rijden over een fietspad: € 55 - 140 euro
  • Hinderlijk stilstaan: € 55 - 140 euro
  • Niet voor laten gaan van voertuig met zwaailicht: € 65 - 230 euro
  • Niet kunnen tonen van rijbewijs: € 95 euro
  • Niet stoppen voor rood bij toeritdosering: € 95 euro
  • Rijden met rijbewijs dat minder dan een jaar geleden verlopen is: € 95 euro
  • Geen achterlichten voeren bij aanhangwagen: € 95 - 140 euro
  • Niet meewerken aan alcoholcontrole: € 90 - 230 euro
  • Niet zoveel mogelijk rechts houden: € 90 - 230 euro
  • Rechts inhalen: € 90 - 230 euro
  • Kruispunt blokkeren: € 90 - 230 euro
  • Geen voorrang verlenen aan bestuurder van rechts: € 90 - 230 euro
  • Niet stoppen bij stopgebod: € 90 - 230 euro
  • Rijden zonder gordel: € 140 euro
  • Buiten noodzaak stilstaan in de berm: € 140 euro
  • Niet doorrijden bij groen licht: € 140 euro
  • Rijden over de busbaan: € 140 euro
  • Geen gevarendriehoek plaatsen bij obstakel: € 140 euro
  • Negeren doorgetrokken streep: € 140 - 230 euro
  • Personen vervoeren in laadruimte: € 140 - 230 euro
  • Onterecht gebruik maken van invalidenparkeerplaats: € 140 - 370 euro
  • Tijdens het rijden mobiele telefoon in de hand hebben: € 230 euro
  • Door rood rijden: € 230 euro
  • Buiten noodzaak stilstaan op de vluchtstrook: € 230 euro
  • Inhalen bij inhaalverbod: € 230 euro
  • Onnodig claxonneren/toeteren: € 95 euro indien verkeerd signaal, € 260 - 380 euro in geval onnodig geluid veroorzaken

Technische mankementen aan de auto

Ook met uitmuntend rijgedrag en correcte papieren kun je tegen een verkeersboete aanlopen, namelijk wanneer je voertuig niet aan de gestelde eisen voldoet. Bekeuringen voor mankementen aan je voertuig zijn als volgt:
  • Ondeugdelijke banden: € 140 tot € 470 euro
  • Te zwaar beladen auto: € 140 tot € 470 euro
  • Mankement aan remlichten: € 140 euro
  • Mankement aan uitlaat: € 140 euro
  • Ondeugdelijke kentekenplaten: € 130 euro
  • Niet werkende knipperlichten: € 95
  • Ondeugdelijke achterlichten: € 45

OM-feiten

Een aantal verkeersovertredingen valt onder de noemer OM-feiten. Hiervoor kan door de politie geen boete worden opgelegd. Een verbalisant geeft dan een kennisgeving van bekeuring af waarna de Officier van Justitie de hoogte van de boete bepaalt. Feiten waarvoor dit onder meer geldt zijn:
  • Rijden zonder rijbewijs
  • Rijden terwijl rijbewijs is ingevorderd
  • Rijden met een rijbewijs dat meer dan een jaar verlopen op
  • Niet opvolgen van een stopteken
  • Rijden met een voertuig dat niet gekeurd is
  • Vlak voor voetgangersoversteekplaats inhalen
  • Niet voor laten gaan van voetgangers bij zebrapad
  • Niet opvolgen aanwijzingen verkeersbrigadier
  • Rijden over rijstrook met rood kruis
  • Keren, achteruit rijden of stilstaan op de snelweg
  • Spookrijden / tegen het verkeer inrijden

Administratiekosten

Krijg je een bekeuring dan moet je ook de bijbehorende administratiekosten betalen aan het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). Deze administratiekosten bedragen in 2018 € 9 euro (in 2015 was dit nog € 7). Het heeft geen zin om deze kosten uit protest niet te betalen. Dit bedrag wordt als eerste van je betaling afgetrokken. Bij het niet voldoen van de administratiekosten zal dit er dus in resulteren dat je € 9 euro van het boetebedrag niet hebt voldaan. Dit kan leiden tot een verhogen van het oorspronkelijke sanctiebedrag waardoor je nog meer kwijt bent.

Boete in termijnen betalen

Het is het voornemen van de regering om het mogelijk te maken boetes hoger dan € 225 euro in termijnen te betalen. Doet moet leiden tot minder inbeslagnames en deurwaardersprocedures voor mensen die hun boete niet in één keer kunnen betalen.

Bezwaar maken

Ben je het niet eens met de bekeuring die je gekregen hebt dan kun je bezwaar maken. Om in te schatten of je bezwaar kans van slagen heeft verdient het de aanbeveling eerst op de website van het Openbaar Ministerie de Bezwaartest te maken. Dit geeft je een goede indicatie van je kansen. Als je bekeurd bent voor een snelheidsovertreding waarbij je geflitst bent dan kun bij de politie de foto hiervan opvragen. Bij een aantal politiekorpsen kun je daarbij ook nog aanvullende informatie inzien zoals het ijkrapport van het flitsapparaat en informatie over de functionaris die het apparaat heeft ingesteld.

Tegen de beslissing van de officier van justitie kun je in beroep gaan bij de kantonrechter. Let er wel op dat zo'n beroepschrift pas in behandeling wordt genomen als het bedrag van de boete betaald is. Verzuim je de boete (op tijd) te betalen dan kan geen beroep ingesteld worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Verkeersboete 2016 en 2017: snelheidovertreding en boetesVerkeersboete 2016 en 2017: snelheidovertreding en boetesDe verkeersboetes 2016 gaan weer omhoog, in 2017 gelukkig een jaartje niet. Te hard gereden met de auto, een snelheidsov…
Verkeersboetes 2012: verhoging verkeersboetes 2012Verkeersboetes 2012: verhoging verkeersboetes 2012In 2012 worden de verkeersboetes verhoogd. De verhoging is fors. De boete voor door rood rijden bedraagt € 220. Voor onn…
Bekeuringen auto 2018 en 2019: verkeersboetesBekeuringen auto 2018 en 2019: verkeersboetesDe bekeuringen 2018 en 2019 en verkeersboetes kunnen u veel geld kosten, zeker als er werkzaamheden op de weg zijn, kunn…
Verkeersboetes 2018, bekeuringen rood - snelheidsovertredingVerkeersboetes 2018, bekeuringen rood - snelheidsovertredingVerkeersboetes in 2018, door rood licht rijden, bekeuringen voor de auto en gebreken aan de auto kosten u veel geld. In…
Bezwaar maken tegen verkeersboetesBezwaar maken tegen verkeersboetesWe tekenen in Nederland steeds vaker beroep aan tegen opgelegde verkeersboetes. Dat houdt onder meer verband met de in 2…
Bronnen en referenties
  • Feitenboekje 2016 - https://www.om.nl/onderwerpen/feiten-tarieven
  • Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv)

Reageer op het artikel "Verkeersboetes 2018 - overzicht hoogte bekeuringen"

Reacties

Mascha, 20-08-2018 12:13 #35
Ik heb een verkeersboete gekregen voor fout parkeren, de boete bedraagt 104 euro en geen 95, zoals hierboven vermeld staat. Misschien is de boete hoger omdat ik geen blauwe kaart op het dashboard had liggen. Dit had wel gemoeten. Ook heb ik geen bon onder de ruitenwisser gekregen ten tijde dat het gebeurde. Hoe kan ik nagaan of ik echt verkeerd stond? In de brief staat dat ik met twee wielen niet in het juiste vak stond, maar ik vraag me af hoe dat bewezen wordt. Ik kan het niet bewijzen, maar de politie denk ik ook niet. Tenzij er een foto van gemaakt is. Ik wist niet dat ik fout stond en heb dus ook geen foto oid. Heeft het zin om bezwaar te maken?

Vegt, 04-07-2018 14:53 #34
Even reageren op het feit van het rechts inhalen.
Kijk dat ze iemand willen bekeuren die te weinig rechts rijdt vind ik een goede maatregel, alleen gebeurt dit nooit als er een politiewagen in de buurt is. Maar om een bekeuring te geven aan iemand in de goede zin rechts inhaalt vind ik te ver gezocht.
Als ze rechts inhalen via de vluchtstrook om er zelf beter van te worden omdat er een trage automobilist een vrachtwagen inhaalt, ja die moet het dubbele krijgen of misschien wel drie keer het bedrag van 230 euro. Maar als iemand moedwillig zit te dromen op de weg en niet uit een middelste baan weg te krijgen is nadat diverse hem/haar op gewezen heeft dat hij aan de kant moet, nee dan is het onzin dat ik daarvoor gestraft word. Zelf als er een hulpdienst met sirene/zwaailicht van achteren nadert blijven ze zitten, omdat ze zitten voorgesoorteerd, omdat ze over 25 km die baan moeten volgen en bang zijn dat ze er niet meer op komen.

Jessica, 14-06-2018 23:09 #33
Wat nu met het WK in zicht?
Als België wint is het de gewoonte dat er een claxonerende rijdende massa de straten afrijden om te vieren dat België gewonnen heeft.
Is dit nu dan ook verboden of is dit uitzonderlijk toegelaten.
Zo ja bij verbod klopt het dan dat er een boete van 360€ per inzittende word uitgedeeld?

C., 23-05-2018 22:32 #32
Wat is de hoogte van de bekeuring van geen voorrang verlenen bij de haaientanden? En zogenaamd Veel lawaai bij een auto?

Wafae, 06-05-2018 02:21 #31
Ik rij met me tel in de hand stopte net bij de stoplicht een politie auto naast me maakte gebaren met zijn vingers/hand en toen reed hij snel weer verder. Krijg ik nu een boete? Ik ben niet aangehouden met stopteken?

Van der Linden, 01-05-2018 16:58 #30
Wat is de boete voor het op schoot hebben van een kind op de schoot van de bestuurder. Reactie infoteur, 02-05-2018
Beste,

Het als bestuurder een passagier vervoeren terwijl deze niet op de voor hem bestemde zitplaats zit wordt bestraft met een boete van € 140.

Groet,
Dessal

Jan Hiemstra, 15-02-2018 18:40 #29
Mijn vraag is, hoe hoog is de boete voor het rijden op de vrije trambaan in Amsterdam. Wij rijden met rolstoelbusjes van Cordaan, geen blauw kenteken en bestuurders hebben geen taxipas/vergunning.

G. van Gulick, 06-02-2018 20:06 #28
Mijn zoon heeft per ongeluk geparkeerd op eeninvalide parkeerhaven in Den Haag. Hij kreeg een bekeuring van €389, --
Inclusief adm. Kosten.
In uw lijst staat € 140 - € 370.
Hoe zit dit.

Mvg Guus Reactie infoteur, 07-02-2018
Beste Guus,

Dat is erg vreemd want de maximale boete voor parkeren op een invalidenparkeerplaats is € 370 euro. Als er niet sprake is van meerdere overtredingen zou ik uw zoon aanraden tegen de boete bezwaar te maken.

Mvg,
Dessal

John, 23-01-2018 14:12 #27
Ik ben aangehouden en had al mijn papieren bij mij, ik had het idee dat de agent in kwestie geen goede bui had. Mijn wagen helemaal in orde dus niets op aan te merken, maar toen een scheurtje in mijn plastic rijbewijs, en toen had hij wat gevonden 90 euro boete?
Heeft iemand hier ooit weleens van gehoord? een scheurtje, alles gewoon leesbaar?
Ik hoor het graag van iemand.

Peter, 15-06-2017 11:24 #26
Er gaat een preventieve werking vanuit dat de boetes hier zo "hoog" zijn. Als je de boetes te laag inzet dan zullen er heel wat zijn die de regels nog verder aan hun laars lappen. Wat het "verdienmodel" van justitie is, blijft een kwestie van speculeren, het zijn toch de "kosten en de baten" en handhaven kost natuurlijk geld.

Peter Grobben, 22-04-2017 10:05 #25
Mijn vorige baas nam de boetes voor lief en zag ze nog geeneens als ze binnen kwamen op de zaak. Ik daarentegen kan me gewoon geen boete veroorloven omdat ik niet veel verdien.
Boetes naar inkomen dat is veel eerlijker. Dan voelt iedereen hetzelfde en bereik je het doel van bekeuringen, namelijk dat we ons beter aan de verkeersregels gaan houden zodat het veiliger op de weg wordt. Nu is het gewoon een oneerlijke verkapte extra belasting op auto rijden en de lagere inkomens kunnen het niet betalen.

Selina Lejeune-Jens, 23-02-2017 15:10 #24
Kan je een boete krijgen vanwege een slokje koffie nemen achter het stuur? Agent (in burger) kwam met hypothetische vraag;"stel dat er dit of dat… ", maar er was geen concrete aanwijzing van het in gevaar brengen van anderen. Er was niets aan de hand. Deze meneer heeft ook niet een handtekening laten zetten & ook geen briefje afgegeven. Wat is dit voor iets?

Eddy, 06-01-2017 18:46 #23
Deze boete hieronder mag wel naar 500 euro en invordering rijbewijs voor 6 maanden! Zie het zo vaak bijna misgaan omdat ze bezig zijn met hun mobiel en dan ineens drie rijstroken nodig hebben.

"Als bestuurder tijdens het rijden een mobiele telefoon vast houden: 230 euro"

Wil Verschuur, 30-11-2016 17:22 #22
Ik vraag mij af of je zonder vergunning een bruiloft of protesttoer door een gemeente mag houden, onder luid getoeter en het roepen van Allah Akbar? Bij welke instantie moet een eventuele vergunning worden aangevraagd? Wat kost een bekeuring voor claxonneren zonder reden?

Paul, 14-10-2016 02:12 #21
Schandalig, niet meer normaal. Europa zou toch 1 zijn. Waarom zoveel verschil met bv. Duitsland?

R. Rotterdammer, 21-09-2016 14:55 #20
@Koen. Als je mensen gelijk wilt straffen is boete naar inkomen geen goed idee. Inkomen is al sowieso ongelijk aan vermogen terwijl er ook nog eens vele andere uitkeringen, subsidies etc afhankelijk van dat inkomen zijn. Dus ook willekeur.
Beter kun je dan een werkstraf opleggen gebaseerd op het aantal uur vrije tijd dat iemand in de week heeft. (168 - aantal werkuren - 50 slaapuren = aantal vrije uren). Eventueel die werkstraf laten afkopen tegen aantal uur * uurloon. Waarbij het dan noodzakelijk is vanwege het progressieve belastingstelsel om bij afkoop werkuren de boetebedragen aftrekbaar te maken voor loon / inkomsten belasting. Daarmee kan een boete bv. gesteld worden op basis van 1 week aan vrije uren.

Koen, 04-06-2016 19:52 #19
Het is wat Hans aangeeft. Bekeuren naar inkomen. Mobielbellen of andere activiteiten met de mobieletelefoon onder het besturen van een motervoertuig, bekeuren naar inkomen en rijbewijs voor 3 maanden innemen. Extra straffen zijn drank en of drugs op rijbewijs innemen en strafcurses.Rijbewijs innememen 20 km te hard rijden 3 maanden 30 km 6 maanden, 40 km 1 jaar, 50 of hoger 5 jaar plus het rijbewijs opnieuw halen. Automobilisten uit buitenland likopstukbeleid. Bij 50 of harder rijbewijs kwijt en ontzegging van het betreden van nederlands grondgebied voor 5 jaar. M

Hans, 08-04-2016 19:44 #18
De boetes zouden geen vastgestelde bedragen, maar liever vastgestelde percentages van het individueel inkomen moeten zijn. Zo wordt ieder geval naar gevoel even hard geraakt, en zal het effect beter zijn. Hiermee voorkom je ook dat de een lachend z'n boete betaald, terwijl de ander een halfjaar krom moet liggen en z'n zomervakantie moet laten schieten voor hetzelfde vergrijp…

Cem, 19-03-2016 10:22 #17
Wat een onzin. Verkeersveiligheid in Duitsland is vele malen hoger dan hier terwijl we hier overal meer voor mogen betalen. Belastingen, bekeuringen, verzekeringen. Ik hoop echt van harte dat niemand ook maar een klein beetje kan genieten van het geld dat de overheid aan het afpersen is.

Romano, 03-12-2015 13:46 #16
Ik reed links om andere auto's in te halen vervolgens gaat er een zilveren Golf naar de rechterbaan om mij erlangs te laten en dan gaan plakken achter mij met knipperende lichten en onnodig claxonneren, vervolgens sta ik bij het stoplicht om van de snelweg af te gaan en stopt diezelfde Golf achter mij. Blijkt het een agent in burger te zijn. Ik weet best dat ik niet 150 mag rijden waar 120-130 toegestaan is maar dan hoef je niet 5 minuten achter me te gaan drukken en spastisch te gaan doen. Ik dacht dat het weer zo'n lijpe Golf rijder was die meestal opgefokt de weg op gaan. Zal mij benieuwen hoe hoog de boete is want 20 km/h te hard kost me al 162 euro zonder die verdomde administratiekosten en 30 te hard kost me 271 euro, het is gewoon te belachelijk voor woorden. Ze blijven net zo lang achter je drukken totdat je zo geïrriteerd wordt dat je wel gas gaat geven. Ik zeg gevalletje bezwaar maken wegens intimidatie van de agent door te bumper kleven en onnodig te claxonneren.

Cor1947, 27-11-2015 18:11 #15
Onnodig rijden op de vluchtstrook, hoe onhebbelijk dat ook is, wordt bestraft met 370 euro. Het rijden zónder rijbewijs omdat het is ingetrokken, bv. door drank misbruik of door aangetoond gevaarlijk weggedrag, of omdat je zelfs nooit rijbewijs gehaald hebt, wordt eveneens bestraft met dit bedrag. Waar is de logica? Onnodig toeteren eveneens ‘bestraft’ met 370 euro. En buitenlanders die geflitst worden? Ach, die bekeuringen gooi je gewoon weg, véél te moeilijk om die naar Polen e.d. door te sturen. Juist ja, het is een geweldige melkkoe geworden voor onze ‘justitie’! Niks anders. En met 'Veiligheid' heeft dit beleid al lang niets meer van doen. En rij je iemand of meerderen dood, wel dan krijg je taakstrafje. En iemand die uit armoede boete niet kan betalen, die ga je natuurlijk in de gevangenis zetten. Allemaal héél logisch toch?

R. Somers, 02-11-2015 22:36 #14
De kantonrechter Arnhem heeft alle " extra verhogingen" (dwz de verhogingen die de laatste jaren doorgevoerd zijn om budgettaire redenen) onverbindend verklaard. Deze verhogingen passen niet in het kader van artikel 2 van de Wahv. Boetes ingevolge de Wahv mogen niet meer dan 17,4 % hoger zijn dan de boete die voor dezelfde overtreding gold in 2006.
Zaaknr. 3755045BR VERZ 15-30 CvL van 30 oktober 2015.

Tony, 13-10-2015 20:38 #13
Deze boetes hebben ook werkelijk niks meer met veiligheid te maken. Het is gewoon een verkapte vorm om de staatskas te spekken… Hetzelfde als dat men tegenwoordig bij die politieprogramma's ziet… Als t om veiligheid ging hielden ze iemand na z'n eerste overtreding al aan… Nee ze gaan er nog even 5 minuten met 180 erachter hangen om te zien wat ie nog meer misschien fout doet… Ik heb totaal geen begrip of respect meer voor dit soort optredens…

Rob Hendriks, 09-10-2015 04:52 #12
A16 is een driebaans weg. Onze zuiderburen de Belgen blijven nog al eens op de midden rijbaan rijden, wil ik die passeren vanaf de rechtse rijbaan dan moet ik twee rijstroken passeren om die middenbaanrijder te passeren.
Deze actie breng de nodige risico met zich mee, kunnen die Belgen nou eens niet gewoon rechts rijden, dan hoef ik maar een baan te passeren. Dit gaat over vele kilometers en de Belg blijft gewoon op de middenbaan rijden.
Ik mag niet rechts passeren wamt dat kost te veel.

Martijn, 24-09-2015 08:08 #11
Waarom is een autogordel verplicht maar een motorpak niet terwijl dat bij een ongeval meer letsel oplevert? Ik krijg altijd de rillingen als ik zo'n persoon langs zie rijden.

Henk, 19-09-2015 15:13 #10
De boete van iets is gewoon veel te hoog punt. Maar waar ik mij over erg is: ik woon aan een fietspad en heb met moeite een invalideparkeerplaats gekregen voor mijn deur, maar ik nu weer zie is het gewoon weer een parkeerplaats op het fietsen pad terwijl er achter een grote parkeerplaats is, tevens zetten ze vaak de auto ook nog eens op mijn parkeerplaats en de politie rij er gewoon langs kijken hier niet eens na? Bellen hoeft niet zeggen van ga er effe na toe en vraag effe of ze de auto weg te zetten en als je een mail stuurt krijg je toch geen antwoord terug? Heb net weer eens berekend fout parkeren hier nu al €540,- fout parkeren + €370,- op mijn invalideparkeerplaats en zeggen er niets van maar rij je toevallig zonder licht op de fiets is het bingo niet te geloven?

Freek, 17-09-2015 09:36 #9
Het is goed dat de overtredingen zwaar zijn, hierdoor ben ik ook mijn gordel gaan dragen. Maar waar is de verdomde logica dat een fietser zonder licht of niet hands free bellend zo laag of helemaal niet wordt beboet. Het is juist deze categorie die de meeste gevaarlijke situatie's in het verkeer veroorzaken en niet degene die rechts gaat inhalen (geeft ook een gevaar mee) de links rijder blijft toch wel links rijden als deze al geruime tijd links rijdt. Als men de boete voor de onwillige fietser eens gaat verhogen tot het niveau van de auto boete scheelt het niet tientallen maar honderdtallen doden en gewonden in het verkeer. Kom A.U.B. niet meer aan met het gezwam over veiligheid, de auto is en blijft een melkkoe.
ex. rij-instructeur

Wim, 17-09-2015 08:04 #8
Wat kost parkeren in een blauwe zone, zonder blauwe kaart achter de voorruit?

Frency Dafnopoulou, 12-09-2015 17:21 #7
Raar die administratiekosten. Een hoogleraar had een rechtzaak gewonnen en die 6 euro niet betaald. zoek maar op op nu.nl. maar mensen slapen nog. ze kennen de wetten nog niet. of te druk met alles. belachelijk voor woorden dat alles ook zo hoog moet zijn. Wat een stressland hier. en.aar plukken en plukken. De rijken rijker de armen armer! Illuminatti!

Mars, 20-01-2015 00:05 #6
Rechts inhalen staat wel in de lijst, waar is die voor onnodig links rijden?
Zouden ze eens wat vaker moeten uitdelen.

Gerard, 19-01-2015 23:00 #5
Dat verhaal over de administratiekosten is niet helemaal de werkelijkheid getuige recente uitspraken.
Jammer dat het OM dat dan weer niet meeneemt…

Miranda, 18-01-2015 14:48 #4
Ik zeg goed bezig!
Nu nog genoeg agenten om regels te handhaven.
Dit is de wet en moet je je aan houden. Als de boetes laag zouden zijn gaan mensen zich al helemaal niet aan de wet houden. Kan je het geld niet missen of vind je het zonde? Houd je aan de verkeersregels en dan heb je geen probleem!

G. Mulder, 04-05-2014 22:53 #3
Als er 6 weken na het krijgen van een bekeuring nog geen bekeuring binnen is gekomen is het termijn dan verlopen? Er werd mij verteld door de agent dat ik binnen 6 weken de bekeuring thuis zo krijgen. Mvg Gerrit Mulder.

Younes El Azouzi, 12-04-2014 22:43 #2
Ik vind de boetes in nederland belachelijk hoog. Ik denk dat Nederland de koploper van de wereld is betreft de hoogte van boetes.
Dat is gewoon een manier voor de justitie om aan geld te komen door de burger kaal te plukken.Het heeft niks te maken met veiligheid op.In Duitsland zijn de boetes soms 10 keer lager dan in Nederland.

Iwan, 12-04-2014 17:31 #1
Ik mis de tarieven voor een inrijverbod voor vrachtwagens, Ik mocht afgelopen donderdag aan het einde van een voorrangsweg niet meer links of rechts was verboden voor vrachtwagens. Kreeg bekeuring maar agent wist niet hoe hoog ie was! Wat kan verwachten? Groeten Iwan.

Infoteur: Dessal
Laatste update: 02-05-2018
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Reacties: 35
Schrijf mee!