InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Volkswagen (VW): officiële dealers en garages

Volkswagen (VW): officiële dealers en garages

Volkswagen (VW): officiële dealers en garages Volkswagen (VW) is één van de grootste automerken ter wereld met enkele zeer beroemde modellen. In Nederland zijn er bijna 200 officiële dealers en garages voor verkoop, verhuur, lease en onderhoud. Lees in dit artikel alles over het merk en modellen van Volkswagen. Lees ook alles over de voordelen van een officiële Volkswagen dealer of garage.

Volkswagen

Het automerk Volkswagen is in 1937 opgericht in Duitsland. Sinds die jaren is het autoconcern uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende en bestverkopende automerken van de wereld. Tot het assortiment behoren personenauto's, bedrijfswagens en zelfs vrachtwagens. Door de jaren heen heeft Volkwagen, wat in de volksmond vaak wordt afgekort als VW, enkele zeer bekende automodellen gevoerd. De slogan van Volkswagen is "Das Auto". Volkswagen wordt geproduceerd door de autofabrikant Volkswagen AG, die ook onder andere merken als Seat, äkoda, Audi, Porsche en Scania produceert. Met een omzet van ruim 150 miljard per jaar, een miljardenwinst, miljoenen geproduceerde auto's per jaar en circa 400.000 werknemers behoort de Volkswagen Group tot de grootsten der aarde.

Dealers en garages Volkswagen

Zoals ieder automerk werkt Volkswagen samen met officiële en erkende dealers en garages. In Nederland zijn er circa 180 officiële Volkswagen dealers en garages. Een overzicht van deze garages en dealers die door Volkswagen zijn erkend is te vinden via de website van Volkswagen. In het overzicht zijn onder andere de adressen en contactgegevens weergegeven. De diensten die dealers en garages kunnen verrichten zijn onder andere:
  • De verkoop van nieuwe auto's
  • De verkoop van occasions
  • Het verhuren van auto's
  • Het uitvoeren van service- en onderhoudsbeurten
  • Verkoop en wisselen van winterbanden en zomerbanden
  • Leasen
  • Afsluiten van financieringen en verzekeringen

Diverse Volkswagen dealers beschikken over eigen webwinkels waar je Volkswagen artikelen kunt bestellen en thuis kunt laten bezorgen. Via de website is het meestal ook mogelijk om onderhoud en servicebeurten digitaal in te plannen.

Waarom kiezen voor een officiële Volkswagen dealer of garage?

Het kan soms verleidelijk zijn om te kiezen voor autobedrijven die niet officieel zijn erkend door Volkswagen. Vaak zijn de prijzen bij deze bedrijven wat lager. Toch is het vaak aan te raden om toch te kiezen voor de officiële garages en dealers. Vaak is de autogarantie alleen geldig wanneer je het onderhoud bij een officiële Volkswagen garage laat uitvoeren. Je bent ook verzekerd dat ze originele Volkswagen onderdelen gebruiken en dat er specialistische kennis aanwezig is.

Modellen Volkswagen

Het wagenpark van Volkswagen is onder te verdelen in personenauto's, bedrijfswagens en vrachtwagens. Volkswagen heeft meerdere zeer beroemde modellen gehad. Voorbeelden hiervan zijn:
  • Volkswagen Kever
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen Polo
  • Volkswagen Passat

De Volkswagen Kever en Volkswagen Golf behoren tot de top vijf van de bestverkochte automodellen ooit wereldwijd. De laatste jaren heeft Volkswagen zich ook meer gericht op meer exclusievere modellen, bijvoorbeeld de Volkswagen Phaeton en de Volkswagen Touareg.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.volkswagen.nl

Reageer op het artikel "Volkswagen (VW): officiële dealers en garages"

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 07-10-2013
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Special: Auto
Schrijf mee!