InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Parkeerboete-overzicht 2017

Parkeerboete-overzicht 2017

Parkeerboete-overzicht 2017 Fout parkeren met uw personenwagen of vergeten parkeergeld te betalen. In beide gevallen riskeert u een parkeerboete. Maar hoe hoog zijn de verschillende boetes eigenlijk en welke mogelijkheden zijn er om er onder uit te kunnen. En wat zijn de regels bij een defecte parkeerautomaat.

In Nederland kennen we twee soorten parkeerovertredingen

Het parkeren zonder betalen van parkeergeld is namelijk een geheel ander soort overtreding dan het aan de laars lappen van de verkeersregels.

Niet naleven verkeersregels

De "echte" parkeerovertreding is de parkeerovertreding die het gevolg is van het niet naleven van de verkeersregels.
  • U parkeert bijvoorbeeld op een plek terwijl er een parkeerverbod is. Of u parkeert op plaatsen die voorzien zijn van blauwe streep zonder (geldig ingestelde) parkeerschijf. De boete hiervoor is € 90,- excl. adm. kosten.
  • Meer ergerlijke parkeerovertredingen pakken duurder uit. Zoals het hinderlijk of gevaarlijk parkeren, waarvoor een bon wordt uitgeschreven van € 140,- excl. adm. kosten.
  • Als u zonder vergunning parkeert op een invalidenparkeerplaats kunt u een bon krijgen van € 370,-. Zelfs als u per ongeluk met één wiel in zo'n gehandicaptenparkeerplaats staat, riskeert u dit bedrag.

Indien u niet tijdig de boete betaalt volgt, na enkele aanmaningen, uiteindelijk een strafrechtelijke procedure.

Parkeren zonder te betalen

Een andere soort parkeerovertreding is het parkeren zonder te betalen, op plekken waar dit moet. Of omdat de toegestane parkeertijd is overschreden. De boete die hiervoor opgelegd wordt is feitelijk een gemeentelijke belastingaanslag. Veel gemeenten berekenen een bedrag van rond de 56 euro, plus één uur parkeergeld, hoewel meer dan een uur ook kan indien aannemelijk is dat dit terecht is. In Rotterdam bijvoorbeeld, is de parkeerboete (naheffingsaanslag) in 2017 € 61,- plus één uur parkeergeld.

Gevolgen van het niet (tijdig) betalen van de boete:
Bij deze aanslag volgt geen strafrechtelijke procedure indien u niet tijdig betaalt. De uiterste consequentie daarvan is hooguit dat de deurwaarder beslag legt op de auto of andere goederen en inkomsten. Ook kan op ieder moment een wielklem worden geplaatst die pas wordt verwijderd als de openstaande parkeerboetes zijn betaald, en uiteraard de kosten van de wielklem. Het laten verwijderen van een eventuele wielklem kost in Amsterdam € 192,- excl. de openstaande boetes.

Als de parkeerautomaat defect is
Als u geen kaartje uit de automaat krijgt, maar u toch parkeert, riskeert u evengoed een boete. U kunt dan namelijk een kaartje uit een andere automaat in de buurt halen. Vaak staat hierover een waarschuwing op de automaat.

Auto uitgeleend

Als de eigenaar zijn auto heeft uitgeleend aan iemand die een parkeerboete oploopt, dan is de eigenaar verplicht de boete te betalen. De boetes worden namelijk op het kenteken uitgeschreven. Volgens deze regeling moet een autoverhuurbedrijf dus de parkeerboetes van de huurders betalen. Het verhuurbedrijf zal de “schade” uiteraard op de huurder verhalen. Voorwaarde is dat het verhuurbedrijf kan aantonen dat de boete is uitgeschreven in de periode dat de auto verhuurd was. De houder van het kenteken hoeft niet te betalen als hij kan bewijzen dat een ander tegen zijn wil de auto heeft gebruikt.

Per etmaal slechts één bon?

Je kunt per kalenderdag maar één parkeerboete per overtreding krijgen wordt regelmatig verkondigd. Dus zou je op die manier gebruik kunnen maken van "gratis" parkeertijd als je toch al een bon hebt gekregen. Overigens staat op de site van de Gemeente Amsterdam (cition.nl), dat je per 24 uur meerdere bonnen kunt krijgen in deze stad. Het is wettelijk trouwens niet verplicht dat een gemeente ter plaatse een bon uitschrijft en onder de ruitenwisser bevestigt. Je kunt de parkeerboete namelijk ook thuis gestuurd krijgen.

Bezwaar maken

Bent u het niet eens met uw naheffingsaanslag? U kunt bezwaar aantekenen bij uw gemeente. Dit kan schriftelijk, binnen zes weken na oplegging van de aanslag. Bent u het niet eens met de uitspraak van de gemeente dan kunt u hoger beroep aantekenen bij de rechtbank. Dit kost wel ongeveer 37 euro aan leges, dus bezwaar aantekenen heeft alleen zin als u een gegronde reden heeft. Heeft u een beschikking ontvangen? Een beschikking wordt uitgeschreven voor elke andere parkeerfout. U kunt dit maar op één manier betalen, via de acceptgiro die u krijgt toegezonden door het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) U kunt bezwaar aantekenen. Dit kan schriftelijk. U kunt uw bezwaar richten aan:
Centraal Verwerkingsorgaan Openbaar Ministerie
t.a.v. afdeling Mulderfeiten
Postbus 50 000
3500 MJ Utrecht

In dit bezwaarschrift moet u, behalve bovenstaande gegevens, ook nog het Beschikkingsnummer vermelden. Dit nummer vindt u op de u toegezonden acceptgirokaart van het CJIB. Let op! Het maken van bezwaar geeft geen recht op uitstel van betaling.

Buitenlandse parkeerboete

Voor verkeersboetes gelden tussen veel Europese landen afspraken dat men de buitenlandse verkeersboetes bij de eigen inwoners incasseert. Dus wanneer je als Nederlander bijv. in Duitsland een verkeersboete krijgt voor een snelheidsovertreding, wordt die door de Nederlandse overheid geïncasseerd. Aangezien parkeren zonder te betalen, zoals gezegd geen verkeersovertreding betreft maar in feite een plaatselijke gemeentelijke belasting is, gelden deze Europese afspraken (nog?) niet voor door parkeerwachters uitgeschreven parkeerboetes.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Parkeren met de mobiele telefoonDe tijd dat je met een handvol muntjes voor een parkeerautomaat stond, lijkt langzaamaan tot het verleden te behoren. St…
Bezwaar maken tegen verkeersboeteAls u het niet eens bent met een parkeerboete of andere verkeersboete (bekeuring) kunt u bezwaar maken door een bezwaars…
Hoe kom ik onder mijn parkeerboete uit?In de praktijk blijken veel mensen onder de betaling van een parkeerboete uit te komen. Onterechte, maar ook terechte bo…
Boetes of bekeuring bij fout parkeren en stilstaan voor 2017Boetes of bekeuring bij fout parkeren en stilstaan voor 2017De parkeerboetes en de hoogte van de geldbedragen voor 2017. Boetes bij fout of ongeoorloofd parkeren en de hoogte van d…
Mobiel parkerenMobiel parkerenJe parkeerplaats betalen met je mobiele telefoon wordt de toekomst. Het kan in steeds meer plaatsen in Nederland. Hoe we…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Parkeerboete-overzicht 2017"

Reacties

John, 12-02-2017 17:53 #115
Beste
Ik sta geparkeerd in Maastricht heb voor 1 uur betaald. Ik kom 14 minuten te laat bij de auto.
Krijg ik nu een boete thuis gestuurd naar 8 minuten al niet betaald te hebben 60 euro boete.
Kunnen we hier wat tegen doen? Reactie infoteur, 13-02-2017
Beste John, als ik u was zou ik om te beginnen deze vraag stellen aan de afzender van de bon. Succes!

Nikita Parmentier, 17-11-2016 17:21 #114
Beste,
Ik ben afkomstig van België. Ik en m'n vriend waren in Rotterdam in de nieuwe binnenweg.
Wij wilden een parkeerticket kopen maar begrepen totaal niet hoe die machine werkt. Wij hebben ons 10 min geparkeerd. En jawel als we terugkwamen zat er een briefje onder de ruitenwisser waar op stond dat wij de boete thuis opgestuurd gaan krijgen. Maar wij begrepen niet hoe de parkeerticket machine werkte. Is met een soort kaart want heb m'n bankkaart gebruikt en dat lukte niet. Kunnen wij hier iets aan doen? Het was met een huurauto. De verhuurmaatschappij ging ons verwittigen als ze de boete hebben ontvangen. Reactie infoteur, 18-11-2016
Nikita ik leef met u mee, maar ik vrees dat hiertegen weinig te doen valt.
U kunt natuurlijk wel uw vraag voorleggen aan de verhuurmaatschappij als u de rekening van hen krijgt.

Ivan, 04-07-2016 18:27 #113
Beste

Na een bezoekje aan Den Haag vanuit België met m'n grootvader van 91 jaar kwamen we terug bij de auto -> parkeerboete van 60 euro. Aangezien m'n grootvader over een invalidenkaart beschikt had ik deze op het dasboard gelegd in de illusie dat dit volstond.
Blijkbaar niet dus, en eerlijk gezegd heb ik weinig zin om deze boete te betalen. Volgens wat ik lees is de kans ook klein dat ik er nog iets van hoor. De boete zelf is een klein kaartje van The Municipality of Taxes, met wat Engelstalige uitleg. Enige "dreigement" bij niet betaling is het plaatsen van een wielklem. Dat lijkt me nogal moeilijk aangezien er ongeveer 300km ligt tussen Den Haag en mijn woonplaats.

Kan iemand mij zeggen of ik er überhaupt nog iets van hoor en wat de gevolgen kunnen zijn bij niet betaling?

Bij voorbaat bedankt,
Ivan

Melanie, 03-07-2016 22:16 #112
Goedendag,

Onlangs op de gracht in Amsterdam geparkeerd om 23.53 om 23.54 een bon gekregen.
Mijn autoklok loopt 5 min voor dus vergissing mijner zijds maar is dat de normaal om dan alsnog een bon uit te schrijven? Ik was eerst nog langs die plek gereden (singel vorige week zaterdag) omdat er borden stonden i.v.m. een straatfeest op zondag en niemand had het bord goed gelezen want je mocht er parkeren tot 9 uur op zondag. Dus dacht mooi plekje! (Ik werk in Amsterdam)

Mvg Reactie infoteur, 05-07-2016
Wat zuur, u kunt deze vraag natuurlijk aan de afzender van de parkeerbon stellen. Baat het niet dan schaadt het niet.

vr gr

E. de Jonge, 17-05-2016 20:31 #111
Bovenstaand zegt u dat het indienen van een bezwaar geen recht geeft op uitstel van betaling. Ik heb hier een officiële beschikking van het Centraal Justitieel Incassobureau, waarin staat: 'Zolang uw beroep in behandeling is, hoeft u niet te betalen.' Dat lijkt mij toch uitstel van betaling. Reactie infoteur, 18-05-2016
Ben het helemaal met u eens.

Eva, 09-05-2016 20:18 #110
Dag

mijn auto heeft van 26 april tm 2 mei bij een duits parkeerbedrijf gestaan. tenminste daar ging ik vanuit, je raad het al ik heb een boete. heeft iemand ervaring m.b.t. een klacht indienen en een schadevergoeding krijgen?

Groetjes Reactie infoteur, 10-05-2016
Eva dit is eigenlijk geen forum, dus elders heb je meer kans op een reactie,
Startpagina. NL?

Mohan, 06-05-2016 22:37 #109
Ik wil mijn auto op parkeerterrein Vogelzang parkeren.
Van 09u tot 21u moet ik betalen. Van 21u tot 09u hoef ik niet te betalen.
Als ik dus in een hotel daar vlakbij slaap, kan ik niet uitslapen, want ik moet vanaf 09u weer betalen.
Of interpreteer ik de dagkaart verkeerd? Reactie infoteur, 09-05-2016
Mohan, neem svp met dat parkeerbeheer bij Vogelzang (hun website) contact op.
Want ik durf hier geen antwoord op te geven.

Lydia, 24-04-2016 11:11 #108
Hoi ik heb op 5 december bij een blauwe streep geparkeerd zonder parkeerschijf neer te leggen. Het is nu al eind april en ik heb nog steeds niets gehoord en het staat ook niet geregistreerd bij het cjib. Krijg ik de boete nu nog of zijn het vergeten ofzo ik vind het niet normaal in ieder geval. Heeft iemand dat ook al eerder gehad dat het zo lang duurt?

Katinka, 21-04-2016 18:29 #107
Krijg je tegenwoordig nogsteeds een bonnetje bij je raam? Of is dit niet meer. Ik vraag me namelijk sterk af of ik een bekeuring heb van foutparkeren.

Danku Reactie infoteur, 22-04-2016
Ja dan kunt u het beste even bellen met parkeerbeheer van de gemeente waar dat was.
Sorry

Brigitte, 18-03-2016 21:45 #106
Ik parkeer mijn auto bij strijp in Eindhoven.
Dit op een onverharde weg.
Vandaag dus bekeuring gehad. Maar ik heb paar maanden geleden gehoord van een ambtenaar die daar controleert dat ze geen boete mogen geven op onverharde wegen.
Nu is mijn vraag klopt dat? wat zijn de regels nu? Is me niet duidelijk nu. Reactie infoteur, 19-03-2016
Moeilijke vraag. Ik zou als ik u was in beroep gaan met het bovenstaande argument en die toezegging van die ambtenaar.

Nicole Rosenberg, 27-02-2016 10:40 #105
Goedendag,
Mijn kleinzoon heeft met mijn auto 1x geparkeerd in Amsterdam. Ik kreeg 2 naheffingsaanslagen Parkeerbelasting. 1 van een tijdstip 00.08 uur en 1 van 01.06 uur, met verschillende huisnummers (resp. nr. 12 en 20). Echter heeft hij de auto eenmalig geparkeerd en niet verplaatst.
Mag de gemeente Amsterdam nu echt binnen 58 minuten 2 boetes uitschrijven? Reactie infoteur, 28-02-2016
Vervelende situatie Nicole, het lijkt mij ook niet kunnen,

Misschien dat u hier meer over beroepsprocedure vindt:

https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?productid=%7B3013E6A6-903A-4A7D-8D00-CB94321D1544%7D

Succes

Farida Kisoor, 08-02-2016 15:18 #104
Ik heb vorige week toen ik bij de kapper was een parkeerbon gekregen voor 3 minuten te laat. Ik had voor 1,5 uur een bon genomen en de behandeling liep iets uit waardoor ik dus iets te laat bij mijn auto was. Wel gelijk een bekeuring! Zit hier niet minuten speling in? Dit heeft een parkeerwacht mij zelf een keer verteld. Reactie infoteur, 09-02-2016
Vraag het opnieuw aan een parkeerwachter als u er een ziet, of teken bezwaar aan, maar informeer eerst of dat wel zin heeft.

Hennie, 03-02-2016 20:52 #103
Vraagje op een invalidenparkeerplaats duidelijk aangegeven met bord RVV E6 staat tevens een onderbord met de volgende tekst: parkeerschijf gebruiken max 3 uur. Als ik parkeerschijf vergeten ben, welke boeten kan ik dan krijgen en welk feit code mogen ze gebruiken die handhavers?

PS het is geen blauwe zone ook is het wegdek niet voorzien van een blauwe lijn. Reactie infoteur, 04-02-2016
Deze vraag kunt u beter stellen aan de parkeerdienst in uw gemeente.
Maar de bedragen kunnen hoog oplopen, dus leg uw parkeerschijf op een plaats in uw auto waar hij niet vergeten kan worden.

Keffin, 01-02-2016 21:29 #102
Hoi!
01/02/2016 stop ik even in eindhoven op stratumsedijk, ik moest kleine boodschap doen en was binnen de 2min terug.
Natuurlijk staan daar 2 koekerts mijn nummerplaat op te schrijven en foto te make, 60euro…
Nu is mijn vraag: ik ben Belg, kan dit bedrijf mij verplichten deze boete te betalen (als buitenlander in NL kan je zowiezo vergeten te parkeren want je hebt chipknip nodig en dat kan je alleen in de winkel overdag halen.) en zoja wat zijn mijn rechten?

ik Lees dit stukje artikel net ergens klopt het onderste?

Aangezien parkeren zonder te betalen, zoals gezegd geen verkeersovertreding betreft maar in feite een plaatselijke gemeentelijke belasting is, gelden deze Europese afspraken (nog?) niet voor door parkeerwachters uitgeschreven parkeerboetes.

Dus als ik het verrek van te betalen, wat kan mij dan gebeuren of als boetes aangesmeerd worden?

MVG Reactie infoteur, 03-02-2016
Hier staat er ook wat over:
Het lijkt dat u moet betalen:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150130_01503379

G. Strohla, 26-01-2016 18:54 #101
Wij hebben een parkeervergunning voor onze straat maar vaak zijn er s'avonds geen parkeerplaatsen meer vrij dus vaak staan we dichtbij de kruispunt. Dat doen we omdat in de zijstraten ook meestal niks meer vrij is en wij met een pasgeboren baby niet veel verder op kunnen parkeren.
Nu kregen we vandaag een boete. Is er een kans op bezwaar?! Reactie infoteur, 27-01-2016
Geen idee, maar waarom zou u het niet proberen

Cees, 16-01-2016 07:39 #100
Hallo allemaal,
Heb een brief geschreven over het ontstaan v.d. situatie.
Ook mijn excuus, het blijft mijn fout natuurlijk!
Bedankt voor jullie mogelijkheid om hier je "ding" te plaatsen.
Mede dank zij deze mogelijkheid gekomen tot herziening, en hoger contact hierover.
De bon is ingetrokken en hangt aan me kast ingelijst.
Was bij hoge uitzondering! maar toch bedank ik ze voor hun inzicht.
Het kan dus wel, menselijkheid.
Ook de infoteur: bedankt voor het support, en zet e'm op the good job. Reactie infoteur, 16-01-2016
Fijn om te horen Cees!

Cees, 13-01-2016 12:49 #99
Hoi,
Stond maandagmiddag op 1 v.d. 2 mindervalide plaatsen kerkplein Emmastraat velp gld.
Was door omstandigheden vergeten mijn kaart zichtbaar te plaatsen.
Sta hier 6 dagen v.d. week ergens en precies op dat moment, tsjakka, 370 euro.
Ben naar de gem. rheden geweest om omstandigheden uit te leggen en dat ik ook een geldige kaart heb maar deze door omstandigheden 1 maal vergeten was v.d. 365 dagen per jaar.
Totaal geen begrip, je wordt keihard uitgelachen. Wat kan ik nog doen om de schade te beperken? Vind dit wel heel kinderachtig, me auto zakt er bijna in de grond van het staan.
Wat hebben jullie voor idee? Reactie infoteur, 14-01-2016
We leven mee, maar er is niets tegen te doen vrees ik.

Dana, 19-12-2015 23:52 #98
Hoi,
Vandaag stond ik geparkeerd in met centrum van Hilversum. Ik heb een kaartje gekocht en die was geldig tot 15.19 Ik had mijn zoontje van 2 jaar bij mij en die wilde de auto niet in! Dus ik een beetje worstelen met hem. Ik stopte hem de auto in en zag ineens 2 controleurs bij mijn auto. Ze hèbben niks gezegd en keken naar de tijd van mijn parkeerkaartje. Op dat moment stapte ik in. Ze keken nog een paar keer naar mij en ik reed weg. Ik had zelf niet door hoelaat het was dus ik keek op mij telefoon 15.24! Dus 5 min later was ik al weggereden.

Omdat ze niks hebben gezegd en ook geen bon hebben gegeven dacht ik zelf dat ik geen bekeuring zou krijgen, maar nu twijfel ik. De auto staat niet op mijn naam, dus het is wel lullig als de eigenaar de brief straks ontvangt.

Wat denken jullie, krijg ik hem of niet? Reactie infoteur, 20-12-2015
Durf het u niet te vertellen, maar houd maar negatieve afloop rekening, en informeer eventueel de eigenaar bijtijds hierover.

Martijn, 07-12-2015 12:58 #97
@ Mike

Bij mij hetzelfde verhaal. De gemeente deelt de weg met parkeervakken opnieuw in waardoor er ineens een parkeerprobleem ontstaat. Gevolg dat mensen op een plek op de stoep gaan staan waar vroeger parkeerplek was (nu een hele stoep). Bezwaar maken heeft geen zin, op de stoep parkeren mag niet, dus je krijgt een boete. Zo ook bij in ons in straat. Let op: deze boete is maar liefst 97 euro!

Mike, 28-11-2015 12:11 #96
Goedendag,
Is het zo dat als je volledig op de stoep geparkeerd staan geen bekeuring kan krijgen?want bij ons in de straat is niet veel parkeergelegenheid en staat de auto van 1 van ons vaak op de hoek en vele malen politie langs gereden en deden niks en nu had ik vanmorgen ineens een bekeuring. Reactie infoteur, 29-11-2015
Dag Mike,
De stoep is in principe voor voetgangers en niet voor auto' s.
Dus ik denk dat de politie in z'n gelijk staat.

Jg, 27-11-2015 12:56 #95
Op 20 oktober 2015 in Beverwijk heb ik mijn auto op een parkeerplaats neergezet. Keurig betaald ook, maar het parkeerbewijs per ongeluk in mijn portemonnee gestopt i.p.v. het achter de voorruit te leggen. Niets gezien toen ik weer in mijn auto stapte - het was inmiddels hard gaan waaien - en weer weggereden. Pas op de snelweg merkte ik dat er iets achter mijn ruitenwisser had gezeten, want er waaide iets weg, zo snel dat ik niet kon zien wat het was: een reclamefoldertje misschien of… een bekeuring?! Sinds gisteren weet ik zeker dat het een bekeuring was, toen ik de naheffingsaanslag in mijn brievenbus vond.
Mijn vraag: Kan ik onder de boete van ruim 60 euro uitkomen? Ik heb immers betaald en ik heb zelfs het betalingsbewijs nog. Het kan toch niet zo zijn, lijkt mij, dat je voor 'het niet achter de voorruit leggen' een boete krijgt van ruim 60 euro, terwijl je wél het parkeergeld van 1,25 euro betaald hebt. Reactie infoteur, 27-11-2015
Ik Zou deze vraag stellen aan de afzender van de bekeuring, Maar Ben bang dat u aan het kortste eind trekt.

Angelique, 18-11-2015 08:42 #94
Kan iemand mij uit leggen hoe ik een parkeerboete in de gemeente Amsterdam kan hebben terwijl ik in 41 jaar nog nooit in Amsterdam ben geweest? Nu krijg ik een boete terwijl mijn auto op dat moment /dag gewoon voor mijn deur in Leeuwarden stond. Nou kan ik en mijn auto een hele hoop maar niet op 2 plaatsen tegelijk zijn. Reactie infoteur, 18-11-2015
Ik zou op de officiële manier in bezwaar gaan.
Als u kunt aantonen dat u daar nooit geweest kan zijn, maakt het de zaak nog eenvoudiger.
Succes

Allan, 17-11-2015 17:05 #93
In Rotterdam Zuidplein ter hoogte van nummer 700 Vandaag om 15:25, ben ik gaan parkeren. Uit gestapt om naar parkeerautomaat te lopen ben ik ernaar toe gelopen sta ik voor de automaat heb ik me pinpas vergeten, dus snel even terug lopen binnen 2 minuten zag ik twee stadtoezicht staan bij me auto en al een boete uitgeschreven. Dus geef ik aan dat ik naar toe heb gelopen alleen me pinpas ben vergeten om dat te pakken en een kaartje kan kopen. Zonder pardon geeft de man aan ik kan je niet helpen moet je maar een bezwaarschrift schrijven. Is tog niet normaal iemand die me kan helpen Hoe ik dat sterk kan oplossen? Reactie infoteur, 18-11-2015
Ja wat een vervelend voorval. Ik zou inderdaad een bezwaarschrift indienen. Misschien staat op het bonnetje uit de automaat de tijd? en als dat inderdaad amper afwijkt van de tijd dat de boete is uitgeschreven helpt dat hopelijk. Ik zou ook eens navragen hoeveel tijd de gemeente R'dam iemand gunt om een parkeerbewijs te halen.
Succes

Hoogendam Vervoer Service, 12-11-2015 12:10 #92
In Amsterdam Cruquiusweg, heel stil, overal ruimte om te parkeren, ik had net wat spullen afgeleverd (12.45 u). Instappen en weer wegwezen dus maar ik zag een aanrijding, dus even kijken of ik hulp kon bieden. Stapte uit en moest 100 meter lopen. Op dat moment stopte er een bromfietser achter mijn auto, waarvan ik dacht dat hij ook wilde helpen. Foute gedachte helaas, het bleek achteraf een verbalisant te zijn. 's Morgens een acceptgiro ad 57,30, tijdstip bekeuring 12.47 u. Naheffing belasting voor werkende burger. Reactie infoteur, 12-11-2015
Ik kan me uw boosheid voorstellen.

Fgsdf, 11-11-2015 11:50 #91
Het gaat om een kalenderdag, niet 24 uur.

Marcel, 01-11-2015 13:33 #90
Ik heb wel eens gehoord dat wanneer een auto volledig op de stoep staat er geen bekeuring kan worden gegeven. Klopt dit?
Woonachtig in amsterdam? Reactie infoteur, 01-11-2015
Misschien geen parkeerboete, maar ongetwijfeld wel een boete wegens verkeersovertreding of overtreding van een andere wet.

Melvin Wintjens, 07-09-2015 09:31 #89
Donderdag 3 september heb ik op mijn bedrijf bus een boete gekregen dat ik voor minder 1/4 op een laad en los plaats geparkeerd stond. Dit heb ik gedaan omdat ik anders met mijn laadbak (die bijna 2 meter achter de achteras uitsteekt) een oprit zou blokkeren. Volgens de handhavers zoals op de bon staat geschreven stond ik op een laad en losplaats geparkeerd. Na mijn weten geldt het vak waar ik voor meer dan 3/4 in geparkeerd staat. Omdat het een gratis parkeerplaats was heb ik hiervoor niet hoeven te betalen. Wie kan mij hier een antwoord opgeven of deze boete terecht is uitgeschreven?

samengevat:
vak A (laad en losplaats) minder dan 1/4 in gebruik om te parkeren
in vak B stond ik meer dan 3/4 in geparkeerd
Welk vak geldt nu, A of B? Reactie infoteur, 08-09-2015
Geen eenvoudige kwestie, misschien wordt u hier nog wat wijzer:

http://www.flitsers.nl/boete/parkeerboete

Jansen, 01-06-2015 15:46 #88
Boete 2015 reactie.

Net terug uit Venlo alwaar ik in de buurt van het Nolensplein heb geparkeerd bij een parkeerautomaat waar het kenteken ingevuld moet worden. Het is gelukt na een aantal pogingen van diverse mensen om het juiste nummer er in te krijgen. Je zou haast geneigd zijn om zo weg te lopen omdat het niet lukt. Ik denk dat Venlo zo wel veel boetes kan innen omdat het moeilijk lukt om het juiste nummer erin te krijgen. En wat doe je dan, dan maar snel even zonder te betalen.
Zo kan Venlo wel incasseren.

E., 23-05-2015 00:01 #87
Ik heb in amersfoort een boete gekregen van 90 euro voor het parkeren op een plaats in een straat voor vergunninghouders. Er staat nergens een bord bij die weg, geen kruizen, geen blauwe strepen, helemaal niks. Als ik verkeerd parkeer is het mijn eigen domme schuld en natuurlijk betaal ik dan, maar moet het niet duidelijk staan aangegeven? Een straat verderop staat wel een betaalautomaatbord, maar dan zou ik een boete moeten krijgen van 53 euro ofzo dus die gold ook niet voor de straat waar ik stond.

Heeft het zin om bezwaar te maken en kost me dat geld? En als ik 'win', krijg ik dan wel die kosten vergoed?
En kan ik naast foto's nog iets anders meesturen?

Alvast bedankt! Reactie infoteur, 24-05-2015
Wat vervelend voor u. Ik adviseer u te kijken op www.amersfoort.nl/parkeren. Daar kunt u waarschijnlijk zien of bezwaar maken geld kost. Succes!

Karin, 17-05-2015 14:28 #86
Mijn zoon heeft tijdens mijn afwezigheid naar het buitenland mijn auto geleend en hiermee een boete gekregen. Op de aanslag staat mijn getrouwde en meisjesnaam. Nu is het probleem dat ik al zo'n 15/16 jaar geleden gescheiden ben, kennelijk sta ik bij deze gemeente nog als getrouwd!
Moet ik nu de boete betalen? mijn persoonlijke gegevens kloppen niet. Reactie infoteur, 18-05-2015
Vermoed dat u weinig kans maakt. Want u kunt toch moeilijk hard maken dat u de persoon niet bent aan wie de boete is gericht? Uw zoon zal dat vast ook snappen en u het bedrag vergoeden.

Houcin, 01-04-2015 16:50 #85
Wat zijn de regels als ik een kaartje wou kopen en wegens de drukte terug kom en toch een boete krijg? Reactie infoteur, 02-04-2015
Ik vrees dat u dan toch de boete moet betalen, maar u kunt er een telefoontje /mail naar de instantie aan wagen waarin u begrip voor de omstandigheden vraagt.

Vincent, 25-03-2015 14:56 #84
Een parkeerboete type parkeren zonder betalen, 56€. vort maar ok, geen discussie. Ik kom thuis in België wil die overschrijving doen. huh, geen rekeningnummer of referentie? tja, wachten op een schrijven zeker? Ik spreek over mei 2014, we zijn nu maart 2015. Een paar maand was ik verwachtende, daarna dacht ik chance te hebben buitenlander te zijn. Vorige week een gewone brief, niet aangetekend bedoel ik met 'gewoon'. De inhoud was allesbehalve 'gewoon'. Gerechtsdeurwaarder uit Brussel laat me weten : boete + 2x aanmaning + interest + administratieve kost enzovoort : 170€, 10 dagen tijd om te betalen, geschreven op 3 maart, brief opengedaan bij uit de brievenbus halen op 21 maart. Niet op tijd betalen zal leiden tot in beslagname staat in de brief. Ik zweer het u: heb een emotioneel weekend gehad bovenop de boete. Dat de brief zelfs niet aangetekend was verstuurd leek me ronduit verdacht abnormaal. Ik besloot de 56€ naar die deurwaarder over te schrijven maar de rest niet. Moet eerst weten of het bij 170€ zou blijven als ik die integraal betaal én of die hele situatie wel juist is. Is het geen criminele organisatie die die databank van Gorinchem gehackt kreeg? Reactie infoteur, 27-03-2015
Misschien dat u via deze site wat meer info kunt krijgen:

www.intolaw.be/verkeersrecht/verkeersinbreuk/welke-boete-riskeert-u-voor-een-verkeersovertreding

Vincent, 25-03-2015 03:21 #83
Een parkeerboete type parkeren zonder betalen, 56€. vort maar ok, geen discussie. Ik kom thuis in België wil die overschrijving doen. huh, geen rekeningnummer of referentie? tja, wachten op een schrijven zeker? Ik spreek over mei 2014, we zijn nu maart 2015. Een paar maand was ik verwachtende, daarna dacht ik chance te hebben buitenlander te zijn. Vorige week een gewone brief, niet aangetekend bedoel ik met 'gewoon'. De inhoud was allesbehalve 'gewoon'. Gerechtsdeurwaarder uit Brussel laat me weten : boete + 2x aanmaning + interest + administratieve kost enzovoort : 170€, 10 dagen tijd om te betalen, geschreven op 3 maart, brief opengedaan bij uit de brievenbus halen op 21 maart. Niet op tijd betalen zal leiden tot in beslagname staat in de brief. Ik zweer het u : heb een emotioneel weekend gehad bovenop de boete. Dat de brief zelfs niet aangetekend was verstuurd leek me ronduit verdacht abnormaal. Ik besloot de 56€ naar die deurwaarder over te schrijven maar de rest niet. Moet eerst weten of het bij 170€ zou blijven als ik die integraal betaal én of die hele situatie wel juist is. Is het geen criminele organisatie die die databank van Gorinchem gehackt kreeg?

Rik, 23-03-2015 11:55 #82
Ik heb een bekeuring gekregen bij mij thuis wat overdag een laden en lossen plek is (09:00-16:00). Ik zet de auto daar nooit neer. Was erg druk op vrijdag middag na werk etc.
Zaterdag ochtend wil ik de auto daar weghalen. het was op dat moment ongeveer 09:15.
Nu zat er een boete onder mijn ruitenwisser met de tijd van 09:11.
Nu heb ik een keer gehoord dat je na het verlopen van de tijd een speling hebt van 15 minuten. Klopt dit? Zo ja kan ik hiervoor in hoger beroep gaan?

Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Rik Reactie infoteur, 24-03-2015
Ik weet het niet. U kunt dit natuurlijk ook vragen aan de instantie die de bon heeft uitgeschreven. Maar vrees dat u geen gelijk hebt.
Vr. Groet

Lemmens, 17-03-2015 23:46 #81
Ik stond bij een grote parkeerplaats geparkeerd, wat achteraf bleek dat het voor vergunninghouders was. Niet gezien helaas. Bon op voorruit. Kenteken op bon klopt. Maar merk auto/ type auto / kleur vd auto total niet. Dus verkeerde gegevens op de bon. Is de bon dan rechtsgeldig of moet ik een bezwaar indienen. Reactie infoteur, 19-03-2015
Durf het u niet te zeggen.

Alice O., 10-03-2015 03:43 #80
Mijn nieuwe tandarts heeft praktijk in de Schil. Ik moest daar voor een noodbehandeling zijn, en ging op zoek naar een plek in de parkeergarage vlakbij. Die bleek op slot te zijn 's middags om even voor 14.00 uur.
Het regende en ik vond een plek achter een grote bloembak. Ik zag het bord met de blauwe streep aan de overkant niet (die ik überhaupt niet kende) en ging op zoek naar een betaalpaal. Die was er niet, dus verdween ik naar de tandarts.
Een dik halfuur later kwam ik terug en vond een boete van 90 euro onder mijn voorruit. Voor mij als oudere, stevig gekort en chronisch gehandicapte oudje, is dat een bedrag waarvan ik het dagelijkse bestaan tegenwoordig bijna twee weken moet redden.
De vraag is nu: mag zoiets zomaar in de publieke ruimte waarvoor wij als burgers allemaal belasting hebben betaald?
Als een gemeentebestuur zoiets kan besluiten dan kan het dergelijke straten ook volkomen afsluiten met een ketting en andere, nog meer asociale bedenksels, goedkeuren die samen te vatten zijn als voorrechten voor enkelen.
De publieke ruimte moet toch beschikbaar zijn voor alle burgers en niet alleen voor burgers in deftige wijken die dergelijk
voorrechten kunnen betalen. Bovendien winkel ik met enige regelmatig in het centrum en heb ik daar altijd een plek gevonden en betaald bij de meter of in de muur. Afdrachten die via democratische verkiezingen werden besloten en wettelijk verankerd.
Het argument van overlast in de Schil is dus nauwelijks te rechtvaardigen: parkeerplekken genoeg. Vooral nu veel winkels leeg staan. De openbare ruimte is nu dus ondergeschikt geraakt aan het lokale rendementsdenken. En zonder dat wij mee mochten beslissen.
Ik ben geschrokken van dit onfatsoenlijke platrechtse beleid dat kennelijk mede werd goed gekeurd door een wethouder van GroenLinks en een wethouder van de PvdA.
Dit soort hoge bedragen voor dergelijke 'vergrijp' kunnen de meeste gewone of oudere mensen niet betalen. Ze zullen het centrum dus gaan mijden en vooral ook de tandartsen en MKB'ers of zelfstandige ondernemers in die elitaire ge-update zone.
Gezien de publieke belastingafdracht zelfs willen boycotten. Een rondje vragen onder soort en leeftijdgenoten leverde tenminste grote verontwaardiging op en reacties van dien aard.
De prijzen voor dit soort kennelijke als wandaden ingeschaalde vergissingen door burgers zijn absurd hoog. Het zijn geen boetes meer maar harde bestraffingen die duiden op een: " Maak dat je hier wegkomt en laat je hier ook nooit meer zien…"
Welnu, dat zullen we ook niet meer doen.
We zullen deze zichtbaar welvarende Schil in de toekomst mijden als de pest want we kunnen ons autootje niet aan een haak in de hemel hangen.
En, áls we gaan stemmen volgende week (en volgend jaar) dan stemmen we voor Hart voor Bussum of de Ouderen partijen.
Op voorwaarde dat zij dit soort bestuurlijke splijt-zwammen binnen het publieke domein in onze vredige gemeente, zo snel mogelijk terugdraaien.

Alice O.

Dolfus, 10-03-2015 00:42 #79
Stilstaan is altijd parkeren is de uitleg van Cition in Amsterdam en gaan daarbij geheel voorbij aan de letterlijke wettekst(en).

Opvallend is dat Cition op hun website wel apart aandacht besteed aan het laden en lossen maar niet aan het onmiddellijk in-uitstappen. Bij een scan is dat gegeven niet vast te stellen. Alle bezwaren worden zonder pardon afgewezen.

Het is trouwens vreemd gesteld met de wetgeving van de parkeerdefinitie.
Hoofwetgeving
RVV - Besluit van 26 juli 1990, houdende vaststelling van een nieuw Reglement verkeersregels en verkeerstekens
Begripsbepalingen art 1.
parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;

Gemeentewet (o.a. Amsterdam)
Wet van 14 februari 1992, houdende nieuwe bepalingen met betrekking tot gemeenten
Titel IV De financiën van de Gemeente. Hoofdstuk XV
• Artikel 225 lid 2
o 2. Voor de toepassing van het eerste lid wordt onder parkeren verstaan het gedurende een aaneengesloten periode doen of laten staan van een voertuig, anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- en uitstappen van personen dan wel het onmiddellijk laden of lossen van zaken, op de binnen de gemeente gelegen voor het openbaar verkeer openstaande terreinen of weggedeelten, waarop dit doen of laten staan niet ingevolge een wettelijk voorschrift is verboden.

Parkeerverordening Amsterdam 2013 : Gemeenteblad 18.12.2013
ff: parkeren: gedurende een aaneengesloten periode doen of laten staan van een motorvoertuig, anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van personen dan wel het onmiddellijk laden en lossen van zaken, op de binnen de gemeente gelegen voor het openbaar verkeer openstaande terreinen of weggedeelten waarop dit doen of laten staan niet ingevolge een wettelijk voorschrift is verboden

Duidelijker kan de wetgever toch niet zijn maar daar heeft Cition geen boodschap aan.
Wie o wie gaat dit rechtzetten? Reactie infoteur, 11-03-2015
Iets voor een ingezonden stuk in uw (buurt)krant?

Of deze vraag zoals u hem hier omschrijft stellen op de facebookpagina van de gemeente Amsterdam. Niet dat u wonderen moet verwachten, maar dan ontstaat er misschien discussie.

Willem, 05-03-2015 21:33 #78
Al 35 jaar rij ik auto, waarvan 33 jaar met slechts 1 bekeuring. Nu kom ik sinds 2 jaar elk weekend in Nijmegen en heb in die 2 jaar nu mijn 12e bekeuring. Totaalbedrag al meer dan 1100 euro. Hoe is dit mogelijk? Heel Nijmegen hangt vol met camera's.
Is dit normaal? Hebben meer mensen hier problemen? Ben erg benieuwd.

Dolfus, 03-03-2015 22:24 #77
Per etmaal een bon klopt:
De Gemeentewet art 234 lid 5: niet vaker dan eenmaal per etmaal worden de kosten van de naheffing in rekening gebracht.
art234 lid 3 geeft wel ruimte voor meerdere uren.
Het oude lid 8 is vervangen door lid 7 en zegt dat o.a. dat toezending van de bekeuring is toegestaan. De invorderingswet is ook daaraan aangepast. De papieren bon is hiermede niet meer verplicht. Reactie infoteur, 04-03-2015
Dank u voor uw reactie.
Zie dat (per 25-2?) deze zaken zijn gewijzigd en ik heb het artikel aangepast.

Roelof, 14-02-2015 22:40 #76
Komen we on 6 uur op een zaterdag in Assen aan om gezellig een hapje te eten (winkels zijn om 5 uur dicht) krijgen we een parkeer boete (hadden we moeten betalen tot notabele 8 uur) en dat terwijl dat bij een vorig bezoek in december niet zo was.
Punt 1 hoe kon ik dat nou weten?
Punt 2 waarom betalen na sluitingstijd?
Punt 3 vind de gemeente Assen het leuk om mensen hun uitje in assen te vergallen met een boete van maar liefst dik € 60,-?
Je wilt niet weten hoeveel mensen een bon hadden alleen die avond al echt schandalig.
Ze moeten zich schamen in Assen (ik ga in vervolg wel in groningen uit eten)

Ron, 12-02-2015 15:07 #75
Ik heb een vraag, Ik heb een invalide parkeerplaats voor mijn zoon.
Maar we hebben 2 auto's en ik werk onregelmatig en heb altijd mijn auto nodig!
En de parkeerplaats staat op mijn kenteken! Is het mogelijk dat ik een 2e kenteken monteer op de paal onder mijn kenteken?

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Mvg, Ron Reactie infoteur, 12-02-2015
Ik adviseer u contact op te nemen, met parkeerbeheer in uw woonplaats. Want ik weet het helaas niet. Succes!

Yorick, 09-02-2015 08:07 #74
Ik parkeerde mijn auto op een parkeerplaats die aangewezen was met blauwe bordjes voor kampers. Ik dacht dat Campers daar mochten staan maar personenautos ook. Toch een boete van 90 euro. :(

Mitchell, 06-02-2015 00:08 #73
Te bizar voor woorden 370 voor invaliden parkeren! Echt heel triest. 5 vakken met een tijd van 07:00-19:00 en 1 met een kenteken! Denk leuk een vriend te bezoeken rond 20:30 maar werd een duur avondje. Mag toch nog even naar de tarieven voor verkeerd parkeren worden gekeken!

Roelofs, 05-02-2015 14:34 #72
Parkeerboete gekregen voor parkeren op invalideparkeerplaats.
Ik ben in het bezit van een invalideparkeerkaart, maar door de wind bij het openen van de deur is de kaart waarschijnlijk op de stoel terecht gekomen. Ik heb een boete van 377,00 euro gekregen en heb bezwaar aangetekend, met toevoeging van een kopie van mijn invalideparkeerkaart. Vandaag kreeg ik bericht dat we de 377,00 euro gewoon moeten betalen. Reactie infoteur, 05-02-2015
Wat een hard gelag is dat. Leef met u mee!

Harn, 22-01-2015 10:24 #71
Maandag jl een parkeerboete gekregen in Arnhem omdat ik niet betaald had! Terecht hoor ik u zeggen, ben ik met u eens je hoort te betalen, maar dan moet er wel een mogelijkheid zijn om te betalen.
Hoe zit dat dan; bij betaalautomaat 1 staat vermeld " buiten werking",dan opzoek naar een andere automaat (2) in de buurt, gevonden en geld in geworpen maar automaat " blokkeerd"
moet ik nu nog opzoek naar een andere automaat in een andere straat of stadsdeel? Ik wel een belangrijke afspraak en ben al behoorlijk wat tijd kwijt.
Er vanuit gaande dat parkeerambtenaren eerst langs de automaten lopen om te controleren of deze naar behoren werken, ga ik naar mijn afspraak.
Deze ambtenaren hadden alleenmaar oog voor schrijven van boetes schijnbaar want een bon zat bij terugkomst achter de ruitenwisser, natuurlijk kan ik bezwaar maken, maar bij CJIB krijgen ze dagelijks dit soort zieiige verhalen en eerst €37,00 aan leges betalen.
Wat moet ik doen? Ik ben al wat centjes kwijt: de boete, parkeergeld en bij bezwaar ook nog €37,00 aan leges.
Was het voor mij een echte" Bleu Monday"? Reactie infoteur, 22-01-2015
Wat een vervelend voor U!
Ik kan u ook geen goed advies geven; ben bang dat u aan het kortste eind trekt.

Thomas, 11-01-2015 18:18 #70
Ik had de auto geparkeerd bij het stappegoor in tilburg netjes een dagkaart van 1 euro gehaald en die voor het raam gelegd. Toen ik terug kwam zat er een bon onder mijn wisser en zag ik tot mijn grote verbazing dat het kaartje van het dashboard af was gewaaid. kan ik hier wat mee doen want ik baal er van dat ik netjes betaal en toch een boete heb gekregen Reactie infoteur, 12-01-2015
Thomas ik zou contact op nemen met die dienst, en leg het ze uit, misschien heeft u geluk

M. Stalenberg, 27-12-2014 19:13 #69
Weet iemand hoeveel tijd er tussen het parkeren en naar de betaalautomaat is. Heb een naheffingsaanslag gekregen omdat ik om 10.47 niet had betaald maar moet wel even de tijd krijgen om te betalen heb dat om 10.54 gedaan. Als je twee mensen voor je hebt duurt ook even. Wie weet wat? Reactie infoteur, 29-12-2014
Ik zou met ze bellen en de zaak aan hen uitleggen. Wie weet helpt het. Als u nog het bonnetje als bewijs hebt.

Succes

K. van den Broek, 21-12-2014 21:51 #68
Mag parkeerbeheer Amsterdam je auto openen om hem van de handrem af te halen, om hem daarna weg te slepen? Reactie infoteur, 22-12-2014
Vermoedelijk wel :
http://www.parkeren-amsterdam.com/parkeerbeheer-amsterdam

Boos, 06-12-2014 13:34 #67
Vandaag voor de eerste keer in mijn leven een keer de parkeerschijf vergeten. (Niet gelogen). Ik doe ieder weekend boodschappenbij dezelfde winkels. Werkelijk waar, 5 minuten binnen geweest en bij terugkomst een bon van 90 euro exlc. Administratie kosten. Dit is niet normaaal. In wat voor een land leven wij hier bij deze schooiers die die bonnen uitschrijven en de schooiers die de opdracht daar toe geven. Ik walg van deze vuil verraders. Voor dit bedrag moet ik een paar dagen werken.

Barbra, 24-11-2014 12:43 #66
Dag,
Ik heb vorige week donderdag geparkeerd bij een parkeerplaats. Ik wou hier 2 a 3 uur blijven staan. Alleen kon ik hier maar 5 euro indoen. Dus ik moest dus elke keer terugkomen om weer geld in te werpen, toen ik voor de 2de keer geld wou inwerpen was ik te laat en had ik een boete.
Mag dit? Ik wou natuurlijk voor alle 3 de uren betalen, alleen liet de automaat dit niet toe.
Ik hoor het graag.

Mvg
Barbra Reactie infoteur, 24-11-2014
Barbra, Stel de vraag gewoon aan de instantie die de bon heeft uitgeschreven.
Zij bepalen uiteindelijk toch wat er gebeurt.
Succes

Diana, 18-10-2014 17:53 #65
Vandaag in Hoofddorp centrum geparkeerd. Ik vroeg aan een dame of ze wegging en ja. Ze kwam mij haar kaartje brengen. Had ze ook van iemand gekregen, die had tot 16.55 uur betaald. Toppie dus. Later bij terugkomst zag ik dat er een kenteken op stond (je kan hier nog wel met muntgeld betalen, maar je moet dus ook je kenteken invoeren - blijkt nieuw te zijn). Ik heb geen boete gehad hoor. Ik stond dus geparkeerd met een parkeerkaartje, maar met een ander kenteken. Deze informatie wist ik dus pas achteraf. Had ik een boete kunnen krijgen?

Vroeger was dit niet te controleren, maar nu klopt het kenteken niet, maar voor die plaats heeft iemand al betaald tot 16.55 uur, dus waarom nogmaals betalen? Lekkere verdienste voor de Gemeente zo. Reactie infoteur, 19-10-2014
Denk dat u inderdaad boete had kunnen krijgen.
vr groet

Bart, 07-10-2014 22:10 #64
Mijn 80-jarige vader komt op bezoek in Amsterdam (Cition). Ik ben gehandicapt en loop op krukken. M'n vader parkeert de auto, belt bij mij aan. Ik loop op stokken naar beneden en strompel weer omhoog. Start de PC en log in op de Cition site om hem aan te melden bij mijn kraskaartenvergunning. Verdraaid, toch een bon. De tijd tussen verbaliseren en aanmelding op de site = 12 minuten. Het bezwaar wordt door Cition ongegrond verklaard.
Wie denkt dat ik kans maak bij de bestuursrechter? De kosten zijn toch €40,-

Rob, 06-10-2014 07:43 #63
Ik heb in Rotterdam een bekeuring gehad voor het parkeren in een vak met een blauwe streep en ik had geen parkeerschijf.
hiervoor is er een bekeuring uitgeschreven van 340 euro dit is toch geen normaal bedrag voor zo'n overtreding. Wie kan mij hier iets meer over vertellen?

bvd rob. Reactie infoteur, 06-10-2014
Wat een enorm hoog bedrag. Waarom informeert u niet gewoon bij de instantie die de bon heeft uitgeschreven wat hun reden is. U stond hopelijk niet (gedeeltelijk) op een invalideparkeervak.

Yoeri, 06-09-2014 11:10 #62
Gisteren heb ik een boete gekregen in Den Bosch voor geparkeerd staan op een vergunninghoudersplaats. Echter exact tegenover mijn auto stond het bordje betaald parkeren, ik ging er vanuit dat dat aan mijn kant van de straat ook zo was. Normale straat met twee zijdes parkeren. Ik heb een ticket gekocht en deze voor t ruit gelegd. Toen we terugkwamen zagen we dat we een bon hadden van 90 euro. Het bleek dat 50 meter verderop een bord stond voor vergunninghouders, deze was niet te zien vanaf de auto en was niet gericht naar de parkeervakken. Aan de andere kant stond volgende bord zelfs pas 150 meter verderop. Toen we stonden te kijken waarom we de bon hadden gekregen kwamen er meerdere bewoners naar ons toe die zeiden dat het zelfs voor hun onduidelijk is en dat ze dit al meerdere malen kenbaar hadden gemaakt aan de politie maar dat die er niets mee doet. Ook waren er aan de andere kant nog genoeg vrije plaatsen en waren er ook genoeg vrije plaatsen aan de kant voor de vergunninghouders. Nergens stond er ook aangegeven waar het deel voor vergunninghouders ophield. Is er een wettelijke bepaling voor om de hoeveel meter er een nieuwe paal moet staan dat het alleen voor vergunninghouders is? Bedankt. Reactie infoteur, 06-09-2014
Ik voel met u mee, maar heb helaas geen antwoord op uw vraag.

Carine, 22-07-2014 02:08 #61
Ik heb een boete gekregen van 90 euro omdat ik in Valkenswaard in een blauwe zone stond geparkeerd. Ik heb een geldig parkeerticket gekocht omdat er stond geschreven dat ik op die plaats 1,5 uur gratis mocht parkeren. Ik wou langer parkeren en kocht daarom een ticket. In november 2013 bezwaar ingrediënt, nu is het juli 2014, nog steeds niets vernomen. Ondertussen heeft de gemeente Valkenswaard de blauwe zone weer verwijderd en afgeschaft. Zou ik mijn boete alsnog moeten betalen? Bedankt voor de reactie Reactie infoteur, 22-07-2014
Kan het u echt niet vertellen. Maar in dit geval kon "geen bericht, goed bericht" wel eens opgaan, als u nog niet heeft betaald en ook geen aanmaning heeft ontvangen.

Anja, 21-07-2014 20:05 #60
Mijn vraag is:
zijn er afspraken gemaakt binnen welke tijd bestek je je acceptgiro moet hebben ontvangen.
ik kreeg op 12-12-2013 een parkeerbon achter mijn ruiter wissers
en kreeg op 05-07-2014 pas de acceptgiro binnen. Reactie infoteur, 22-07-2014
Misschien vindt u hier het antwoord:

http://www.om.nl/vast_menu_blok/contact/vraag_en_antwoord/u_heeft_een_boete/

Anoniem, 03-07-2014 19:23 #59
Hallo,

Ik ben wat geld gaan wisselen voor de parkeerautomaat, toen ik terug kwam stond ze alweer een boete te geven, gaf snel aan ik ben gaan wisselen mevrouw.ze wou het laten maar zag dat ik buitenlands was, en zei opeens ga maar in bezwaar, heb binnen minuut kaartje gekocht. kan ik nog in bezwaar of heeft het geen zin Reactie infoteur, 04-07-2014
Niet geschoten is altijd mis, ik zou het proberen, maar kans op succes is vrees ik niet groot.

S., 06-06-2014 07:37 #58
Hallo,

Ik heb in Den Bosch een bekeuring gekregen voor fout parkeren. Ik had mijn auto op het fietspad staan met de gevarenlichten aan. Ik zat zelf in de auto! Er is geen enkele agent bij de auto geweest en dus ook geen bekeuring gehad op dat moment ook niet onder m'n ruitewisser. Ik kreeg gister 5juni de bekeuring binnen van 8 mei. Mag dit eigenlijk wel zonder dat ze je hebben aangesproken? Ze wisten echter niet eens met welke reden ik daar stil stond. Reactie infoteur, 07-06-2014
Ik vermoed dat het mag, net zoals je ook een snelheidsboete kunt krijgen zonder dat iemand je aanspreekt. Als u een heel goede reden had daar te staan, kun je allicht navraag doen.

Luc, 01-06-2014 17:26 #57
Hallo
Ik heb vandaag een parkeerboete gekregen in Hulst op een parking maar je blijkbaar moet betalen op Zondag.
Ik ben Max 20 min weg geweest geen parkeerwachter gezien bij aankomst en wegrijden kwam uit de grond gekropen zeker?

Prijs 55,10€ maar er zit een briefje tussen waar opstaat dat ik een witte auto heb en het is een zwarte kan ik hier onderuit komen? Mijn nummerplaat is wel juist en merk ook? Reactie infoteur, 01-06-2014
Ik zou het zelf wel proberen, met als argument dat u naar uw mening niet fout hebt geparkeerd en dat er wellicht sprake is van een verwisseling van auto's, Wat blijkt uit de verkeerde kleur. Foto van uw auto meesturen met kopie van de bon. Niet geschoten is altijd mis.

Elbert, 21-02-2014 14:32 #56
Ik heb een parkeerboete gekregen in Amersfoort op de Johan van Oldenbarneveltlaan. Ik was absoluut er niet bewust van dat je daar niet mocht parkeren. Nergens een bord of blauwe streep wat parkeerverbod aankondigde. Na het zien van de bekeuring zag ik bij andere auto's wel dat ze een stickertje hadden van ParkeerService (parkeervergunning?). Ik wil bezwaar gaan maken als de acceptgiro van CJIB komt, wat is afdoende als bewijsmiddel? Is een foto van de straat voldoende? Reactie infoteur, 22-02-2014
Is het misschien handig eerst bij de betreffende afdeling van de gemeente A'foort te informeren, bijv. die parkeerservice? waarom u daar een boete heeft gekregen?

Debora, 16-02-2014 22:41 #55
Helaas heb ik in een parkeerzone met blauwe streep in Amstelveen, niet zichtbaar een parkeerkaart op mijn dashboard gelegd.
bij terugkomst bij mijn auto stond er een persoon van "handhaving", dus GEEN politie-agent, druk in de weer met een bonnenapparaat. zij stelde dat een parkeerkaart ontbrak en overhandigde mij een "aankondiging van beschikking" voor een bedrag van maar liefst 90 euro plus 7 euro administratiekosten. nu lees ik in de info op deze site dat het bedrag ca. 56 euro zou moeten zijn? voor alle duidelijkheid: ik stond keurig geparkeerd in een parkeervak, er was geen sprake van een invalidenparkeerplaats of hinderlijk parkeren. de enige reden was het ontbreken van de parkeerkaart. klopt de hoogte van deze deze boete? Reactie infoteur, 17-02-2014
Blijkbaar wordt het gezien als "niet naleven verkeersregels".
Het heeft niets te maken met niet betalen parkeergeld.

Paula Berlips, 07-01-2014 11:40 #54
Ik ben m'n bekeuring kwijt hoe of waar kan ik dat opvragen? Reactie infoteur, 07-01-2014
Bij het gemeentehuis van de plaats waar je de bekeuring kreeg kunnen ze je wellicht helpen.

Marieke, 20-11-2013 09:23 #53
Ik heb een parkeerboete gekregen, omdat ik bij het verkeerde apparaat stond aangemeld met parkmobile. Wel de dichtstbijzijnde, maar om de hoek van de straat waar ik een kaartje had moeten halen. Die meter was echter veel verder weg en blijkt alleen met kaartjes te werken en geen mobiel parkeren. Moet ik hiertegen in beroep gaan of absoluut geen kans van slagen? Dank u alvast! Reactie infoteur, 20-11-2013
Beste Marieke,

Ik zou het u niet kunnen vertellen.
De kans op slagen is vaak niet groot, maar waarom zou u het niet proberen?
Of vraagt u eerst bij de plaatselijke instantie die daarover gaat.
Succes.

Jolanda, 25-09-2013 19:53 #52
Moest bij het Thomas a Kempisleerhuis in Utrecht zijn bij de Katholieke Kerk daar. Ben daar vorig jaar verschillende keren geweest. Altijd op dezelfde plek geparkeerd en er was nooit sprake van dat je een parkeerkaartje moest hebben. Ook deze keer geparkeerd op dezelfde plek op het terrein van de kerk voor het Thomas a Kempisleerhuis. Deze keer kreeg ik een boete. Er geldt een parkeertariefzone voor deze straten. Alleen stond mijn auto op het terrein naast de kerk (op de rode stenen) en niet in de parkeerhavens langs de weg. Als mijn auto daar staat, dan parkeer ik toch op het eigen terrein van de kerk. Hoe kan ik dan überhaupt een boete krijgen? Bovendien stond op de muur van de kerk nergens een bord met betaald parkeren. Ik heb foto's gemaakt waarop dat zichtbaar is. Snap hier echt niets van. Kan ik bezwaar maken?
Jolanda Reactie infoteur, 26-09-2013
Eigenlijk moet u eerst 100% zeker weten of u op die plaats mag parkeren.
Dan zou ik het zeker doen.

Parkeerkaart, 12-09-2013 13:12 #51
Vandaag heb ik een parkeerboete gekregen omdat mijn parkeerkaart niet of verkeerd was aangemeld. Ik heb het betreffende bedrijf gebeld waar ik de parkeerkaart van heb en ik zag dat ik precies 4 minuten voordat mijn kaart was aangemeld een boete heb gekregen. Ik heb namelijk al lopend mijn kaart aangemeld waardoor ik niet bij de auto was. Maar ik was er dus al wel mee bezig. Hoeveel tijd mag er zitten tussen het aanmelden van een kaart. Als ik in de auto was blijven zitten had ik ook deze tijd nodig gehad. Ik kan het bewijs leveren via de factuur die ik van het parkeerbedrijf heb ontvangen. Heeft het zin om hier bezwaar tegen te maken? Reactie infoteur, 12-09-2013
Spijt me maar dit weet ik ook niet. Kunt u het niet vragen aan de instantie die de boete heeft uitgeschreven?

Boos, 03-09-2013 01:53 #50
Ik heb vandaag een parkeerboete gekregen in Utrecht van een in mijn ogen overijverige BOA. Dit gebeurde er… Ik kom aanrijden en parkeer mijn auto in een betaald parkeren vak. Ik was nog niet uitgestapt of die parkeerwachter stond al een bon uit te schrijven! Ik vroeg hem wat hij aan het doen was en hij vertelde me doodleuk dat ik een bon kreeg. Ik probeerde hem uit te leggen dat ik net geparkeerd had en op het punt stond om een kaartje te kopen, maar hij wilde daar niets van weten! Ik kreeg dus niet eens de kans om een kaartje te kopen. Mijn vraag is of dit normaal is en of ik kans maak als ik bezwaar tegen die boete maak? Reactie infoteur, 03-09-2013
Ik zou in beroep gaan, al was het maart om m'n gal te spuwen. Als er iemand meereed die kan getuigen helpt het misschien. Als er geen getuigen zijn is de kans wellicht toch klein.

Misschien hebben ze hier nog een tip:

http://verkeer.startpagina.nl/prikbord/

Bram Joustra, 22-07-2013 11:56 #49
Onlangs heb ik vandaag een bekeuring gekregen. Ik heb voor 20 minuten parkeergeld in de automaat gedaan, omdat ik een snelle boodschap moest doen. Toen ik bij de kassa aan kwam stond er (uiteraard) een lange wachtrij. Hierdoor kwam ik 10 minuten te laat bij mijn auto aan. Toen ik bij mijn auto kwam, kwamen er twee parkeercontroleurs naar me toe. Ik legde uit dat ik lang in de rij moest staan achter de kassa, en op dat zelfde moment kwam de caissière naar buiten omdat ze mij zag staan met de parkeercontroleurs. Ook zij vertelde dat ik lang in de rij had gestaan. Ik zei dat ik niet wist dat ik de tijd had overschrijden, en ik bood aan om extra geld in de automaat te doen.
Hier moesten de parkeercontroleurs echter niets van weten en kreeg ik toch een boete van 56,80 euro. En voor een student is dat toch een hele hoop geld!
Nu wil ik hier een bezwaar voor indienen, maar heeft dit voor mij enig nut?

Met vriendelijke groeten,

Bram Joustra Reactie infoteur, 23-07-2013
Leef met u mee, Maar de kans dat men gevoelig is voor deze argumenten is denk ik nihil.

Lisette, 16-06-2013 11:23 #48
Ik heb een vraag over de hoogte van het fout parkeren op een mindervalide parkeerplaats. Ik heb namelijk een boete gekregen van 360 euro op deze site lees ik 340, is dit bedrag variabel? Reactie infoteur, 16-06-2013
Het lijkt erop dat 360,- ook wordt toegepast:

http://www.politie.nl/nieuws/2013/juni/5/06-rijswijk-boete-voor-ongeldig-gebruik-invalideparkeerkaart.html

Hans, 05-06-2013 21:30 #47
Hoi,
Ik heb vandaag met een collega een parkeerboete gekregen omdat we ongelukkigerwijs op de trambaan reden. We hebben aan de agenten duidelijk gemaakt dat er sprake was van een onduidelijke verkeerssituatie. Een agent was het er wel mee eens de ander eigenlijk minder. Die was meer van de boetes uitdelen en coulance bestond niet. De oplossing die ze aandroegen was. Ok, dan krijgen jullie 1 bekeuring van EUR 130,-. Dan kunnen jullie die delen. Vreemde oplossing maar beter 1 bekeuring dan 2. Maar wat is nu het geval. Mijn naam staat op de bekeuring en de auto en kenteken van mijn collega. Dit klopt dus niet. Kunnen we hier bezwaar tegen aantekenen? Reactie infoteur, 06-06-2013
Als je in de wagen van je collega zou hebben gereden, had je toch ook deze situatie gehad. Lijkt me een moeilijke zaak om hier nog onder uit te komen, want je had natuurlijk gelijk moeten reageren dat het niet klopt, zal men vermoedelijk zeggen.

Arjan, 05-06-2013 06:32 #46
Hoi,
Heb gisteren in Amsterdam een boete voor niet betaald parkeren ontvangen. 5 minuten na ingaan tijdsperiode. Mag dat al zo snel? Tuurlijk was ik iets te laat bij mijn auto, maar is er dan helemaal geen ruimte meer in de tijd?

Helemaal Besodemieterd, 07-05-2013 16:58 #45
Ik hoef gelukkig bijna nooit meer in NL met zijn belachelijke parkeerbeleid te zijn. Laatst werd mijn broer wel op schiphol vastgehouden omdat ik nog parkeerboetes zou hebben (blauwe zone). Een excuus voor de verkeerde aanhouding kon er zelfs niet af.

Sjeng, 24-04-2013 20:15 #44
Ik heb een parkeerboete gekregen van 90 euro op een parkeerterrrein bij Amstelveen Uylenstede. Op het parkeerterrein geparkeerd, niet in de parkeervakken, maar langs de stoeprand. Op meerdere plekken waren de stoepranden geel gearceerd maar niet waar ik geparkeerd stond. Ook stond er niet op de bordjes: parkeren uitsluitend in de vakken. Alleen maar een bord met P. Voor de rest geen borden. Is het dan terecht dat ik een boete heb gekregen? Reactie infoteur, 25-04-2013
Moeilijk zo te zeggen,
U kunt de vraag beter ter plaatse stellen.

Guler, 13-04-2013 12:37 #43
Ik heb een geldige paarkeervergunning.wat ik al een jaar heb.zonder problemmen voor mijn deur geparkeer.na 1 maart 2013 krijg ik parkeerboete.ik heb nu al 8 parkeer boetes 57 euro.ik heb per boete bezwaar gemaakt.en ik blijf parkeerboetes krijgen. Ik heb een geldige parkeervergunning.waarom krijg ik die boetes toch Reactie infoteur, 14-04-2013
Dan is kennelijk de parkeersituatie gewijzigd. Staan er andere borden, of iets dergelijks?
Uw vraag kunt u beter in het gemeentehuis stellen.

Sanne, 12-04-2013 12:19 #42
Mijn parkeerkaart was een half uur verlopen ik heb een boete gehad van 90,-.
de reden dat ik niet op tijd terug was bij mij auto kwam omdat ik flauw ben gevallen tijdens het sporten en even ben neergezet om bij te komen omdat ik zo duizelig was en nog niet over straat durfden. ik heb er eigenlijk op dat moment niet aan gedacht of mn kaart al verlopen was of niet kan ik hier ook bezwaar voor aantekenen of is dit gewoon vette pech? Reactie infoteur, 12-04-2013
Zou het niet weten, maar u kunt misschien telefonisch informeren.

Theo Stieding, 10-04-2013 12:30 #41
Ik moest even kort een boodschap halen op een parkeerplaats waar betaald parkeren geldt, bij het inparkeren in het vak kwam een dame op mij toegelopen die mij een parkeerkaartje aanbood waarop nog 20 minuten stond, dit heb ik van haar gekocht voor € 0,50 en goed zichtbaar voor mijn ruit gelegd, ruim voor de tijd die op het kaartje stond was ik weer terug bij mijn auto, toch zat er een bon onder mijn ruitenwisser, wat moet ik hiermee, volgens mij geen enkele overtreding begaan en toch bekeurd. Reactie infoteur, 10-04-2013
Dat is inderdaad bizar en ik zou in beroep gaan. Eerst even bellen met ze, is misschien wijs.
Maar het is toch niet zo dat het kenteken van die andere auto op het bonnetje stond, want bij veel moderne automaten wordt dat geprint.

M. Lucas, 09-04-2013 18:10 #40
Ook ik heb een boete gekregen voor het parkeren op een invalideplaats. Naast dat dit in verhouding erg hoog is en we er zo te lezen allemaal niet blij mee zijn, vroeg ik mij af of zo'n boetes in een keer betaald moeten worden of dat er een optie is om het in termijnen te betalen. Zo weet ik waar ik rekening mee moet houden, wanneer ik de boete in de brievenbus krijg. Reactie infoteur, 09-04-2013
Alleen uw gemeente kan hier antwoord op geven

J. Nuijten, 27-03-2013 13:22 #39
Dient het nemen van fotos van iemand die op een invalide parkeerplaats staat als bewijs, bij de politie? Reactie infoteur, 27-03-2013
Moet u het antwoord schuldig blijven, vraagt u anders rechtstreeks aan de plaatselijke politie

Smilie, 20-03-2013 15:40 #38
Parkeerboete ontvangen ondanks parkeerabonnement in Venlo. Heb meteen bezwaar ingediend met de duidelijke vermelding dat mijn abonnement duidelijk lees-en zichtbaar achter de voorruit lag. Vandaag bericht ontvangen dat mijn bezwaarschrift ongegrond is verklaard, met als reden ik niet aan de voorwaarden, zichtbaar voor de voorruit, heb gehouden. Het is mijn woord tegen die van de verballisant. Ik kan nu nog in beroep gaan bij de rechtbank van Roermond met wel met betaling van de griffiekosten.

Ik ben kansloos denk ik.

Shelley, 17-03-2013 19:10 #37
Goedeavond, ik heb een vraagje ik had mijn auto geparkeerd maar toen ik terug kwam had ik een boete van 340 euro omdat t een invalide parkeerplek bleek te zijn. Er stond inderdaad wel een bord (die ik niet had gezien) maar miste de kruis want in mijn beleving staat de kruis soms voor t bord en soms achter t bord. Heb ik gelijk als ik zeg dat t voor mij niet helemaal duidelijk is geweest wat nou de invalide plek was aangezien de kruisen mistte. Reactie infoteur, 18-03-2013
Ja dat is een hard gelag, als je geen bewuste fout maakt. U kunt natuurlijk altijd bezwaar maken. Maar de kans op succes is vermoedelijk klein

Aisha, 10-03-2013 04:13 #36
Gisteren een bon gekregen van € 90, - in het kader van "Parkeerverbodzone". Ik wilde alleen even een vriendin ophalen die (zware) boodschappen had gedaan. Het regende flink en haar fiets had een lekke band. Ik heb zelf de wagen niet verlaten (alleen om de fiets in de auto te laden) en stond er hooguit 2 tot 3 minuten.

Zou het zinvol zijn om bezwaar in te dienen op basis van het volgende:

Parkeren is: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen.

Alvast dank voor reactie. Reactie infoteur, 10-03-2013
Geachte Aisha,

U kunt natuurlijk altijd met dit argument in bezwaar gaan, maar of u gelijk krijgt?
Succes.

Janssen, 26-02-2013 07:53 #35
Eind januari geparkeerd zonder te betalen (30 min) na hoeveel tijd krijg ik hier de girobetaalkaart over? Reactie infoteur, 26-02-2013
Is per gemeente verschillend.

Kiki, 23-02-2013 17:08 #34
Ik heb een boete van 350 euro gekregen voor het parkeren op een gehandicapten parkeerplaats, echter heb ik dat niet gedaan maar stond hij er een klein stukje blijkbaar op zonder dat ik het doorhad. Is dit terecht dat ze me gelijk zo'n grote boete in mijn schoenen schulven, er wasn og megaveel plek over voor de auto om erop te gaan staan. Reactie infoteur, 24-02-2013
Kiki da's inderdaad nogal hard, maar ben bang dat er weinig tegen te doen valt.

Melanie, 16-02-2013 12:15 #33
Heb eens een vraag ik heb een parkeerbon gehad omdat ik twee minuten te laat was met een kaartje kopen ik had alleen papiergeld en moest dat wisselen om een parkeerkaartje te kunnen kopen! Kan ik hier op bezwaar maken? ik wilde gewoon een kaartje kopen alleen moest even wisselen kaartje heb ik wwel bewaard! Reactie infoteur, 16-02-2013
Dat komt zeker heel hard aan. Je kunt in beroep te gaan, maar ik geef je weinig kans. Stuur dan in ieder geval een kopietje van dat parkeerkaartje mee, waaruit die 2 minuten blijken.

Rien, 10-02-2013 17:21 #32
Gisteravond voor de 10e keer naar de carnavalsoptocht te Standdaarbuiten geweest. We parkeerden onze auto zoals altijd iets buiten de plaats in de berm waar een hele rij auto's geparkeerd stonden. Vanmorgen trof ik tot mijn verbazing een aankondiging van beschikking onder mijn ruitenwisser aan (Parkeerverbod E1: Eur. 90, 00). Ik ben direct naar de plaats van het delict gereden en heb daar de bewuste verkeersborden niet aangetroffen. Ik vermoed dus dat deze tijdelijk geplaatst zijn (waarom dan?). Daar het flink sneeuwde toen we aankwamen kan het zijn dat de borden door de sneeuw (op de borden)niet zichtbaar waren. Verder denk ik ook dat de verbalisant ons heeft zien uitstappen daar wij een motoragent, terwijl we nog bij de auto stonden, zagen. We hadden nog een beetje medelijden met hem gezien het weer. Helaas hadden we niet door dat hij onze auto van een prent wilde voorzien.
Kortom; Is dit reëel? Reactie infoteur, 11-02-2013
In uw plaats zou ik met deze argumenten in beroep gaan.
Maar of het helpt?

Nora, 06-02-2013 13:04 #31
Hallo, ik heb een bekeuring gisteren gehad in rdam. Zelf kom ik uit den haag en toen ik daar moest zijn voor mijn eerste rapportavond van me dochter bleek dat je daar alleen kon chippen. Gelukkig had ik wat saldo op de chip maar helaas toch 12 min. te laat aangekomen. Dus een bon. Wanneer kan ik die boete thuis verwachten? Reactie infoteur, 07-02-2013
Een gewone verkeersboete meestal 3-4 weken, maar een parkeerboete kan anders zijn.

Anju, 28-01-2013 13:11 #30
Is het zo dat de parkeerbonnen ook in Rotterdam verdwijnen? Ik begreep dat ze in Amsterdam geen parkeerbonnen meer onder je ruitenwisser zetten als ze je bekeuren. De boete krijg je achteraf thuis gestuurd. Is dat nu ook zo in Rotterdam? Reactie infoteur, 28-01-2013
Rotterdam blijft blijkbaar bonnen geven.

Ludo Voeten, 07-01-2013 13:00 #29
Ik heb via Vesting Finance LexSan, 4 aanmaningen binnen gekregen over bekeuringen,
het gaat om zaken uit 2008, 2010, 2011, nooit eerder heb ik deze bekeuringen gezien. Kunt u mij aangeven naar waar deze bekeuringen naar toe gestuurd zijn aub? Reactie infoteur, 07-01-2013
Ik zou beginnen hen te schrijven/mailen dat u nooit deze bekeuringen heeft gehad en dat er uw inziens sprake moet zijn van een misverstand.
Zijn deze bekeuringen wel uitgeschreven op uw naam dan vraagt u kopieën van die bekeuringen, om te kunnen zien waar het betrekking op heeft en om te beoordelen of ze terecht zijn. Eindig de brief dat indien u binnen 3 weken geen reactie meer van ze verneemt u er van uitgaat dat er inderdaad sprake is van een misverstand en u de zaak als gesloten beschouwt.

Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft dan beter met hen overleggen hoe te handelen.

Regillio, 19-12-2012 23:35 #28
Iemand ervaring met een wielklem krijgen op Schiphol de binnenbaan vertrekhal?
Vandaag een gekregen. Klanten afgezet, volgende klanten kwamen aan moest ze wel beneden in de hal halen, auto dus onbeheerd achtergelaten bij terugkomst een klem 100 euro armer voor 15 min daar staan. Wil dus in bezwaar iemand info? Gr. Regillio Reactie infoteur, 20-12-2012
Misschien geeft dit duidelijkheid:

http://www.schiphol.nl/WerkenVacatures/Schipholpas/VoorPersoneel/Personeelsparkeren/FAQSancties.htm

S. Coevert, 19-11-2012 13:53 #27
Ik heb net een parkeerboete in de bus gekregen. Ik heb echter nooit een bon onder mijn ruitenwisser gevonden. De situatie ter plekke is nogal onduidelijk. Kan ik in beroep gaan? Reactie infoteur, 19-11-2012
Lijkt mij dat u de overzichtelijkheid dan wel moet aantonen (foto's?) met goede argumenten. Kans op succes blijft gering.

Ellen, 13-11-2012 08:40 #26
En als iemand de blauwe schijf vergeten is? Wat zou dan het boete bedrag moeten zijn?

mvg,
Ellen Reactie infoteur, 14-11-2012
Als je pech hebt € 85,-

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article14679973.ece/None

Tom, 26-10-2012 22:01 #25
Hallo,
Ik ging even vlug een pakje sigaretten halen en ik stond op een invalide parkeerplaats.
Ik zag door de raam dat er politie voorbij kwam gereden en stopte (bleven in de auto zitten) en volgens mij hadden ze mijn kenteken opgeschreven en reden door. Kan ik nog een boete verwachten of zijn ze verplicht om uit te stappen en te kijken of ik een kaart heb voor het mogen parkeren op een invalide parkeerplaats? Ze hebben ook geen bon uitgeschreven.
gr tom Reactie infoteur, 27-10-2012
Ik vind het wel een logische redenering dat ze moeten nagaan of er een invalidekaart is. Hopelijk loopt het goed af.

Grytsje, 15-10-2012 13:00 #24
Onze zoon heeft een boet gekregen van 340 euro. Hij stond op een invalide parkeerplek, vlug even sigaretten halen. Dat was op 31 augustus. Nu krijgen we pas de bon thuis gestuurd. Wij (de ouders) moeten deze boete betalen omdat onze zoon geen inkomen heeft. Is 340 euro niet buitensporig hoog? Reactie infoteur, 15-10-2012
Inderdaad pijnlijk als u zelf de overtreding niet heeft begaan.

Leo, 12-09-2012 13:10 #23
Ik heb een bekeuring gekregen van 56,80 op 22-5 -2012. De parkeertijd was 20 min verstreken toen ik aan kwam met verbalizeerder, niets aan te doen bon. Of er iets in de man is als menselijk. Nee dus Nu heb ik nog geen acceptgiro ontvangen. Zou ze dan geseponeerd zijn? Reactie infoteur, 12-09-2012
Misschien wordt u hier iets wijzer van:

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/nog-niet-ontvangen-bekeuring/

Nico, 30-08-2012 09:57 #22
J.l. vrijdag, vanaf de garage naar huis (500 mtr) aangehouden voor niet dragen gordel (dom). De agent meldde mij dat ik hier een bekeuring voor ontvang. Ter plekke heb ik niet het "gele" briefje o.i.d. ontvangen en de agent werkte met zijn "digitale bonboekje". Deze digitale manier van een bekeuring is toch nog niet in werking en de papieren bon is toch nog wettelijk verplicht? Reactie infoteur, 30-08-2012
Nico misschien dat ze het hier weten:

http://politie.startpagina.nl/prikbord/

Daniel, 30-07-2012 16:27 #21
Boete van 340 euro voor het parkeren op een invalide plaats, maar alleen mijn voor banden stonden echt maar een klein stukje in dit vak, er kon dus nog gemakkelijk een auto voor mij staan! Maken parkeerwachters zelf ook een foto hoe de auto stond? En heeft het zin bezwaar aan te tekenen met foto's die ik gemaakt heb waar op bovenstaande duidelijk te zien is? Reactie infoteur, 30-07-2012
Wat een pech! Ik zou zeker met foto bezwaar aantekenen, je weet nooit

Dennis, 29-07-2012 13:59 #20
Ik heb in Arnhem een bekeuring gekregen voor fout parkeren €85. maar de straat waar ik in sta blijkt geen straat meer te zijn. de oude station straat in Arnhem is opgeheven en als de bouwput daar klaar is word het de Nieuwe station straat. ik sta op een bouw terrein en normale auto automobilisten mogen er ook niet komen,
heeft het zin om deze bekeuring aan te vechten?
en zo ja hoe gaat het aanvechten in zijn werk? Reactie infoteur, 30-07-2012
Ik zou het proberen aan te vechten, wie weet heb je geluk. Hoe dat moet zal wel op het papier staan dat je hebt gekrgen en anders bij de gemeente informeren (website?). Succes

Martijn, 26-07-2012 13:04 #19
Ik heb voor een korte vakantie mijn auto op schiphol afgegeven aan een valet parking service. Blijkbaar hebben zij mijn auto in mijn vakantieperiode verkeerd geparkeerd waardoor ik nu 2 boetes heb gekregen. Ik heb het contract van deze service en de vliegtickets/hotel boeking als bewijs. Kan ik bezwaar maken? Reactie infoteur, 27-07-2012
Ik zou zeker bezwaar maken, aan de hand van deze bewijzen. Of dat succes heeft is een tweede. Maar ik zou ook eisen van die parkeerservice dat zij die boetes per omgaande aan je betalen, maar of die thuis geven?

Britt, 15-06-2012 02:12 #18
Net terug van vakantie en zou opgehaald worden door een vriend in onze eigen auto op Schiphol. Zet hij de auto 1 minuut op een gehandicapte parkeerplaats omdat het overvol was echt totaal geen plek! En wij met 5 koffers en een baby snel willen inlaten, staat er plots achter ons een agent een bekeuring uit te schrijven van maar liefst 340 euro! Een rib uit mijn lijf natuurlijk. Is dit terecht? Of mag er een bezwaarschrift gemaakt worden? Reactie infoteur, 15-06-2012
Geef u weinig kans, maar proberen kan altijd

Jenny, 29-03-2012 11:09 #17
Ik heb op 13.03.12 aankondiging van beschikking voor foutparkeren gekregen. Wanneer wordt acceptgiro gestuurd? Omdat ik in Belgie woon en mijn vriendin nooit een acceptgiro gekregen heeft maar een herinnering met 40, - Euro supplement te betalen omdat ze te laat betaald heeft. Ik zie op de aankondiging geen bankrekeningnummer voor betaling. Dus kan ik gewoon maar afwachten of ik acceptgiro krijg of niet? Reactie infoteur, 29-03-2012
Ik zou in uw geval bellen met het telefoonnummer/adres dat op de aankondiging staat.

Thijs, 25-02-2012 17:09 #16
Hoi,

Ik heb afgelopen week een boete van maar liefst 55euro gekregen omdat ik 5minuten later bij mijn auto was dan dat op mijn parkeerkaart was aangegeven. Ik had een parkeerkaartje die geldig was tot 22:00 en een boete die is uitgeschreven op 22:03. Nu hoorde ik van i
emand dat je 10minuten ''uitloop'' hebt en dus pas een boete kunt krijgen wanneer je 10minuten te laat bij je auto bent

Henk, 22-02-2012 14:51 #15
Beste Coen:
Ben het volledig met je eens, vandaag ook een boete gekregen van 85 euro voor het niet zetten van een parkeerschijf op een parkeerplaats. Er was geen enkel gevaar voor medeweggebruikers of zo, alleen maar omdat ze geld nodig hadden, hebben ze een parkeerzone (blauw) ingesteld. Altijd raak. Deze boete staat in geen enkel verhouding met de overtreding. We zijn weer de melkkoe van onze regering?

Coen, 17-02-2012 18:09 #14
Gisteren een parkeerboete gekregen van 85 euro, een bedrag wat buiten alle proporties is. Hoe kunnen we de politiek duidelijk maken dat er wel enige redelijkheid moet zijn. Dit is puur spekken van de staatskas. Niet betalen, en dan maar een dagje zitten? Of een taakstraf? Hoe werkt dat eigenlijk? Ik zou eigenlijk uit protest wel een statement willen maken. Reactie infoteur, 18-02-2012
Beste Coen, Zitten in de cel schijnt niet altijd mogelijk te zijn en het betekent o.a. een strafblad. Gewoon boosheid laten zakken en betalen, is het enige verstandige vermoedelijk.

Ddb, 26-01-2012 17:00 #13
Ik heb deze week een parkeerboete van €340,- gekregen omdat ik blijkbaar op een gehandicaptenplek stond. Er stond wel een paal (zonder kentekennummer), maar het bordje stond de andere kant op (als je van de andere kant aan komt rijden, kun je dit bord wel zien). Er stond geen kruis op de weg. Het bord staat aan de zijkant van de weg waar nog 3 parkeerplekken zijn (zijn al deze plekken dus voor gehandicapten?). Ik heb gewoon een parkeerticket gekocht. De boete is werkelijk een financiele strop voor me. Is er een mogelijkheid om vermindering te krijgen? Er was totaal geen opzet in het spel. Reactie infoteur, 26-01-2012
Op de papieren die u heeft ontvangen of nog gaat krijgen staat ongetwijfeld hoe u bezwaar kunt aantekenen. Ik zou uw argumenten duidelijk formuleren. Ook een of meerdere fotos van de onoverzichtelijke situatie meesturen, dus vanaf de kant waar u kwam, en dus aantonen dat je het bord niet kunt zien.

Stefan, 23-12-2011 10:47 #12
Ik stond vandaag uit te laden op een artsen parkeerplek, ik kom weer beneden en zie er een bon op zitten van 70 euro, ik heb begrepen dat je geen boete kan krijgen als je op deze plek geparkeerd staat? Wie weet of dit waar is?

Bianca, 26-11-2011 14:07 #11
Ik heb in R'dam een parkeerboete gekregen, maar waar mijn auto stond (langs de weg) was geen sprake van parkeervakken noch van een bord betaald parkeren of vergunning. Het is een soort "haven" waar meerdere auto's en een aanhanger stonden. Deze hadden een vergunning, maar dit is evenmin een gebied voor alleen vergunninghouders. Verderop is wel een parkeerplaats waar een parkeerautomaat staat evenals verderop langs de weg waar vakken zijn, geldt betaald parkeren. Een naheffingsaanslag geldt toch alleen voor parkeervakken? Waarom krijg ik toch een bekeuring? En wat kan ik het beste ondernemen? Hoe kan ik aantonen dat ik hier stond? (er was niemand meer te bekennen) Reactie infoteur, 26-11-2011
Bianca, waarom zou je niet eerst deze vraag stellen aan de instantie waar je de boete van hebt gekregen? Dat heldert misschien veel op,
Want anders blijft het gissen.

Derek, 21-11-2011 17:14 #10
Kun je een bekeuring thuis verwachten terwijl je geen bon onder de ruitenwisser hebt?
Mijn vriendin wachtte in de auto op mij in een ''betaald parkeren-zone''.
Zij werd hierop aangesproken toen ik net aan kwam lopen en instapte.

Groet Reactie infoteur, 22-11-2011
Alleen maar ergens op aangesproken worden is nog geen bekeuring zou je zeggen.
Loopt misschien wel goed af.

Rianne Michielse, 19-09-2011 17:57 #9
Ik heb gehoord dat je geen parkeerbon kunt krijgen als je langs de weg op onverharde grond staat geparkeerd. Is dat zo? (binnen bebouwde kom, in een éénrichtingsstraat waar aan 't begin een verbodsbord staat) Reactie infoteur, 20-09-2011
Als u dit zeker wilt weten, zou ik dat gewoon ter plaatse aan de politie/gemeente/parkeerbeheer vragen. Bij voorkeur per email, zodat u het antwoord als bewijs kunt bewaren.

Leo Beekhuizen, 16-09-2011 09:04 #8
Gisteren 15 sept (Delft) moest ik even wachten op mijn vrouw ik stond met mijn auto op een dacht ik gewone parkeerplaats zelf bleef in de auto zitten, er kwamen 2 parkeerwachten met scooter voor de auto srtaan, het bleek een plaats voor vergunninghouders te zijn toen ik zij dat ik wel weg ging, zij een van gasten dat ik toch een bon kreeg, is dit echt het beleid van de hedendaagse politie. Kan ik hier tegen in beroep gaan of heeft het toch geen zin. Reactie infoteur, 16-09-2011
U kunt het altijd proberen, maar de kans op succes lijkt me niet groot.
Knarsetandend accepteren helaas

Nuijten, R., 24-08-2011 15:41 #7
Goedendag,
Ik heb onlangs een parkeerboete gekregen van 70 euro, terwijl ik op een plek stond waar laden en lossen was toegestaan. Mijn vrouw zat nog in de auto en ik postte een brief nog geen 25 meter van mijn auto. Toen ik mij omdraaide en naar mijn auto liep zag ik al dat er 2 parkeerwachters aan kwamen gereden en dat hun duidelijk zagen dat ik al weer terug liep naar mijn auto waar mijn vrouw nog steeds in zat. Ik stapte in mijn auto stelde mijn navigatie in en op het moment dat ik de auto in zijn achteruit zet staat de parkeerwachter met scooter naast mijn auto die mij sommeert mijn raam te openen, waarop ik nee schut en rustig weg rijdt. Is dit een geldige reden voor de parkeerachter om mij een boete te geven? Kan ik hiertgen bezwaar maken?

MVG

Raymon Reactie infoteur, 24-08-2011
In beroep gaan kan natuurlijk altijd. Misschien kunt u het posten van de brief als lossen aanvoeren. Hoe men daarop reageert is een tweede, maar ik zou ook in beroep gaan. Heeft u een rechtbijstandverzekering kunt u wellicht daar navragen.
En lees dit ook: http://www.plusonline.nl/geldenrecht/voorbeeldbrieven/artikel/762/bezwaar-maken-tegen-parkeerboete-of-een-wielklem

Succes

Leon, 08-08-2011 14:12 #6
Beste Loes,
Hier wordt verwezen naar artikel 234 lid 6 van de Gemeentewet. Helemaal correct is het echter niet, aangezien dit artikel spreekt over één naheffing per kalenderdag en dat is iets anders dan één keer binnen 24 uur.

Loes, 07-01-2011 13:04 #5
Naar aanleiding van uw artikel `parkeerboete overzicht 2010' zou ik graag willen weten in welke wet er is vastgelegd dat men per 24 uur maar 1 boete kan krijgen per overtreding. Ik heb namelijk binnen 24 uur twee parkeerboetes gehad, terwijl de auto in de tussentijd niet verplaatst is geweest. Bij Cition (parkeerwachtersclub) wordt mij verteld dat dit slechts geldt als ik een wielklem heb?! Ik wil daarom graag een wetsartikel weten, zodat ik wat sterker sta als ik bezwaar aanteken. Reactie infoteur, 08-01-2011
Beste Loes,

Ik kan je helaas niet helpen. Ik weet ook niet meer waar ik deze info vandaan heb, maar ik heb het natuurlijk gelezen en niet verzonnen.
Probeer het op de site van de ANWB.

succes

Piet de Bruin, 15-10-2010 11:18 #4
In een betaald parkeerzone is de werkingstijd ma t/m za 09-24uur. Er is een laad / losplaats met bord en onderbord dat het la/lo is van ma t/m vr 09-18u. Als je er parkeert op zaterdag of door de weeks na 18u moet je dan ook betalen. Het bord is niet meer geldig buiten de tijd en dag van het onderbord dus valt het dan onder het betaald parkeer zone? Reactie infoteur, 15-10-2010
Wellicht kunt u deze moeilijke vraag stellen aan :

http://www.anwb.nl/formulier, /ovaContactformulierRechtshulp.html

Succes

E. Blok, 05-10-2010 16:27 #3
Vandaag heb ik 2 boetes gekregen voor 1 overtreding. Ik had mijn auto niet in een vak geparkeerd, nadat ik terug uit school kwam had ik er opeens 2 tussen mijn wissers zitten. Eéntje van half 11 rechts en één van 15u links. Hoe kan ik dit aanvechten? Reactie infoteur, 09-10-2010
Lijkt mij dat dit gewoon een fout van de politie is. Waarom informeert u niet gewoon bij de dienst die de bon heeft uitgeschreven om ze op de vergissing te wijzen?
Ik zou in ieder geval tegen de tweede in beroep gaan, met als reden:

-dat u reeds bekeurd bent en geen gelegenheid had eerder kennis te nemen van de eerste bekeuring, aangezien u zich constant op uw werk bevond.

- dat er dus van uw kant geen sprake is van een tweede fout en het uw inziens niet juist is twee bekeuringen voor één ovetreding te krijgen

M. A. Hogendorf, 20-06-2009 11:12 #2
Ik heb ik mei 2009 in Bergen aan Zee een parkeerbon op de voorruit van mijn Opel Combo gevonden, met feitcode R402A ("Invalideparkeerplaats, geen invalidenvoertuig"). Boute 150,- euro.De auto stond ook inderdaad op een invalideparkeerplaats.
Op de Beschikking van Justitieel Bureau is de feitcode gewijzigd in R402B ("Parkeren op gehandicaptenparkeerplaats anders dan met motorvoertuig op meer dan 2 wielen met een geldige gehandicaptenparkeerkaart"). Mijn vraag: is het geoorloofd dat het Just.Bureau achteraf een al uitgedeelde feitcode te wijzigen in een meer passende?
Kan ik daarmee in verweer, ook al zou ik een invalidenparkeerkaart wel of niet achter de ruit hebben gelegd? Graag advies. Alvast bedankt. Reactie infoteur, 20-06-2009
Ik raad u aan deze vraag te stellen op het forum van www.flitsservice.nl

succes

Mister X., 04-03-2009 21:17 #1
Mocht je een naheffing krijgen voor het parkeren dus het niet of te laat betalen van het parkeergeld. Kun je als je dan op een andere straat gaat staan wel nog een boete krijgen daar het een nieuwe overtreding van het zelfde feit betreft naar mij weten. Reactie infoteur, 05-03-2009
Beste X,
Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet.
Denk dat je misschien wijzer kunt worden van wat er op de parkeerbon staat. (bepaald gebied of zo)

groet

Infoteur: Robbie
Laatste update: 10-01-2017
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Special: Auto perikelen
Reacties: 115
Schrijf mee!