InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Parkeren bij Rotterdam The Hague Airport

Parkeren bij Rotterdam The Hague Airport

Parkeren bij Rotterdam The Hague Airport Ga je op vakantie en vlieg je vanaf Rotterdam The Hague Airport? Dan heb je er alles aan gedaan om goedkoop te kunnen vliegen. Waarschijnlijk ben je je dan ook erg bewust van de hoogte van de kosten voor parkeren bij Rotterdam Airport. Voor kort parkeren betaal je hier een relatief hoog tarief. Ga je echter twee weken op vakantie en wil je je auto bij het vliegveld laten staan dan ben je op Rotterdam relatief goedkoop uit. Bij gebruik van een promotiecode kun je nog goedkoper parkeren.

Luchtvaartmaatschappij die vliegen vanaf Rotterdam Airport

Vanaf Rotterdam Airport vertrekken met name de goedkopere maatschappijen. Het gaat om low cost maatschappijen en charters van de grotere reisorganisaties. Wie bewust een ticket boekt bij een goedkope maatschappij, wil natuurlijk ook zo veel mogelijk besparen op de parkeerkosten.
U kunt vanaf Rotterdam Airport vliegen met de volgende maatschappijen:
  • CityJet
  • Corendon Airlines
  • Ostfriesische Lufttransport
  • Pegasus Airlines
  • Sky Airlines
  • Sky Work Airlines
  • transavia.com

Bereikbaarheid parkeerterreinen

Alle parkeerterreinen beschikbaar voor mensen die reizen vanaf Rotterdam The Hague Airport liggen op loopafstand van het luchthavengebouw met de vertrekhallen. Reserveren voor een parkeerplaats, wat op drukkere vliegvelden nog wel eens is aan te raden is op Rotterdam The Hague Airport is niet nodig en daarom ook niet beschikbaar.

Op alle parkeerterreinen van Rotterdam Airport zijn parkeerplaatsen beschikbaar voor invaliden. Denk er bij het parkeren aan om uw invalidenparkeerkaart duidelijk zichtbaar onder de autoruit te plaatsen. Op het kort-parkeerterrein (ook wel P2), welke zich voor het luchthavengebouw bevindt zijn parkeerplaatsen voor minder validen ruim aanwezig. In het geval dat deze bezet zijn, kunt u uw auto parkeren op de parkeerplaats voor lang parkeren en op vertoon van uw invalidenkaart het goedkopere tarief afrekenen bij de informatiebalie.

Parkeertarieven op Rotterdam Airport

De website van Rotterdam Airport biedt een handige rekenhulp voor het uitrekenen van de kosten voor parkeren. Hier een aantal voorbeeldberekeningen:
  • Parkeertarief één uur (aankomst zaterdag 13:00, vertrek 14:00): 25
  • Parkeertarief één weekend (vertrek vrijdag 9:00, terugkomst zondag 18:00): 23
  • Parkeertarief één week (vertrek vrijdag 9:00, terugkomst vrijdag 12:00): 48
  • Parkeertarief twee weken (vertrek vrijdag 9:00, terugkomst vrijdag 12:00): 85.50
  • Parkeertarief één maand (vertrek vrijdag 9:00, terugkomst vrijdag 12:00): 101.50
Tarieven gecontroleerd in januari 2016

Zoals aan bovenstaande tarieven te zien kan het goedkoper zijn om een heel weekend te parkeren dan slechts één uur. Dit heeft te maken met de beschikbaarheid van budgetplekken, welke niet beschikbaar zijn voor kort parkeren. Wilt u een advies op maar, kijk dan op de website van Rotterdam The Hague Airport. Heb je een promotiecode? Dan kun je nog goedkoper parkeren.

Parkeren in de buurt van Rotterdam Airport

Sommige mensen kiezen ervoor om hun auto elders te parkeren en vervolgens verder per openbaar vervoer verder te reizen naar het vliegveld. Wanneer u in de stad parkeert zijn de tarieven daar vaak nog hoger. Parkeert u op een wat meer afgelegen gebied dan bestaat er weer een risico voor de veiligheid van uw auto. Parkeerplaatsen op Rotterdam Airport zijn bewaakt en daarom in dat opzicht een betere optie. Parkeer alleen buiten het luchthaventerrein wanneer u de buurt goed kent en er zeker van bent dat uw auto veilig staat.
Gerelateerde artikelen
Parkeren nabij luchthaven "Rotterdam The Hague Airport"Parkeren nabij luchthaven "Rotterdam The Hague Airport"De luchthaven van Rotterdam is een relatief bescheiden luchthaven in vergelijking met Schiphol. Toch is Rotterdam stilaa…
Rotterdam The Hague Airport, een vliegveld met klasseRotterdam The Hague Airport, een vliegveld met klasseRotterdam The Hague Airport is de nieuwe naam van het vliegveld wat bij de meeste mensen nog bekend staat als Vliegveld…
Goedkoop vliegen vanaf Rotterdam met CityjetGoedkoop vliegen vanaf Rotterdam met CityjetHet begrip goedkoop vliegen is nauw verbonden met luchthavens net over de grens, maar op zoek naar een goedkoop ticket i…
Bronnen en referenties
  • http://www.rotterdamthehagueairport.nl/reizigers/parkeren/reserveer-uw-parkeerplaats/

Reageer op het artikel "Parkeren bij Rotterdam The Hague Airport"

Reactie

Corrie, 17-01-2016 10:59 #1
Goede dag,

Ik heb een vraag wij gaan 22 juli naar Benidorm op vakantie voor 11 dagen en we vertrekken vanaf uw luchthaven wat kost het parkeren met een invalide kaart voor 11 dagen.Ik wil zo dicht mogelijk bij de luchthaven staan omdat ik de ene dag beter kan lopen als de andere dag ik heb reuma in mijn knieën en daar komen ontstekkingen in.

Vriendelijke groet

Infoteur: Dessal
Laatste update: 04-01-2016
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Reacties: 1
Schrijf mee!