InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Transport > Zakenreizen per trein steeds populairder

Zakenreizen per trein steeds populairder

Zakenreizen per trein steeds populairder Zakenreizen maken per trein wordt steeds meer populair. Je hebt namelijk niet te maken met lange wachttijden en lange wachtrijen. Je kunt tijdens je reis dan ook blijven werken en vergaderen dankzij de vele trein faciliteiten.

Voordelen van het reizen per trein

De grootste voordelen van het nema van de trein ten opzichte van een vliegtuig of auto:
  • Gratis internet in de trein
  • Vergaderfaciliteiten in de trein zelf
  • Geen files
  • Geen lange incheckrijen
  • Meer bewegingsvrijheid

Verschillende treinen tot je beschikking

Voor de verschillende treinreizen zijn er ook verschillende treinen, zowel nationaal als internationaal.

Fyra

De Fyra trein heeft de snelste verbindingen tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Bijvoorbeeld:
  • Van Rotterdam naar Schiphol duurt het 26 minuten met de Fyra trein. De Intercity doet hier 46 minuten over.
  • Van Amsterdam naar Rotterdam is het met Fyra 43 minuten. De Intercity heeft hier iets meer dan 1 uur voor nodig.
De Fyra trein gaat 2 keer per uur en is een goede oplossing voor de reiziger die wel gaat vliegen maar zo min mogelijk tijd onderweg wil zijn richting de vluchthaven Schiphol. Vanaf April 2011 zal de Fyra ook naar Breda gaan rijden.
Fyra International heeft het traject Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel en doet hier 1 uur en 46 minuten over.

ICE International

Voor de ICE trein moet je plaatsen reserveren voor je reis. Reis je regelmatig naar Duitsland, dan kun je gebruik maken van het ICE Corporate Program waar je een korting van 15% krijgt op het volle treintarief. Ook heb je dan flexibele omboekings-en annuleringsvoorwaarden. Je kunt hier gebruik van maken door te boeken via de NS Hispeed Telesales. Het fijne van de ICE International trein is dat deze beschikt over speciale werkcoupés en een goede GSM verbinding, zodat je in de trein kunt vergaderen. Ook heeft deze trein ee mobiele catering en een bar/bistro. De trein rijdt 7 keer per uur van de Randstad naar Düsseldorf - Keulen en Frankfurt.

Thalys

Deze trein is geschikt voor reizigers die (vaak) naar Frankrijk reizen. Net zoals bij de ITC international heeft ook de Thalys een Corporate Program die korting op je reizen biedt en flexibele omboekingen en annuleringen heeft. De Thalys is ook in het bezit van de zogenaamde Le Salon Thalys; een ruimte waar zakenreizigers ongestoord kunnen werken of vergaderen. Er is in deze ruimte WiFi aanwezig en elke stoel is voorzien van een stopcontact. Ook catering is beschikbaar aan boord. De Thalys brengt je in minder dan 2 uur van Amsterdam naar Brussel en in iets meer dan 3 uur naar Parijs. De Thalys rijd op meerdere momenten per dag en vertrekt vanaf Amsterdam, Schiphol en Rotterdam.

Eurostar

Wie (vaak) naar Engeland reist kan nu in plaats van de boot, de trein nemen. De Eurostar rijdt 9 keer per dag vanaf Brussel-Zuid naar Londen en weer terug. Deze reis duurt iets meer dan een half uur. Nadeel is echter dat je dus eerst richting Brussel moet reizen. Dit kan dan weer met de Thalys.

Hogesnelheidslijnen

Via www.railteam.nl/reisinformaie/netwerkkaart.php vindt je een kaart met alle hogesnelheidslijnen. Wanneer je op het begin- en eind station klikt kun je goed zien hoelang je reis gaat duren.
Gerelateerde artikelen
De Eurostar e320-hogesnelheidstreinen, gebouwd door SiemensEurostar is de hogesnelheidsdienst die Londen met Parijs en Brussel verbindt. Daarnaast biedt Eurostar ook seizoentreine…
Goedkoop internationale treintickets boekenGoedkoop internationale treintickets boekenAl maanden snak je naar wat vakantie. Tijd dus om je verlof te plannen en je vakantie te boeken. Een citytrip kan je alv…
Eurostar: met de trein naar EngelandEurostar: met de trein naar EngelandVia de kanaaltunnel worden twee continenten met elkaar verenigd: de Eurostar. De treinservice verbindt Londen met Brusse…
Ski-Thalys, de skitrein naar de Franse AlpenSki-Thalys, de skitrein naar de Franse AlpenThalys Sneeuw of de Ski-Thalys is een seizoentrein van Thalys die elk jaar opnieuw elke zaterdag vanuit Nederland en Bel…
De hogesnelheidstreinen van EuropaDe hogesnelheidstreinen van EuropaReizen met een hogesnelheidstrein is nog een belevenis op zich en echt iets van de 21ste eeuw. De 'markt' ontwikkelt zic…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Relexahotels, Pixabay
  • Ns.hispeed.nl
  • www.nshispeed.nl/nl/fyra
  • www.fyra.nl
  • www.nshispeed.nl/nl/zakelijk/ice-corporate-program
  • www.thalys.com

Reageer op het artikel "Zakenreizen per trein steeds populairder"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 23-11-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Transport
Schrijf mee!