InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Autoschades herstellen door Autoschade Herstel Groep

Autoschades herstellen door Autoschade Herstel Groep

Autoschades herstellen door Autoschade Herstel Groep Er zijn veel autobedrijven die schades aan auto’s herstellen. Ze zullen allemaal hun sterkste kanten aanbevelen aan de klanten. Zo ook een groep samenwerkende bedrijven zoals de Autoschade Herstel Groep. Die keten is opgericht in 2003 en gegroeid naar meer dan 50 bedrijven die verspreid over het hele land zijn te vinden. De bedrijven herstellen alle soorten autoschades en alle merken. In stofvrije ruimtes worden de nieuwste technieken bij het herstellen toegepast.

Herstellen autoschades door specialisten van autoschade herstel groep

Autoschade Herstel Groep streeft naar optimaal herstel van de schade door toepassing van de nieuwste technieken. De aangesloten bedrijven hebben vakkundige monteurs in dienst met als specialiteit het herstellen van autoschades. De organisatie staat borg voor een snelle afwikkeling met rechtstreekse afhandeling met de verzekeraars en uiteraard krijgt de klant de beschikking over een vervangende auto.

Scherpe inkoopprijzen voor aangesloten bedrijven

Door centrale inkoopafspraken kunnen de aangesloten bedrijven profiteren van financiële voordelen omdat er met meer dan 50 leden een groot inkoopvolume bestaat en scherpe prijzen kunnen worden afgedwongen. Het aantal leden zal nog toenemen omdat de interesse voor de Autoschade Herstel Groep nog steeds groeiend is.

Autobedrijven aangesloten bij FOCWA brancheorganisatie

Alle bedrijven van de Autoschade Herstel Groep zijn aangesloten bij de brancheorganisatie FOCWA waardoor de klant kan rekenen op vier jaar garantie op de verrichtte werkzaamheden. FOCWA is een organisatie waar meer dan 2200 ondernemers bij zijn aangesloten die zich onder meer bezighouden met het herstellen van auto's, bedrijfsvoertuigen, caravans, campers en motorfietsen. FOCWA is er voor zeer veel verschillende belangen van de ondernemers waarbij zeker ook techniek en innovatie van groot belang zijn.

Eerste service voor de klant

De dienstverlening van de bedrijven die bij de Autoschade Herstel Groep zijn aangesloten begint, zoals ook bij vele andere schadeherstelbedrijven, bij de receptie van het bedrijf. Daar worden de NAW-gegevens (Naam, adres en woonplaats) en de gegevens van het voertuig en de schade verwerkt samen met een kopie van het kentekenbewijs en de groene kaart. Daarna wordt de schade opgenomen en worden er meestal digitale foto’s gemaakt en nadien worden de bevindingen gemeld bij de betreffende verzekeringsmaatschappij en wordt een expert geregeld.

Geavanceerde apparatuur voor herstel

Vervolgens wordt het noodzakelijke herstel bepaald en afgestemd met de verzekeringsmaatschappij. Daarna wordt het schadebedrag vastgesteld en kunnen de werkzaamheden aanvangen. Beschadigde en kapotte onderdelen worden vervangen door nieuwe. Waar nodig word de carrosserie uitgedeukt waarbij eventueel gebruik gemaakt wordt van hydraulische trekapparatuur. Ook voor andere herstelwerkzaamheden is louter geavanceerde apparatuur beschikbaar zoals lasapparatuur en moderne meetapparatuur en richtapparaten.

Speciale technieken

Soms is een deuk, of zijn meerdere deukjes, niet zo groot en kunnen op een makkelijke manier worden weggewerkt. Een nieuwe techniek van uitdeuken zonder spuiten is vooral geschikt voor deuken van zeven tot maximaal tien centimeter. De deukjes worden bij de behandeling zichtbaar gemaakt door strijklicht en met speciaal gereedschap weggewerkt. Voorop staat echter dat de lak bij zo’n deuk niet beschadigd is. Ook voor het herstellen van kunststof bestaan speciale technieken door middel van lijmen, lassen en structuurreparaties. Bij het lijmen wordt gewerkt met een lijmpistool waarin de lijm tot 170 graden wordt verwarmd.

Stofvrije ruimtes

In speciaal afgeschermde werkruimten, die voor stofafvoer van gefilterde afzuiging zijn voorzien, wordt verder alles gereed gemaakt voor een roestwerende grondlaag. In een eveneens stofvrije spuitcabine worden de herstelde onderdelen gespoten met verf in een kleur die is aangemaakt door een verfmix computer.

Laatste service voor de klant

Eventuele losse onderdelen worden daarna gemonteerd waarna een controle op de montage volgt. Om de klant volledig tevreden te stellen krijgt de auto daarna een wasbeurt en wordt ook het interieur schoongemaakt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Haans bij autoschades, uw auto weer als nieuwAutoschades zijn al vervelend genoeg. Als het u overkomt wilt u zo snel mogelijk weer in uw als nieuw gerepareerde auto…
Schadegarant, wat is dat?Schadegarant, wat is dat?Door een aantal (auto-)verzekeraars werd begin jaren negentig de Stichting Schadegarant geïntroduceerd. Met de oprichtin…
Vervangend vervoer (huurauto) bij autoschade?Indien u autoschade heeft is dit op zich vervelend genoeg. Als u echter ook nog afhankelijk van uw auto bent om bijvoorb…
Autoschade claimen of niet claimen?Autoschade claimen of niet claimen?Als uw auto schade heeft opgelopen, heeft het claimen van de schade gevolgen voor de premie en het aantal schadevrije ja…
Bedrijfsregeling Brandregres (BBr) per 1-1-2014Bedrijfsregeling Brandregres (BBr) per 1-1-2014In 2013 is bekend geworden dat de Bedrijfsregeling Brandregres (BBr) komt te vervallen voor de zakelijke markt. Hiermee…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Macdeedle, Pixabay
  • Autoschadeherstelgroepnederland.nl
  • Care-schadeservice.nl

Reageer op het artikel "Autoschades herstellen door Autoschade Herstel Groep"

Infoteur: Rickandie
Laatste update: 09-09-2017
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Special: Auto
Schrijf mee!