InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Hertz, het huren van een auto

Hertz, het huren van een auto

Hertz, het huren van een auto Wanneer je op zoek bent naar een huurauto krijg je te maken met verschillende aanbieders, zowel nationaal als internationaal. Elk van deze aanbieders heeft zijn eigen voorwaarden, prijzen en auto’s. Hertz is één van deze aanbieders. Wat voor bedrijf is Hertz en waar moet je rekening mee houden met het huren van een auto?

Hertz

Hertz is onderdeel van The Hertz Corporation wat een Amerikaans autoverhuurbedrijf is wat internationaal opereert. Het bedrijf bestaat al bijna 100 jaar en is opgericht in 1918 door Walter L. Jacobs maar werd al snel overgenomen door John T. Hertz. Sindsdien heeft het bedrijf zich uitgebreid over geheel Amerika en uiteindelijk over de gehele wereld. Hertz heeft namelijk in meer dan 150 landen 1800 vestigingen die voornamelijk te vinden zijn bij bekende vliegvelden en in grote steden.

Wat voor auto kan ik huren bij Hertz?

Hertz verhuurd verschillende soorten auto’s variërend van een scooter tot aan een bestelwagen. De verschillende auto’s zijn onderverdeeld in de volgende categorieën (met voorbeeld auto):
  • Green collectie: Hertz City Scooter
  • Fun collectie: Peugeot 308 CC
  • Prestige collectie: Jaguar XF Diesel
  • Car/convertible: Mercedes SLK 200
  • Stationwagen: Renault Megane SW
  • 4WD/AWD/Minivan: Ford Transit - 9 Pax
  • Bestelwagen: Volkswagen Caddy
  • Monospace: Ford S-Max
  • Roadster: Porsche Cayman

Hertz geeft aan dat het kan voorkomen dat de gekozen auto niet beschikbaar is en dat er een soortgelijke auto wordt aangeboden.

Het kiezen van een auto bij Hertz

Wanneer je een auto wilt huren bij Hertz kun je dit online doen of via de telefoon. Via de website kun je aangeven waar je een auto wilt huren en voor wanneer. Tevens kun je ook je gewenste autotype opgeven. Vervolgens krijg je een overzicht met alle beschikbare auto’s en de voorwaarden per auto met daarbij de tarieven. Je hebt twee soorten tarieven. Het eerste tarief is het goedkoopste en geldt wanneer je vooruit betaalt. Het tweede tarief is wanneer je achteraf betaald.

Waar je op moet letten is het verschil in kosten per kilometer. Wanneer je vooraf betaald krijg je onbeperkt aantal kilometers terwijl wanneer je kiest voor achteraf betalen, na een bepaald aantal gereden kilometers moet betalen.

Wanneer je voor een auto gekozen hebt krijg je de keuze voor enkele extra’s als kinderzitjes en zitverhogers. Hier zijn natuurlijk wel kosten aan verbonden.

Wat is inbegrepen in het tarief bij Hertz?

Normaal gesproken zijn de volgende zaken inbegrepen in de prijs, maar let hier altijd op bij het boeken van een auto:
  • Kentekenregistratietoeslag
  • Schadedekking (CDW)
  • Diefstal verzekering
  • Belasting

De belangrijkste is de schadedekking (CDW) waarbij opgelet moet worden op eigen risico. Vaak bedraagt dit toch nog 600 euro in het geval van het huren van de goedkoopste auto. Het eigen risico is bij de vestiging af te kopen naar ongeveer 200 euro.

Hoe gaat het betalen?

Bij elke reservering van een auto is een creditkaard nodig. Bij vooruit betalen worden hier gelijk de kosten mee betaald. Bij achteraf betalen kan men kiezen voor een andere manier van betalen zoals contant of via de pin. Met de creditcard dien je er op te letten dat de creditcard een beschikbaar vermogen moet hebben voor het geschatte bedrag van de huurkosten plus een redelijk bedrag om de onvoorziene kosten te dekken, om de huur veilig te stellen.
© 2010 - 2019 Misterlak, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Reizen in Kroatië per auto, bus, trein, pont en vliegtuigReizen in Kroatië per auto, bus, trein, pont en vliegtuigWanneer je op vakantie gaat naar Kroatië zijn er verschillende mogelijkheden om jezelf in dit land te verplaatsen. De ef…
Auto huren Tenerife, Canarische eilandenAuto huren Tenerife, Canarische eilandenOp Tenerife, Canarische eilanden, Spanje is een auto huren geen probleem. Goedkope autoverhuur kan op elk moment van de…
Auto huren, waar moet u op letten?Auto huren, waar moet u op letten?Voordat u een auto gaat huren, moet u voor uzelf duidelijk hebben wat de voorwaarden zijn en waar u op moet letten Door…
In het buitenland een auto hurenIn het buitenland een auto hurenOp vakantie in het buitenland een auto huren, maakt u ter plaatse mobiel en minder afhankelijk van het openbaar vervoer…
Rotterdam The Hague Airport, een vliegveld met klasseRotterdam The Hague Airport, een vliegveld met klasseRotterdam The Hague Airport is de nieuwe naam van het vliegveld wat bij de meeste mensen nog bekend staat als Vliegveld…

Reageer op het artikel "Hertz, het huren van een auto"

Infoteur: Misterlak
Laatste update: 13-03-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!