InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Zelf je auto in de wax zetten

Zelf je auto in de wax zetten

Zelf je auto in de wax zetten Lees hier alles over het waxen van een auto en het gebruik van polish. Hier kun je vinden hoe je een auto het beste kunt wassen en poetsen.

Zelf je auto in de wax zetten

Alle auto's vereisen van tijd tot tijd onderhoud, maar veel mensen zien het belang van waxen niet in. Terwijl waxen een zeer belangrijk onderdeel van het onderhoud van uw auto is. Door waxen gaat uw auto er niet alleen mooi en glimmend uitzien, maar waxen kan uw auto ook beschermen tegen de elementen. Bovendien, door het zelf te doen kunt u een hoge rekening van het autopoetsbedrijf voorkomen.

Het beste weer om je auto te waxen

De eerste en belangrijkste factor bij het voorbereiden van het waxen van je auto is het weer. Het is vrij duidelijk dat je geen auto kunt waxen in de regen, maar veel beseffen niet de beste tijd om een auto te waxen tijdens een koele, bij voorkeur bewolkte dag is. De reden hiervoor is eenvoudig. Als het te warm (boven 24 graden Celsius) is, dan zal de wax te warm blijven om uit te harden. Als u probeert een auto op een koude dag te waxen, zal de wax te hard worden, waardoor het moeilijk te verwijderen en uit te smeren is.

Eerst wassen dan waxen

Voordat u probeert om een auto waxen, is het zeer belangrijk eerst al het vuil van de auto af te wassen. Als er nog vuil op de auto zit wanneer de wax wordt opgebracht of verwijderd, zal dit lelijke strepen maken en beschadigingen aan de lak van de auto. Was de auto grondig en meerdere malen indien nodig. Maak na het wassen gebruik dan een micro-vezel doek of een doek die niet zal pluizen om de auto te drogen. Door de auto te drogen kun je voorkomen dat er waterdruppels zichtbaar blijven na het drogen. Overtuig jezelf ervan dat de auto goed droog is voordat je de wax opbrengt.

Eerst polish en dan wax

Sommige mensen zullen adviseren dat er eerst polish moet worden opgebracht voordat de wax opgebracht wordt. Doe dit alleen als de verf erg versleten is, omdat een auto poetsen met polish slijtage van de verf teweeg zal brengen als het te vaak gebruikt wordt.

Aanbrengen van de wax

Breng de wax aan met een cirkelvormige beweging op een klein stukje van de auto. Werk van boven naar beneden, zodat u geen vuil van de wielen naar de bovenkant van de auto verplaatst. Doe een ander stukje op dezelfde manier. Zodra u klaar bent met het tweede stukje moet het eerste stukje droog en klaar voor verwijdering van de wax zijn. Zorg dat er geen wax op plastic bumpers of raamsponningen zit omdat het lelijke witte vlekken kan verlaten. Een auto in de wax zetten is meerdere uren werk, zorg dat je kritisch kijkt naar je werk en geen stukje overslaat.

Verwijderen van de wax

Het is belangrijk om de wax goed te verwijderen, gebruik hiervoor een zachte handdoek of een washandje. Verwijder de was met langzame, cirkelvormige bewegingen. Wanneer u klaar bent, gebruik een andere handdoek om de auto, om de laatste restjes overgebleven wax te verwijderen. Nu heeft u een schone en gewaxte auto en stukken goedkoper dan bij een autopoetsbedrijf.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Zelf je auto in de wax zetten"

Infoteur: Bastiaan271
Gepubliceerd: 27-01-2010
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!