InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Tweewieler > Het succes van Vespa

Het succes van Vespa

Vespa, de bromscooter die wereldwijd de meeste populairiteit geniet en al een lange historie van 60 jaar heeft.

De geschiedenis van de Vespa

De Vespa bestaat al meer dan 60 jaar. De fabrikant van de Vespa is Piaggio, een Italiaanse fabriek. Deze fabriek kreeg naamsbekendheid toen zij in 1946 begon met de productie van de scooter met de naam Vespa (Wesp). Sindsdien is de Vespa niet meer uit het straatbeeld weg te denken.

Waardoor zo populair?

De Vespa is populair geworden vanwege het gemak en het uiterlijk van de scooters. Door de jaren heen is er een groot assortiment aan modellen voorbij gekomen. En waar we de Vespa's voor het eerst veelvuldig tegenkwamen in de zuidelijke vakantielanden werd deze scooter ook steeds populairder in Nederland. De kracht van de Vespa zit hem o.a. in de styling die steeds weer op de trend wordt aangepast. Bovendien heeft Vespa een groot assortiment aan producten ontwikkeld, waarmee je de Vespa kunt verfraaien. Inmiddels is het mogelijk je Vespa uit te kiezen in verschillende ontwerpen en verschillende soorten bekleding. Ook dienen nostalgische ontwerpen die in de jaren 60 en 70 populair waren nu nog als basis voor de hedendaagse ontwerpen. Ook de huidige bezineprijzen en hoge parkeerkosten in de steden maakt scooters zoals de Vespa populair. Om je Vespa te kunnen stallen hoef je geen parkeergeld te betalen en het bezineverbruik is aanmerkelijk lager dan bij de auto. Bovendien kun je met de Vespa lekker vlot door de drukke stad laveren.

Asseccoires en gadgets

Voor de Vespa scooter is er een groot aantal accessoires en gadgets verkrijgbaar om je Vespa een geheel persoonlijk karakter te geven. Op de website van Vespa heb je de mogelijkheid om een Vespa helemaal naar eigen stijl te ontwerpen en het resultaat te bekijken. Van bagagekoffers tot aan sickers om je Vespa te verfraaien, je kunt het zo gek maken als je wilt.

Rijden op een Vespa, een "way of life"?

Een groot aantal mensen wereldwijd vindt de Vespa een "way of life", er zijn op internet diverse forums over de Vespa en op de Vespa website kun je verhalen vinden van Vespa rijders. De Vespa wordt soms zelfs gebruikt als vervoersmiddel bij huwelijken. Duidelijk is in ieder geval wel dat we hier spreken over een trend die al ruim 60 jaar duurt.

Wat kost zo'n Vespa?

De Vespa is er voor een prijs vanaf ongeveer 2500 euro, maar voor een luxer model kan de prijs oplopen tot boven de 5000 euro. Dit is de kale prijs, je hebt dan nog geen asseccoires. De Vespa kun je wel helemaal uitzoeken naar je eigen wens, de modellen Vespa zijn in meerdere kleuren verkrijgbaar. Vanzelfsprekend wordt er op de tweedehands markt zeer actief gehandeld in Vespa's. Is je portemonnee te klein voor een nieuw exemplaar, dan is een bezoekje aan een website voor tweedehands artikelen een goed idee. Wanneer je een betrouwbaardere tweedehands aanbieder wilt, dan kun je hiervoor ook altijd terecht bij een Vespa dealer. Hiervan zijn er diversen te vinden op internet. De hoofddealer van Vespa bevindt zich in Rotterdam.

Heb je een helm nodig om een Vespa te mogen berijden?

Wanneer je Vespa niet harder gaat dan 25 km per uur, dan hoef je geen helm te dragen. Boven die snelheid is een goed passende en goed vastzittende helm veprlicht.

Bromfietsrijbewijs

Om een Vespa te mogen berijden moet je in het bezit zijn van een bromfietsrijbewijs.
Gerelateerde artikelen
Een Vespa Scooter Kopen? Hier Moet U Op LettenDe Vespa Scooter klinkt iedereen wel bekend in de oren. Het is dus ook niet gek als u hierin geïnteresseerd bent. Maar h…
Een scooter leasen? Lees hier wat het inhoudtIn dit artikel krijgt u informatie over wat een scooter leasen inhoudt. Zo beschrijven wij het proces en de voor- en nad…
De populariteit van de Kymco ScooterDe Kymco scooter is ondertussen bij iedereen wel bekend, maar wat maakt deze scooters toch tot zo'n succes?
BenZhou; de eerste scooter op lpgIn China is de bi-fuel scooter al heel normaal, maar in Nederland is de verkoop nog niet zo een groot succes. Het is wen…
Op zoek naar een goedkope scooter?Als u op zoek bent naar een goedkope scooter, lees dan even dit artikel voor een aantal tips. Zo kun u gericht opzoek ga…
Bronnen en referenties
  • www.vespa.com

Reageer op het artikel "Het succes van Vespa"

Infoteur: Ceetee
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Tweewieler
Schrijf mee!