InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Tips vliegreis

Tips vliegreis

Vliegen is een betrouwbare manier van reizen. In het verkeer gebeuren meer ongelukken dan in het luchtverkeer, ondanks het feit dat er regelmatig berichten in het nieuws komen van verongelukte vliegtuigen. Maar daar wil je natuurlijk niet aan denken als je een zorgeloze vakantie tegemoet gaat! Hieronder volgen tips om de vliegreis zo aangenaam mogelijk te doen verlopen.

Tip 1: De goedkoopste vlucht is niet altijd de beste

Goedkope vluchten gaan vaak niet rechtstreeks naar het land, maar via allerlei vliegvelden. Als je niet houdt van lang reizen of kleine kinderen bij je hebt, is dit niet slim. Dan maar iets duurder uit, maar sneller op de plaats van bestemming. Reis zo rechtstreeks mogelijk.

Tip 2: Vertrek- en aankomsttijd

Vertrek bij voorkeur ís avonds. Je valt dan misschien eerder in slaap in het vliegtuig dan wanneer je overdag reist. Als je kleine kinderen hebt, kun je het beste zo vroeg mogelijk op de avond vertrekken.

Tip 3: Voldoende slaap

Probeer om goed uitgerust aan de reis te beginnen, en eventueel voor die tijd nog wat uurtjes te slapen. Zo kom je fit op je vakantiebestemming aan.

Tip 4: Op tijd zijn

Beter te vroeg dan te laat. Je staat te lang in de file en je mist je vlucht. Ga daarom ruim op tijd van tevoren van huis weg. Zorg ook voor voldoende overstaptijd, want sommige vliegtuigvelden zijn enorm. Soms kost het wel drie kwartier om van de ene naar de andere vertrekhal te komen.

Tip 5: Digitaal inchecken

Op sommige websites kun je digitaal inchecken. Dit levert veel tijdwinst op. Eenmaal op Schiphol, kun je de rijen zo voorbij lopen. Bij de meeste vliegtuigmaatschappijen kan dit 30 uur van tevoren.

Tip 6: Goedkope vluchten

Vluchten die vroeg vertrekken op een niet zo populaire doordeweekse dag, zijn meestal goedkoper.

Tip 7: Drinken in het vliegtuig

In de lucht is het erg droog en je lichaam kan wel wat extra vocht gebruiken. Drink veel water en vermijd cafeïnehoudende dranken, zoals koffie en alcohol, want deze drogen je lichaam juist uit. Neem daarom (lege) flesjes mee, die je kunt bijvullen.

Tip 8: Eten in het vliegtuig

Fruit zorgt voor vocht en noten zorgen voor langdurige energie. Beter dan de smakeloze vliegtuigmaaltijden die worden aangeboden en teveel zout en vet bevatten.Neem verder ook kauwgom mee, voor tijdens het opstijgen.

Tip 9: Kleding

Zorg ervoor dat je comfortabele kleding draagt, zoals een joggingbroek en platte schoenen.

Tip 10: Vochtige doekjes

Neem vochtige doekjes mee om je gezicht mee te reinigen. Ook ideaal om iets mee schoon te maken als je geknoeid hebt.
Gerelateerde artikelen
Vliegen: business class, first class of economy classVliegen: business class, first class of economy classDe meeste mensen vliegen altijd economy class als ze met een vliegtuig reizen. In de meeste gevallen is dat gewoon omdat…
Aviofobie / vliegangstVliegangst oftewel aviofobie is een fobie waarbij mensen angst hebben om te vliegen. Indien men wel een vliegtuig neemt…
Thailand reizen: goedkoop vliegen naar ThailandThailand reizen: goedkoop vliegen naar ThailandThailand is met haar natuurschoon, haar cultuur en haar immer glimlachende bevolking een populaire toeristische bestemmi…
Vliegen: tips om je spieren te ontspannen in het vliegtuigVliegen: tips om je spieren te ontspannen in het vliegtuigAls je met het vliegtuig op reis gaat, word je gedwongen in een oncomfortabele positie die belastend is voor je lichaam.…
Wat te doen tijdens een lange vlucht in het vliegtuig?Wat te doen tijdens een lange vlucht in het vliegtuig?Vliegen kan heel leuk zijn, maar ook erg lang en vermoeiend. Vooral reizen naar het westen en verre oosten zijn tripjes…

Reageer op het artikel "Tips vliegreis"

Infoteur: Rebeccahoogers
Laatste update: 19-07-2010
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!