InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Maastricht Aachen Airport: check-in

Maastricht Aachen Airport: check-in

Maastricht Aachen Airport: check-in Voordat u in het vliegtuig stapt zult u altijd moeten inchecken. Het verschilt per vliegtuig, maatschappij en het land waar u heen gaat hoe die procedure precies in zijn werk gaat. De ene keer kunt u binnen twee minuten klaar zijn met inchecken, de andere keer kan het inchecken wel een halfuur of meer duren.

Verschillende maatschappijen

Maastricht Aachen airport is een relatief klein vliegveld. Vanaf dit vliegveld vliegen maar vier verschillende vliegtuigmaatschappijen. Dit zijn: Corendon, Ryanair, Transavia en Wizz. Er zijn vanaf Maastricht Aachen airport geen vluchten die buiten Europa gaan.

Corendon

Het is bij Corendon nog niet mogelijk om van tevoren online in te checken. Men hoopt dit wel in de loop van 2015 te activeren. Online inchecken bij Corendon is tot nu toe alleen nog maar mogelijk wanneer u vliegt vanaf Schiphol.

Transavia

Bij Transavia is het mogelijk om van tevoren online in te checken. Dit kunt u doen vanaf 24 uur voordat uw vlucht vertrekt. Online inchecken is mogelijk door de laatste zes cijfers van uw boekingscode in te voeren.

Wizz

Online inchecken is mogelijk wanneer u vliegt met Wizz Air Hungary. Het is heel erg aan te raden om hier gebruik van te maken aangezien inchecken bij de balie u extra geld kost. Wanneer u online heeft ingecheckt moet u uw instapkaart en paspoort of ID-kaart laten zien bij de boardinggate. Wanneer u graag bagage wil inchecken moet u zich minimaal 40 minuten voordat de vlucht vertrekt melden bij de incheckbalie voor de bagage. Het is mogelijk om online in te checken vanaf 30 dagen voordat de vlucht vertrekt tot 3 uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht.

Ryanair

Bij Ryanair zijn er twee verschillende manieren van online inchecken mogelijk. Van 30 dagen tot 2 uur voor de geplande vertrektijd van het vliegtuig is het mogelijk om een voorkeursstoel te kopen. Van 7 dagen tot 2 uur van tevoren is het mogelijk om een gratis zitplaats te krijgen. Met deze laatste optie is de kans groot dat u niet met het hele reisgezelschap bij elkaar in de buurt kan zitten, hou hier altijd rekening mee!

Op het vliegveld

Wanneer u bent gearriveerd op het vliegveld zult u eerst naar de incheckbalie van uw luchtvaartmaatschappij moeten gaan als u nog niet online heeft ingecheckt. Op Maastricht Aachen airport is het allemaal zeer makkelijk te vinden en zult u maar korte afstanden moeten afleggen omdat het een klein, compact vliegveld is. U zult aan de borden die in de hallen en boven de balies hangen kunnen zien bij welke balie u precies moet inchecken. Meestal zijn dit drie tot vier balies per vlucht.

Het inchecken

Bij het inchecken moet u kunnen laten zien dat u een geldig identiteitsbewijs bij u heeft. Voor vrijwel alle landen zal een identiteitskaart genoeg zijn. Check dit wel altijd voordat u vertrekt zodat u niet voor een verrassing komt te staan! Ook zult u een geldig ticket geprint moeten hebben om te kunnen aantonen dat u deze specifieke vlucht geboekt heeft. Wanneer de documenten in orde zijn zal de persoon achter de balie een etiket aan uw bagage hangen met een streepjescode erop. Deze code zorgt ervoor dat uw bagage op de juiste plaats terechtkomt. U zult zelf een bewijs krijgen met dezelfde code erop. Zorg ervoor dat u deze code zeer goed bewaard! Wanneer uw bagage op een verkeerde vlucht terecht is gekomen kunt u met de code aantonen dat de bagage van u is.

Uw tas/koffer zal ook altijd eerst gewogen worden. Het verschilt per vlucht en maatschappij hoeveel kilo uw bagage mag zijn, meestal is dit 20-25 kilo. U zult ook een boardingpas meekrijgen, deze zal worden gecontroleerd net voordat u aan boord gaat van het vliegtuig. Dit is om te voorkomen dat mensen in de vertrekhal beslissen om toch met een andere vlucht mee te gaan. Op de boardingpas zal ook uw stoelnummer staan wanneer deze toegewezen is. Bij sommige maatschappijen zijn deze willekeurig en mag u gaan zitten waar u wilt.

Het is niet toegestaan om drinken van thuis mee te brengen voor in het vliegtuig. Men is bang dat er rare stoffen in worden gedaan. Het is wel een hele slimme optie om na het inchecken flesjes drinken te kopen in de vertrekhal, hier bent u vaak de helft minder kwijt dan wanneer u drinken koopt in het vliegtuig.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen naar Alicante, SpanjeGoedkoop vliegen naar Alicante, SpanjeAlicante is een populaire vliegbestemming voor Nederlandse vakantiegangers. Het is daarom van belang om te weten hoe je…
Goedkoop vliegen met Amsterdam AirlinesGoedkoop vliegen met Amsterdam AirlinesAmsterdam Airlines is wellicht niet zo'n bekende naam, maar het is toch echt een Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Zij…
Goedkoop vliegen vanaf Eindhoven AirportGoedkoop vliegen vanaf Eindhoven AirportEr zijn meerdere redenen om voor je vakantie een ander vertrekpunt te kiezen dan Schiphol. Omdat het goedkoper is, omdat…
Transavia Airlines is een low cost chartermaatschappijTransavia Airlines is een low cost chartermaatschappijTransavia Airlines is een low cost luchtvaartmaatschappij die in handen is van Air- France/KLM. Deze maatschappij bestaa…
Bronnen en referenties
  • https://wizzair.com/nl-NL/useful_information/web_check-in#tab1
  • http://www.maa.nl/nl/boek-uw-ticket
  • https://www.bookryanair.com/SkySales/Booking.aspx?culture=nl-NL&lc=nl-NL#Security

Reageer op het artikel "Maastricht Aachen Airport: check-in"

Infoteur: Lienepien95
Gepubliceerd: 28-05-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!