InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Verkeer > Mini Coyote: de legale radar detector

Mini Coyote: de legale radar detector

Mini Coyote: de legale radar detector Veel mensen rijden te hard in het verkeer en jaarlijks worden hiervoor veel boetes uitgedeeld. Radar detectoren zijn tegenwoordig verboden, dus men is aangewezen op de eigen waarneming van flitsers wanneer men toch te hard rijdt. De Mini Coyote kan hier echter verandering in brengen, dit is namelijk een legale ‘radar verklikker’ welke sinds kort op de markt is. Zeer veel mensen worden weleens geflitst terwijl ze zelf niet eens doorhadden dat ze te hard reden, anderen rijden structureel te hard en krijgen daar veel boetes voor. Niemand vind het leuk om geflitst te worden, maar radar detectoren zijn duur en bovendien illegaal. Daarom is er nu de Mini Coyote om te voorkomen dat men geflitst wordt en bovendien is deze ‘radar verklikker’ wel legaal.

Wat is Mini Coyote?

In feite is Mini Coyote niets meer dan een systeem dat er naar streeft de verkeersveiligheid te bevorderen door automobilisten aan te sporen de verkeersregels na te leven. Het is een interactief systeem dat realtime informatie biedt, welke ook nog eens afhankelijk is van de locatie van het voertuig. De aangeboden informatie bevat onder andere:
  • De maximaal toegestane snelheid op de weg waar men zich op dat moment bevindt
  • De locaties van zowel vaste als mobiele radars en flitspalen
  • De actuele verkeerssituatie

Hoe werkt het systeem?

De Mini Coyote is een systeem waarbij gebruikers elkaar waarschuwen voor bepaalde verkeerssituaties, zoals bijvoorbeeld files, maar ook snelheidscontroles. Op het moment dat een automobilist een situatie waarneemt, kan deze met één druk op de knop aangeven wat er aan de hand is. Elke Mini Coyote is voorzien van een GPS-onvanger zodat de locatie van elke auto bekend is. Via dit systeem wordt de betreffende positie doorgeseind naar het centrale systeem van Coyote, van waar uit een waarschuwing wordt verzonden naar alle andere automobilisten in het gebied waarvoor de waarschuwing geldt. De waarschuwingen komen dus realtime over, maar daarnaast beschikt Coyote ook over een grote database waarin permanente radarcontroles en vaste flitspalen zijn opgenomen, waardoor een optimale informatievoorziening gegarandeerd kan worden.
Doordat de Mini Coyote drie kleuren LED-lampjes bevat en bovendien een goede geluidsfunctie heeft, komt de informatie altijd goed over bij de ontvanger. Het systeem is bovendien makkelijk te bedienen met slechts een meldtoets en een scherm. De 12V-aansluiting past bovendien op vrijwel iedere auto.

Legale radarmelder

De maker van het systeem benadrukt op zijn website dat het systeem zeker niet bedoeld is om mensen de kans te geven harder te rijden zonder gepakt te worden. Mini Coyote is eigenlijk bedoeld om automobilisten alert te houden, te behoeden voor gevaarlijke situaties en tegelijkertijd enige reistijd te winnen. Het systeem waarschuwt immers ook voor ongelukken en files, en geeft aan wat de verwachte aankomsttijd op de bestemming is. Echter vooral de functie die aangeeft waar radarcontroles en flitspalen zijn zal waarschijnlijk op grote schaal misbruikt gaan worden, want Mini Coyote is de enige volledig legale radarmelder.
© 2009 - 2019 Sportler, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Digitale flitspaal zorgt voor meer bekeuringen automobilistDigitale flitspaal zorgt voor meer bekeuringen automobilistDe digitale flitspaal is een ‘succes’: minimaal vijf keer zoveel bekeuringen als met de oude analoge flitspaal. De hardr…
Verkeersboete 2016 en 2017: snelheidovertreding en boetesVerkeersboete 2016 en 2017: snelheidovertreding en boetesDe verkeersboetes 2016 gaan weer omhoog, in 2017 gelukkig een jaartje niet. Te hard gereden met de auto, een snelheidsov…
Verkeersboete leaseauto: wie krijgt boete leaseauto?Verkeersboete leaseauto: wie krijgt boete leaseauto?In een leaseauto rijden betekent dat je baas de kosten van je auto betaalt. Je tankt als je een leasauto hebt met een pa…

Reageer op het artikel "Mini Coyote: de legale radar detector"

Reacties

A. Vonck, 25-10-2012 14:49 #3
Waar te koop? Nederland en of Frankrijk? Reactie infoteur, 27-10-2012
Beste A. Vonck,

De Mini-Coyote is inmiddels op meerdere plaatsen in Nederland te koop. Exacte adressen weet ik niet, maar bij GSM shops, winkels waar men navigatiesystemen verkoopt etc. zullen ze meestal ook wel diverse versies van de mini-coyote verkopen.

Het makkelijkst zal het kopen echter via internet gaan. Google op 'mini coyote kopen' en je komt meerdere aanbieders tegen.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Sportler

Sportler (infoteur), 26-08-2009 08:51 #2
Hallo John,

Ik weet ook niet precies waarom de producent van de Mini Coyote zo weinig reclame maakt en waarom er zo weinig over het apparaat bekend is. Wellicht denken zij dat het systeem zichzelf wel verkoopt, doordat het zo'n uniek concept is. Bovendien zijn er al zo'n 150 000 gebruikers, dus wellicht wordt ingezet op mond op mond reclame.

De Mini Coyote is echter wel degelijk in het nieuws geweest in België, o.a. Het Laatste Nieuws, De Standaard, Het Neuwsblad, De Zondag, Het Belang van Limburg, Autogids en Autowereld, hebben aandacht besteed aan het systeem.

Op de website www.coyotesystems.be valt te lezen dat de Mini Coyote verkocht wordt via die site en : "via het netwerk van specialisten in auto?s, accessoires,?". Als je interesse hebt kun je het systeem wellicht via die site aanschaffen en anders naar een zaak gaan waar men telefoons, carkits e.d. inbouwt in auto's. Waarom het niet in een reguliere electronicazaak verkocht wordt is voor mij ook een raadsel.

Ik hoop dat je nu de informatie hebt gevonden die je zocht, schroom niet om te blijven vragen wanneer dat niet het geval is.

Met vriendelijke groet,

Sportler

John Avet, 25-08-2009 11:58 #1
Waarom is er zo weinig informatie en reclame gegeven aangezien dit toetsel legaal is? Ik woon in west vlaanderen en geen enkele elctrowinkel kent dit toestel. Ze vallen allen van hun stoel.

Infoteur: Sportler
Gepubliceerd: 16-07-2009
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Verkeer
Reacties: 3
Schrijf mee!