InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Limousine huren

Limousine huren

Limousine huren Veel mensen willen graag een limousine huren. Dat kan voor hele verschillende gelegenheden het geval zijn. Bijvoorbeeld voor een bruiloft, een vrijgezellenfeest of een examenfeest. Jezelf met een limo laten voorrijden is een hele goede manier om de blits te maken. Op deze manier maak je een goede indruk en kan je laten zien dat je welvarend bent. Dat is voor veel mensen toch belangrijk.

Limousine huren

De meeste mensen kunnen echter geen eigen limousine veroorloven. Sterker nog, in Nederland hebben slechts heel weinig mensen een eigen limo. In de Verenigde Staten is dit gebruikelijker. Daarom zijn er tal van bedrijven die de mogelijkheid aanbieden om een limousine te huren. Dit hoeft niet duur te zijn. Veel bedrijven rekenen voorrijkosten van honderd euro en daarbovenop bijvoorbeeld kosten van vijfenzeventig euro per uur. Voor een relatief goedkoop bedrag – hoewel nog altijd een paar honderd euro – is er dus de mogelijkheid om voor bijvoorbeeld een trouwdag of een avondje uit een limousine te huren. Via internet zijn er verschillende aanbieders te vinden de verhuur van een limousine. U krijgt er vrijwel altijd ook een chauffeur bij geleverd. Dit is wel zo handig omdat voor het rijden van een limousine een aparte vergunning nodig is.

Bekendste merken

Vandaag de dag zijn de meest bekende labels voor een limousine: Maybach 62, Rolls Royce Phantom, Audi A8L, Volkswagen Phaeton, Mercedes-Benz S-Class, Jaguar XJ, BMW 760Li, Rover 75, Lincoln Town Car Edition, en de Cadillac DTS. De meeste limousines hebben zitbanken die als het ware rond gaan. Ook is vaak een afscheiding met de chauffeur, die al dan niet kan worden ingeschakeld. Tegenwoordig heeft vrijwel elke limousine wel eigen videoschermen en een bar aan ‘boord’. Bij het huren van een limousine is het wel belangrijk in de gaten te houden dat voor het nemen van drankjes extra betaald moet worden. Tenzij anders overeengekomen natuurlijk

Specifieke bedrijven

In Nederland zijn er verschillende bedrijven waarbij het mogelijk is om een limousine te huren. De meest bekende is Crystal Limousine Service. Zo bieden zij verschillende arrangementen aan. Het is bijvoorbeeld mogelijk een sportevenement te bezoeken, of een toeristische rondrit te maken. Ook verhuren zij limousines die gebruikt kunnen worden voor persoonsbeveiliging. De grootste limousine die zij hebben is de Hummer H2 Limousine. Deze is maar liefst 8 meter lang en er is ruimte voor acht passagiers. Dat is meteen ook het aantal dat in Nederland maximaal is toegestaan.

Verhuur Bentleys

Een andere grote speler op de markt is Limo Rental. Deze zijn gevestigd in het midden van het land. Zij zijn in 1996 opgericht en uitgegroeid tot één van de grotere spelers in het land. Naast limousines bieden zij nog tal van andere auto's aan. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een Bentley of een Rolls Royce te huren. Ook bieden zij tal van cabrio's of andere classics aan.

Benzine

Een ander punt om op te letten bij het huren van een limousine zijn de benzinekosten. In de meeste gevallen zitten die niet in de prijs inbegrepen. Dit kan dus voor onverwachte verrassingen zorgen wanneer je je niet goed hebt ingelezen. De benzineprijs voor een limousine kan oplopen, omdat deze veel verbruiken. Bij sommige bedrijven hoef je pas te gaan betalen boven een bepaald aantal verreden kilometers. Zorg er in ieder geval voor dat je hier dus van te voren naar informeert.

Geschiedenis limousine

De eerste limousine werd gebouwd in 1902 en dankt haar naam aan de Franse regio Limousin. De auto heet zo omdat de stof van de banken en stoelen was bedekt met schapenvacht die afkomstig was uit deze regio. In de jaren dertig van de vorige eeuw werd de limousine echt populair omdat verschillende muzikanten van Big Bands, zoals Glenn Miller en Benny Goodman, er gebruik van wilden maken.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Limousine huren"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 13-10-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!