InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > BMW 2 serie Active Tourer

BMW 2 serie Active Tourer

Deze auto van BMW is uitgebracht in 2014. De BMW 2 serie Active Tourer is een compacte, functionele auto met veel rijplezier. De auto is geschikt als gezinsauto, maar is ook goed te gebruiken voor sportieve activiteiten, reizen en als zakelijke auto.

BMW 2 serie Active Tourer

De auto is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen zo is het mogelijk om veel extra opties toe te voegen die verderop besproken zullen worden. Ook heeft deze BMW nieuwe snufjes op het gebied van efficiency, design en veiligheid. De belangrijkste keuze is waarschijnlijk welk type auto je kiest (en dan vooral welke motor), in de volgende tabel vind je informatie over de motor met daarbij gemiddeld verbruik, brandstof, topsnelheid, vermogen.

TypeMotorBrandstofVermogenTopsnelheidGemiddeld verbruik
BMW 218iBMW TwinPower Turbo 3-cilinderBenzine136 pk200km/h4,9l/100km
BMW 218dBMW TwinPower Turbo 4-cilinderDiesel150 pk205km/h4,1l/100km

Standaarduitrusting

Alle typen zijn uitgerust met de nieuwst snufjes wat betreft veiligheid, comfort en interieur. Voorbeeld hiervan zijn:
  • Geavanceerde noodoproep: Een systeem dat automatisch contact maakt met het BMW Callcenter wanneer er sprake is van een ongeval
  • Star-/stopknop: auto zonder sleutel starten
  • Derde remlicht
  • Hoofdairbags: voor voor- en achterinzittenden
  • USB-aansluiting

Optionele uitrusting

Voor alle typen is een scala aan extra opties mogelijk. Enkele van deze opties zijn:
  • Navigatiesysteem plus: BMW Head-Up display in kleur met een 8,8 inch Lcd-scherm. Eventueel inclusief spraakaansturing. (€2.658,-)
  • Bagageklep openen zonder aanraking: Door middel van een voetbeweging onder de achterbumper opent de achterklep zonder aanraking. (€480,-)
  • Verstelbare achterbank: De achterbank kan versteld worden waardoor er meer beenruimte aan de passagiers geboden kan worden of de bagageruimte tot 638 liter vergroot kan worden.(€321,-)

20% bijtelling

Met de BMW 2 serie Active Tourer kun je profiteren van een gunstig bijtellingstarief van slechts 20%. Dit tarief geld voor zowel de BMW 218i als de BMW 218d motor. Hierdoor is de auto een goede keuze voor zakelijke auto; de luxe van een ruime auto, de stijlvolle uitstraling van een BMW en slechts 20% bijtelling.

Zuinig in zijn klasse

De BMW 2 serie Active Tourer is zuinig in zijn klasse door een scala aan functies. Zo zit er een start/stop systeem in waardoor je alleen brandstof verbruikt wanneer je rijdt. Daarnaast 'coast' de auto wanneer de bestuurder op hoge snelheid het gaspedaal loslaat, waardoor er geen aandrijving is op dat moment. Tot slot maakt de auto gebruik van Brake Energy Regeneration wat inhoudt dat er energie opgeslagen wordt dat vrijkomt tijdens het remmen, waarmee de accu kan worden opgeladen.

Design

Het design van de BMW 2 serie Active Tourer is fraai. De auto heeft een mooie vormgeving met L-vormige achterlichten en brede wielkuipen waardoor de auto, ondanks de ruimte en hoogte van de auto, nog steeds een sportief en fris uiterlijk heeft. De auto heeft in verhouding tot ander auto's een ruim raamoppervlak en is optioneel ook nog verkrijgbaar met een glazen panorama dak waardoor de auto een ruime en frisse uitstraling heeft.

Prijzen

De kale prijzen van de verschillende typen zijn:
  • De BMW 218i is verkrijgbaar vanaf 28.900,- euro
  • De BMW 218d is verkrijgbaar vanaf 33.900,- euro.

Bijkomende kosten:
  • Recyclingsbijdrage: €45,-
  • Registratiekosten: €48,70,-
  • Rijklaar maken: €1.1012,-

Voor meer informatie en specifieke prijzen kunt u terecht bij de plaatselijke dealer of op de website van BMW.
© 2014 - 2019 Otisnu, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Dollhouse: Amerikaanse science fiction serieDollhouse: Amerikaanse science fiction serieDollhouse is een Amerikaanse science fiction serie geschreven door Joss Whendon en gepubliceerd door Mutant Enemy Produc…
Audi TT, leukste auto van de jaren ´90Audi TT, leukste auto van de jaren ´90In september 2007 is de Audi TT door de ANWB auto uitgeroepen tot de leukste auto van de jaren ´90 van de vorige eeuw. D…
Televisieserie Go Diego GoGo Diego Go is een tekenfilmserie die gaat over Diego een jongen van 8 jaar. Met zijn beste vriend Baby Jaguar beleeft h…
Turbo's en superchargersTurbo’s en superchargers worden gebruikt lucht onder druk in de cilinders van een verbrandingsmotor te persen. Het voord…
De huidverzorginsproducten van Garnier: Garnier Pure ActiveDe huidverzorgingsproducten van Garnier Pure Active zijn speciaal bedoelt voor de acné gevoelige huid. In dit artikel wo…
Bronnen en referenties
  • https://www.bmw.nl/nl/modellen/2-serie/active-tourer/showroom/intro.html

Reageer op het artikel "BMW 2 serie Active Tourer"

Infoteur: Otisnu
Laatste update: 29-06-2014
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!