InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Hoe vind je goedkope vliegtickets?

Hoe vind je goedkope vliegtickets?

Hoe vind je goedkope vliegtickets? Wist je dat je flink wat geld kunt besparen op je vliegtickets? Vliegtickets kunnen behoorlijk aan de prijzige kant zijn, maar wanneer je op de juiste manier zoekt, kun je soms wel honderden euro goedkoper uit zijn. Het is doodzonde als je veel meer geld kwijt bent voor vliegtickets dan daadwerkelijk nodig is. Dat geld kun je beter besteden voor je vakantie of stedentrip! Maar hoe vind je nou goedkope vliegtickets? Waar kun je zoal op letten?

Goedkope vliegtickets

Goedkope vliegtickets, wie wil dat nou niet? We betalen vaak te veel voor onze vliegtickets terwijl het ook vaak vele malen goedkoper kan. Met een beetje geluk kun je minstens honderd euro per ticket besparen als je op de juiste manier te werk gaat. Hierdoor heb je meer te besteden wanneer je op je vakantiebestemming bent aangekomen.

Kies de juiste vliegvaartmaatschappij

De prijs van de vliegtickets is mede bepalend door de vliegvaartmaatschappij waar je mee reist. Wanneer je kiest voor een budgetmaatschappij kun je ontzettend veel geld besparen. Budgetmaatschappijen hebben soms vliegtickets voor slechts een paar tientjes. Dit kan dus heel goed uitpakken wanneer je de juiste maatschappijen kiest. Enkele voorbeelden van vliegvaartmaatschappijen waar je mee kunt vliegen zijn:
  • RyanAir
  • Corendon
  • Transavia
  • Vueling
  • Easyjet

Wanneer je met deze goedkopere maatschappijen vliegt, moet je wel rekening houden met het feit dat je bijvoorbeeld extra moet betalen voor koffers of voor eten en drinken onderweg. Het is allemaal heel erg basic en dat merk je wel tijdens de vlucht.

Vanaf welke luchthaven vlieg je?

Er zijn verschillende luchthavens die stukken voordeliger zijn dan Schiphol. Zo kun je behoorlijk besparen als je net over de grens een luchthaven zoekt, bijvoorbeeld in België of Duitsland. Ook kleinere luchthavens in Nederland kunnen vele malen goedkoper zijn en hier kun je dus behoorlijk op besparen. Let ondertussen ook op zaken zoals parkeerkosten. Ook deze kunnen bij een grote luchthaven zoals Schiphol veel duurder zijn dan bij kleinere luchthavens. Kijk dus zeker eens wat de prijs van je tickets is als je vanaf een andere luchthaven vertrekt.

Wanneer vlieg je?

Goedkope vliegtickets kun je ook krijgen door buiten het hoogseizoen te vliegen. Dit geldt ook voor drukkere tijden. Denk aan feestdagen of grote evenementen op de bestemming. Houd dit soort dingen dus goed in de gaten. Vlak voor of tijdens het weekend vliegen kan ook enorm schelen in de prijs van je vliegtickets. Kijk dus eens of de prijs anders is wanneer je een dag eerder of later gaat. Dit soort kleine verschillen kunnen soms tot wel een paar tientjes per vliegticket schelen.

Last minute een goedkope vlucht vinden

Je kunt uiteraard ook last minute een vlucht boeken. Deze kunnen heel goedkoop zijn, omdat de luchtvaartmaatschappijen de vlucht vol willen krijgen. Hier kun je dus ook flink van profiteren. Houd er wel rekening mee dat jouw favoriete vakantiebestemming al vol kan zitten. Je moet hier wel wat flexibeler voor zijn en het niet erg vinden om toch ergens anders heen te gaan.

Vliegtickets vergelijken

Wanneer je echt de goedkoopste vliegtickets wilt vinden, is het vooral belangrijk dat je de verschillende opties goed met elkaar gaat vergelijken. Kijk wat vliegtickets kosten bij verschillende luchtvaartmaatschappijen, verschillende luchthavens en check ook eens de datum waarop je vliegt. Door veel te vergelijken kun je gemakkelijker de goedkoopste vliegtickets vinden en gemakkelijker geld besparen. Er zijn websites waar je tickets kunt vergelijken, maar vergeet ook niet om de prijzen op de websites van de luchtvaartmaatschappijen zelf eens goed te bekijken. Ook hier kan verschil in zitten.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe vind je goedkope vliegtickets?"

Reactie

Femm (infoteur), 07-03-2015 11:19 #1
Last minute werkt wel bij chartervluchten, maar bij het kopen van 'losse' tickets geldt juist dat hoe langer van tevoren je boekt hoe goedkoper.

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 23-02-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Reacties: 1
Schrijf mee!