InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Duurdere auto, hogere aanzien

Duurdere auto, hogere aanzien

Duurdere auto, hogere aanzien De auto is meer dan alleen een vervoersmiddel. Voor veel mensen is het ook een stukje aanzien. Met een dure auto kunt u laten zien dat u een hoge aanzien hebt, of eigenlijk denkt te hebben. De meeste autobezitters klagen steen en been over de hoogte van de brandstofprijzen. Voor het gemak vergeten ze dat ze in een auto rijden die een hoog verbruik heeft en waarvoor ze duizenden euro’s meer voor hebben betaalt dan strikt noodzakelijk.

Een auto moet u namelijk op kunnen vertrouwen en deze moet u comfortabel kunnen gebruiken om van punt A naar punt B te rijden. De autobezitters geven echter liever meer uit om te kunnen laten zien dat ze ruim in de slappe was zitten, ook al is dit niet het geval.

Daarnaast hebt u uiteraard ook nog de liefhebbers. Deze gaan niet voor de status, maar geven extra geld uit om een droom te verwezenlijken of om met hun hobby bezig te zijn.

Auto is een zeer slechte investering

Wij kunnen niet meer zonder de auto. Het brengt gemak en comfort waar de meeste mensen niet meer zonder willen en kunnen. Naast de hoge vaste lasten, krijgt u ook nog te maken met een hoge afschrijving. De laagste afschrijving zult u hebben met een oudere auto, maar bij deze auto´s loopt u weer het risico dat u hogere onderhoudskosten gaat krijgen. Nadat u een nieuwe auto hebt gekocht, bent u al duizenden euro´s kwijt zodra de auto op uw naam staat.

Liefhebbers van auto´s zijn duurder uit

De mensen die zich het minst voor auto´s interesseren, hebben de laagste uitgaven aan vervoer. Deze mensen kiezen voor een degelijke auto en proberen hierin zo lang mogelijk te rijden tegen de laagst mogelijke kosten. De liefhebbers van auto´s, stellen hogere eisen aan de auto die ze kopen. De auto´s zullen ook sneller weer worden afgedankt, om een waardige opvolger aan te kopen.

Goedkoop autorijden

De goedkoopste auto´s zijn de kleinere auto´s die een laag verbruik hebben, en lage aankoopkosten. U kunt het beste kiezen voor een auto van een paar jaar oud met weinig kilometers. Deze gaan nog jaren mee, en de onderhoudskosten vallen de eerste jaren erg mee. Op deze auto´s zijn de grootste bedragen al afgeschreven in de eerste jaren. Daarnaast moet u kiezen voor een degelijk merk.

Geld lenen om een auto te kopen

In bepaalde gevallen is het niet te voorkomen dat er een lening moet worden afgesloten om een auto te kopen. Ook in dit soort gevallen moet u uw verstand gebruiken. Zorg er voor dat u zo weinig mogelijk gaat lenen en dat u een auto koopt waar u weinig onderhoudskosten aan gaat hebben. De nadruk moet liggen op kwaliteit, maar wel tegen de laagst mogelijke kosten. Een te dure topmerk kopen is niet verstandig als u moet lenen om een auto te kopen.

Zorg ook dat de lasten binnen een paar jaar af te betalen zijn. Zodra de auto af is, moet u namelijk wel weer geld beschikbaar hebben om een andere auto te kopen. Indien u er weer voor moet lenen, is het aan te raden om in ieder geval van de lening voor de oude auto af te zijn.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Duurdere auto, hogere aanzien"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 27-05-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!