InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Bulgarije met BH Air

Goedkoop vliegen naar Bulgarije met BH Air

Goedkoop vliegen naar Bulgarije met BH Air Goedkoop vliegen naar Bulgarije vanaf Schiphol kan met BH Air. Deze low cost maatschappij voert sinds enkele jaren vluchten uit tussen Amsterdam en Bulgarije. Gezien hun samenwerking met touroperator TUI kan het aantal vluchten dat de maatschappij uitvoert op Schiphol Airport in de toekomst wellicht verder toenemen. Reden genoeg dus deze maatschappij te overwegen bij het boeken van een vakantie naar Bulgarije.

De maatschappij BH Air

BH Air, is een afkorting voor Balkan Holidays Airlines, en is een luchtvaartmaatschappij gevestigd in Sofia, de hoofdstad van Bulgarije. BH Air is een tak van de grote touroperator Balkan Holidays International die zich richt op de Oost-Europese vakantiemarkt. De maatschappij biedt vluchten aan naar diverse landen in Europa, waar onder ook Nederland. De steden waarop BH Air vliegt zijn terug te vinden in de lijst hier onder. Naast deze landen biedt BH Air ook nog chartervluchten aan naar vakantiebestemmingen in landen als Engeland, Duitsland en Israel. Veel van de vluchten zijn seizoensgebonden. Het belangrijkste vliegveld voor de maatschappij is Varna Airport. Daarnaast heeft BH Air ook nog secundaire hubs op Sofia Airport, Plovdiv International Airport en Bourgas Airport, allen in Bulgarije. BH Air is niet aangesloten bij een luchtvaartalliantie.

BH Air werd opgericht in 2001 en begon aanvankelijk met het aanbieden van vluchten tussen Bulgarije en Engeland voor de in Londen gevestigde touroperator Balkan Holidays. In de beginjaren maakte de maatschappij vooral gebruik van toestellen van het type Topulev. Nadat BH Air was uitgegroeid tot een van de belangrijke aanbieder van goedkope vluchten op de Bulgaarse markt nam hun vloot gestaag toe. Sinds de zomer van 2003 maakt BH Air ook gebruik van Airbus toestellen. Sinds 2006 wordt geen gebruik meer gemaakt van de Topulevs, wat voor de westerse reiziger wellicht een geruststelling is.

Sinds 2004 voert BH Air ook charters uit voor verschillende grote touroperators in West-Europa zoals Kuoni en TUI, evenals een nog grotere groep kleine vakantie-aanbieders. BH Air heeft ook een samenwerkingsverband met de Virgin Group en is als zodanig betrokken bij een luchtvaartmaatschappij in Nigeria en Sri Lanka. Ook verhuurd het toestellen aan Pacific Airlines en Air Arabia.

Als Nederland zou je ook zo maar op vakantie kunnen gaan met BH Air gezien het feit dat zij sinds enkele jaren ook vluchten uitvoeren op Amsterdam. Gezien hun samenwerking met grote touroperators als TUI en Kuoni zal het aantal vluchten dat BH Air maakt op Amsterdam in de toekomst wellicht nog verder toenemen.

De vloot

BH Air vliegt met de volgende toestellen:
  • 2 Airbus A319-100
  • 5 Airbus A320-200

De bestemmingen

Met BH Air kun je vliegen van en naar de volgende bestemmingen:

Bulgarije

  • Burgas
  • Sofia
  • Varna

Denemarken

  • Aalborg
  • Aarhus
  • Billund
  • Kopenhagen

Frankrijk

  • Saint Exupéry
  • Nantes
  • Val de Loire

Griekenland

  • Corfu
  • Heraklion
  • Diagoras

Italië

  • Bari
  • Milaan (Orio al Serio)
  • Napels

Ierland

  • Cork
  • Dublin

Kroatië

  • Dubrovnik
  • Pula

Montenegro

  • Podgorica

Nederland

  • Amsterdam

Noorwegen

  • Alesund
  • Bergen
  • Haugesund
  • Lakselv
  • Oslo (Sandefjord)
  • Tromsø

Polen

  • Katowice
  • Poznan
  • Warschaw
  • Wrocław

Portugal

  • Lissabon
  • Porto

Slovenië

  • Ljubliana

Verenigd Koninkrijk

  • Aberdeen
  • Belfast
  • Birmingham
  • Bristol
  • Cardiff
  • Doncaster
  • East Midlands
  • Edinburgh
  • Exeter
  • Glasgow
  • Humberside
  • Leeds Bradford
  • Londen (Heathrow en Stansted)
  • Manchester
  • Newcastle upon Tyne
  • Norwich

Zweden

  • Lulea
  • Umea

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Bulgarije met BH Air"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 10-04-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Luchtvaartmaatschappijen
Schrijf mee!