InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Sardinië met Air Vallee

Goedkoop vliegen naar Sardinië met Air Vallee

Goedkoop vliegen naar Sardinië met Air Vallee Met Air Vallee kun je goedkoop vliegen naar Sardinië met als vertrekstation Brussel. Air Vallee biedt zowel lijnvluchten als charters aan naar het populaire Italiaanse eiland. Voor reizigers uit Nederland kan het interessant zijn om in plaats van Schiphol Brussel te kiezen als begin van de vakantie want Air Vallee biedt tickets aan voor lage prijzen die het omreizen naar Brussel de moeite waard kunnen maken.

De maatschappij Air Vallee

Air Vallée S.p.A. is een luchtvaartmaatschappij gevestigd in Italië op Federico Fellini Airport in Rimini. Ze verzorgen zowel lijndiensten als chartervluchten. Toen de maatschappij net bestond werden vooral vluchten uitgevoerd die het eiland Sardinië verbond met de rest van Italië.

Tegenwoordig worden ook vluchten uitgevoerd naar België, Frankrijk en Roemenië. Hun hub op het vast land van Italië bevindt zich in Parma. Vliegen met Air Vallee vanaf Brussel is hierdoor een optie geworden voor Belgische en Nederlandse toeristen die naar Sardinië op vakantie gaan. Vanaf Brussel kun je in het hoogseizoen met een charter naar Sardinië vliegen. Ook is het mogelijk om met Air Vallee een lijnvlucht te boeken naar Parma. Air Vallee biedt op hun website tevens de mogelijkheid om met korting een hotel te boeken of een transfer vanaf de luchthaven te reserveren.

Air Vallee werd opgericht in juni 1987, mede om het vliegveld van Aosta aan populariteit te doen winnen. Vanaf 1988 werden wekelijkse vluchten aangeboden tussen Sardinië en Rome. Aan het begin van de 21ste eeuw had Air Vallee het financieel moeilijk en hebben de werkzaamheden een tijd stil gelegen. In 2010 heeft de luchtvaartmaatschappij echter een doorstart gemaakt met vluchten tussen Rimini, Perugia en Olbia. Anno 2012 biedt Air Vallee ook verbindingen met Brussel, Boekarest, Isia en twee vliegvelden in Parijs.

De vloot

Air Vallee vliegt met de volgende toestellen:
  • 2 Dornier 328 Jet
  • 1 McDonnell Douglas MD-83 (geleased van Medallion Air voor de vluchten naar Roemenië)
  • 2 Fokker 100

De bestemmingen

Met Air Vallee kun je vliegen van en naar de volgende bestemmingen:

België

  • Brussel - Brussels Airport

Frankrijk

  • Parijs - Paris-Charles de Gaulle Airport
  • Parijs - Paris-Orly Airport

Italië

  • Catania - Catania-Fontanarossa Airport
  • Florence - Peretola Airport
  • Milaan - Malpensa Airport
  • Parma - Parma Airport Hub
  • Pescara - Abruzzo Airport
  • Rome - Leonardo da Vinci Airport
  • Turijn - Turin Caselle Airport

Roemenië

  • Boekarest - Henri Coandă International Airport
  • Iaşi - Iaşi International Airport

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Sardinië met Air Vallee"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 18-03-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Luchtvaartmaatschappijen
Schrijf mee!