Goedkope vliegtickets naar Bodrum, Turkije

Goedkope vliegtickets naar Bodrum, Turkije Bodrum is een van de populairste vliegbestemmingen in Turkije voor reizigers vanuit Nederland, evenals het nabij geleden Bitez. Goedkope vluchten naar het vliegveld van Bodrum zijn te boeken met onder anderen Corendon, Transavia, Sunexpress en TUI fly. Het aanbod is groot en juist daarom doen maatschappijen er alles aan om de goedkoopste te zijn. Check online bij een ticketvergelijker of bij een reisbureau welke maatschappij het goedkoopst is voor jouw datum van voorkeur.

Goedkoop vliegen naar de Turkse zon

Waarom Bodrum of Bitez?

Bodrum ligt aan de zuidwestkust van Turkije aan de Golf van Gökova. Het bevindt zich niet ver van het eveneens populaire Griekse Kos. Een van de belangrijkste bezienswaardigheden van Bodrum is het Mausoleum van Halicarnassus. Daarnaast kun je er ook de Petrusburcht, de Ulunburun, de markt van Turgutreis en de graftombe met het skelet van Ada van Karië bezoeken. En wie had er gedacht dat je in Bodrum ook windmolens kunt vinden?

Maar boven alles komen de meeste toeristen toch naar Bodrum voor de prachtige stranden zoals Camel Beach en luxe hotels met volpension. Wanneer je vliegt naar het vliegveld van Bodrum dan ligt niet alleen de stad Bodrum maar ook de op hetzelfde schiereiland gelegen steden Bitez, Torba en Gümbet aan je voeten. Vooral Bitez is bij Nederlandse toeristen erg populair.

Vanaf welke plaatsen kun je goedkoop vliegen naar Bodrum?

Wanneer je naar een populaire bestemming als Bodrum, Bitez of andere populaire steden aan de Turkse kust reist heb je de keuze uit meer luchthavens om vandaan te vertrekken dan alleen Schiphol Amsterdam. Schroom niet om ook eens over de grens te kijken. Een vertrek van een luchthaven in België of net over de grens met Duitsland kan zelfs na aftrek van de extra gemaakte reiskosten voordeliger blijken dan vertrekken vanaf Amsterdam. Hou ook rekening met het parkeertarief op andere luchthavens want dit ligt op Schiphol vrij hoog waardoor je op andere luchthavens flink kunt besparen.

Omdat Bodrum en nabij gelegen steden als Bitez en Torba zo populair zijn moeten de goedkope luchtvaartmaatschappijen flink de concurrentie aangaan met elkaar. Dit resulteert dan al snel is vele spetterende aanbiedingen van goedkope vliegtickets. Voor enkele tientjes kun je al aan het strand van Bodrum liggen wanneer je goed zoekt.

Vertrekplaatsen voor vluchten naar Bodrum

De plaatsen waar vandaan low budget vluchten naar Bodrum of Bitez kunnen worden geboekt zijn deze:
  • Amsterdam (Schiphol Airport)
  • Eindhoven (Eindhoven Airport)
  • Düsseldorf (Dusseldorf Airport)
  • Brussel (Brussels International Airport)
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)
  • Oostende (Ostend–Bruges International Airport)

Let erop dat het hier gaat om lijnvluchten: vluchten die volgens een schema een aantal keer per dag vliegen en waarvoor iedereen vrij online of via een reisbureau losse vliegtickets kan kopen. Naast lijnvluchten zijn er ook charters. Chartervluchten zijn vluchten die worden aangeboden door luchtvaartmaatschappijen in samenwerking met touroperators en inspelen op de grootte van de vraag naar vluchten.

Bodrum is zo'n bestemming die kan rekenen op grote belangstelling van touroperator en een grote bestemming voor charters genoemd kan worden. Touroperators weten Bodrum en Bitez wel te vinden: omdat zo veel mensen die naar Bodrum vliegen ook een all-inclusive hotel boeken is dit een winstgevende business. Doordat er zo veel pakketreizen worden verkocht kunnen de aanbieders van lijnvluchten niet concurreren met chartermaatschappijen. Het is dus sowieso aan te raden om te kijken of het mogelijk is een pakketreis via een touroperator te boeken in plaats van de hele vakantie zelf samen te stellen.

Low budget maatschappijen die vliegen naar Bodrum

Een low budget maatschappij is een luchtvaartmaatschappij die zich specifiek richt op het aanbieden van goedkope vluchten in plaats van de service aan boord bovenaan te stellen zoals de gevestigde maatschappijen als KLM of Turkish Airlines dat doen.

De aanbieders van goedkope vluchten naar Bodrum zijn de volgenden (2018):
  • Corendon Airlines (vanaf Brussel)
  • Corendon Dutch Airlines (vanaf Amsterdam)
  • Freebird Airlines (vanaf Brussel)
  • Pegasus Airlines (vanaf Amsterdam)
  • SunExpress (vanaf Düsseldorf)
  • Transavia (vanaf Amsterdam)
  • TUI fly Netherlands (vanaf Amsterdam)
  • TUI fly Belgium (vanaf Brussel of Oostende)

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Fergusabraham, Flickr (CC BY-2.0)
  • www.lowcostairlines.nl/turkije
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Milas%E2%80%93Bodrum_Airport

Reageer op het artikel "Goedkope vliegtickets naar Bodrum, Turkije"

Infoteur: Dessal
Laatste update: Februari 2018
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!