InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkope vliegtickets naar Luxor, Egypte

Goedkope vliegtickets naar Luxor, Egypte

Goedkope vliegtickets naar Luxor, Egypte Luxor is een grote toeristische trekpleister in Egypte. Je kunt deze stad bereiken met de maatschappijen Corendon, Transavia, Arkefly, Air Berlin en Thomas Cook. Je hebt veel keuze en het is daarom van belang om te weten hoe je goedkoop kunt vliegen naar deze stad. Lees hier meer over de beste tactieken wanneer het gaat om het boeken van een goedkope vlucht naar Luxor in Egypte.

Vanaf welke plaatsen kun je goedkoop vliegen naar Luxor?

Wanneer je naar een populaire bestemming als Luxor reist verruim dan eens je blik en focus niet op Schiphol als vertrekluchthaven alleen. Vanaf andere Nederlandse vliegvelden of vliegvelden net over de grens met Duitsland of België kun je vaak veel goedkoper vliegen. Wanneer je al in de buurt van de grens woont is de keuze vaak snel gemaakt, maar ook wanneer dit niet het geval is kan het je verbazen hoeveel het scheelt wanneer je vanaf bijvoorbeeld Brussel of Düsseldorf vliegt. Wanneer je een lijnvlucht boekt en perse vanuit Nederland wil vertrekken is Amsterdam wel de enige optie. Vanaf Rotterdam of Eindhoven vertrekken geen lijnvluchten naar Luxor, overigens wel naar andere plaatsen in Egypte.

De plaatsen waar vandaan low budget vluchten naar Luxor kunnen worden geboekt zijn de volgenden:
  • Amsterdam (Schiphol Airport)
  • Bremen (Bremen Airport)
  • Brussel (Brussels International Airport)
  • Dortmund (Dortmund Airport)
  • Düsseldorf (Dusseldorf Airport)
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)

Let op, zoals gezegd betreft het hier uitsluitend lijnvluchten. Dit zijn vluchten die dagelijks of meerdere malen per week op een vast tijdstip worden uitgevoerd met als bestemming Luxor in Egypte. Daarnaast is Luxor ook een eindbestemming voor veel charters, vaak zelfs nog wel meer dan lijnvluchten. Charters zijn vluchten die worden geboekt door touroperators zoals OAD of TUI en samenwerken met luchtvaartmaatschappijen om mensen die bij hen een vakantie geboekt hebben allemaal naar dezelfde bestemming te brengen. Het is erg van het seizoen afhankelijk wanneer deze vluchten veel te boeken zijn. Zo zullen er in het hoogseizoen veel charters naar Luzor vertrekken en in de winter betrekkelijk minder. Charters zijn meestal niet terug te vinden in de lijsten van ticketvergelijkingssites, omdat de opbouw van de prijzen te onduidelijk is en afhankelijk is van de geboekte accommodatie. Deze charters zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan lijnvluchten, maar zijn weer minder interessant voor mensen die zelf hun hotel al hebben uitgekozen.

Low budget maatschappijen die vliegen op Luxor

Wie grote waarde hecht aan service en wat meer te besteden heeft kiest voor een vlucht met KLM of een van de andere maatschappijen die een goede reputatie hebben op dit gebied. Ben je echter voornamelijk geïnteresseerd in het goedkoop van a naar b reizen of stop je je geld simpelweg liever in lekker uit eten gaan of shoppen in Luxor of omgeving zelf, dan kies je voor een ticket bij een low budget maatschappij.

De aanbieders van goedkope vluchten naar Luxor zijn de volgende maatschappijen:
  • Airberlin (vanaf Bremen, Keulen, Dortmund en Düsseldorf)
  • Arkefly (vanaf Amsterdam)
  • Corendon (vanaf Amsterdam)
  • Thomas Cook (vanaf Brussel)
  • Transavia (vanaf Amsterdam)

Wie is de goedkoopste aanbieder van vliegtickets naar Luxor?

Het is onmogelijk om te zeggen wie de goedkoopste vluchten naar Luxor in de aanbieding heeft. De prijs verschilt vaak per dag en is afhankelijk van de maand en dag van vertrek, op dat moment geldende aanbiedingen en de beschikbaarheid van stoelen.

Vliegen naar Luxor vanaf een Nederlands vliegveld is over het algemeen het goedkoopst met Corendon, maar het zal dan moeilijk zijn om een ticket te vinden voor minder dan 250 euro. Kiezen voor het buitenland scheelt in dit geval dus echt veel. Actuele tarieven zijn eenvoudig te vergelijken via de grotere vergelijkingssites.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkope vliegtickets naar Luxor, Egypte"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 01-02-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!