InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkope vliegtickets naar Casablanca

Goedkope vliegtickets naar Casablanca

Goedkope vliegtickets naar Casablanca Casablanca is een van de populairste vliegbestemmingen in Marokko. Het is daarom van belang om te weten hoe je aan goedkoop vliegtickets naar deze stad kunt komen. Door de prijzen van vliegtickets goed te vergelijken en op aanbiedingen te letten kun je zo honderden euro’s besparen op je vakantie. Lees hier meer over de beste tactieken wanneer het gaat om het boeken van een goedkope vlucht naar Casablanca aan de mooie kust van Marokko.

Vanaf welke plaatsen kun je goedkoop vliegen naar Casablanca?

Wanneer je naar een populaire bestemming alshet Marokkaanse Casablanca reist loont het vaak de moeite om verder te kijken dan Schiphol. Goedkope vliegtickets vind je eerder wanneer je vertrekt vanaf een andere luchthaven zoals Brussel, Charleroi of Keulen. Het is dan aan jou om de afweging te maken of de kosten van de extra benzine opwegen tegen de besparen op de kosten van het ticket. Wanneer je al in de buurt van de grens woont zal de keuze wat makkelijker zijn, maar bekijk eens of het voor jou niet ook de moeite waard is om de bus of trein naar Brussel te nemen en daar vandaan te vertrekken richting Casablanca.

De plaatsen waar vandaan low budget vluchten naar Casablanca kunnen worden geboekt zijn de volgenden:
  • Amsterdam (Schiphol Airport)
  • Brussel (Brussels International Airport)
  • Charleroi (Brussels South Airport)
  • Düsseldorf (Dusseldorf Airport)
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)

Let op, de hier genoemde vluchten zijn allemaal lijnvluchten. Dit zijn vluchten die dagelijks of meerdere malen per week op een vast tijdstip worden uitgevoerd met als bestemming Casablanca Daarnaast is Casablanca, zeker in het hoogseizoen, ook een eindbestemming voor veel charters. Dit zijn vluchten die speciaal worden geregeld door touroperators om mensen die bij hen een vakantie geboekt hebben allemaal naar dezelfde bestemming te brengen. Het is erg van het seizoen afhankelijk wanneer deze vluchten veel te boeken zijn. Zo zullen er in het hoogseizoen veel charters naar Casablanca vertrekken en in de winter een stuk minder. Charters zijn niet terug te vinden in de lijsten van ticketvergelijkingssites, informatie hierover is in te winnen bij reisbureaus en websites van aanbieders van pakketreizen.

Low budget maatschappijen die vliegen op Casablanca

Wie grote waarde hecht aan service en wat meer te besteden heeft kiest voor een vlucht met KLM of een van de andere maatschappijen die een goede reputatie hebben op dit gebied. Ben je echter voornamelijk geïnteresseerd in het goedkoop van a naar b reizen of stop je je geld simpelweg liever in lekker uit eten gaan of shoppen in Casablanca zelf, dan kies je voor een ticket bij een low budget maatschappij.

De aanbieders van goedkope vluchten naar Casablanca zijn de volgende:
  • Air Arabia (vanaf Brussel)
  • Jet4you (vanaf Charleroi)
  • Germanwings (vanaf Keulen)
  • KLM (vanaf Amsterdam)
  • Royal Air Maroc (vanaf Amsterdam of Düsseldorf)

Vanaf welke prijs kun je vliegen naar Casablanca?

Het is niet echt mogelijk om direct een prijskaartje te hangen aan de goedkoopste vlucht naar Casablanca. De prijzen zijn afhankelijk van beschikbaarheid van plaatsen, het seizoen en eventuele acties.

Vliegen naar Casablanca vanaf een Nederlandse luchthaven is over het algemeen het goedkoopst met Royal Air Maroc, al liggen de prijzen daar niet heel erg veel lager dan bij KLM. Actuele tarieven zijn eenvoudig te vergelijken via de website lowcostairlines.nl.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: KarinKarin, Pixabay
  • www.lowcostairlines.nl/marokko

Reageer op het artikel "Goedkope vliegtickets naar Casablanca"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 01-02-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!