InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Ankara, Turkije

Goedkoop vliegen naar Ankara, Turkije

Goedkoop vliegen naar Ankara, Turkije Goedkoop vliegen naar Ankara kan met Corendon, Condor, Sun Express, Pegasus Airlines of Germanwings. Ankara is een van de populairste vliegbestemmingen in Turkije voor reizigers vanuit Nederland. Het is daarom van belang om te weten hoe je goedkoop kunt vliegen naar deze stad. Door de prijzen van vliegtickets zorgvuldig te vergelijken kun je zo honderden euro’s besparen op je vakantie.

Vanaf welke plaatsen kun je vliegen naar Ankara?

Wanneer je naar een populaire bestemming als Ankara reist loont het absoluut de moeite om eens na te gaan of je wellicht vanaf een andere luchthaven dan Amsterdam Schiphol wilt vliegen. Vanaf andere Nederlandse vliegvelden of vliegvelden net over de grens met België of zelfs Duitsland kun je vaak stukken goedkoper vliegen. Bij de kosten van je ticket moet je dan natuurlijk nog wel de benzinekosten op tellen. Daar staat tegenover dat de kosten voor parkeren op veel Belgische en Duitse luchthavens aanzienlijk lager liggen dan op Schiphol. Maar je kunt natuurlijk ook eenvoudig met bus of trein afreizen naar bijvoorbeeld Weeze, Brussel of Keulen.

Vaak heb je voor populaire vakantiebestemmingen een ruime keuze wanneer het gaat om vertrekplaatsen. Bij de bestemming Ankara is dat in wat mindere mate het geval en zijn er slechts drie opties. De plaatsen waar vandaan low budget vluchten naar Ankara in Turkije kunnen worden geboekt zijn de volgenden:
  • Amsterdam (Schiphol Airport)
  • Düsseldorf (Dusseldorf Airport)
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)

Let op, het betreft hier lijnvluchten. Dit zijn vluchten die dagelijks of meerdere malen per week op een vast tijdstip worden uitgevoerd met als bestemming Ankara, Turkije. Hiernaast is Ankara ook een eindbestemming voor veel charters, oftewel vluchten die worden geboekt door grote touroperators die samenwerken met de betreffende luchtvaartmaatschappij om vakantiegangers die bij hen een vakantie geboekt hebben allemaal naar dezelfde plaats van bestemming te brengen. Het is erg van het seizoen afhankelijk wanneer deze vluchten te boeken zijn. Zo zullen er in het hoogseizoen veel charters naar Ankara vertrekken terwijl dat er in het laagseizoen juist weer veel minder zijn. De genoemde charters zijn helaas niet terug te vinden op de populaire ticketvergelijkingssites. Informatie hierover is in te winnen bij reisbureaus en websites van aanbieders van pakketreizen. Deze charters zijn meestal een stuk goedkoper dan lijnvluchten, maar zijn weer minder interessant voor mensen die zelf hun accommodatie al hebben geboekt.

Low cost maatschappijen die vliegen op Ankara

Wie grote waarde hecht aan service en wat meer te besteden heeft kiest voor een vlucht met een maatschappij als KLM of Turkish Airlines. Ben je echter voornamelijk geïnteresseerd in het goedkoop van a naar b reizen of stop je je geld simpelweg liever in lekker uit eten gaan of shoppen in Ankara zelf, dan kies je voor een ticket bij een low budget maatschappij.

De aanbieders van goedkope vluchten naar Ankara zijn de volgenden:
  • Condor (vanaf Düsseldorf en Keulen)
  • Corendon (vanaf Amsterdam)
  • Germanwings (vanaf Keulen)
  • Pegasus Airlines (vanaf Düsseldorf)
  • Sun Express (vanaf Düsseldorf)

Vanaf welke prijs kun je vliegen naar Ankara?

Het is onmogelijk om zonder twijfel aan te geven wie de goedkoopste vluchten naar Ankara aanbiedt. De prijzen fluctueren heel erg en zijn afhankelijk van het seizoen en eventuele acties. Je moet echter rekenen dat wanneer je in 2012 naar Ankara wilt vliegen, je meestal het goedkoopste uit bent wanneer je met Germanwings vanaf Keulen vliegt. Retourtickets moeten dan al te boeken zijn vanaf circa €100 euro.

Vliegen naar Ankara vanaf een Nederlandse luchthaven kan alleen met Corendon. Zij hebben Amsterdam als vertrekplaats. Je moet dan rekenen op een ticketprijs vanaf zo'n €150 euro. Actuele tarieven zijn eenvoudig te vergelijken via de website lowcostairlines.nl.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.lowcostairlines.nl/turkije

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Ankara, Turkije"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 30-01-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!