InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Almeria, Spanje

Goedkoop vliegen naar Almeria, Spanje

Goedkoop vliegen naar Almeria, Spanje Almeria is een populaire vakantiebestemmingen in Spanje voor reizigers vanuit Nederland en een van de steden die te zien is in Wie is de Mol? 2012. Maar hoe goedkoop kun je vliegen naar deze Spaanse stad? Door de prijzen van vliegtickets goed te vergelijken en op aanbiedingen te letten kun je zo honderden euro’s besparen op je vakantie. Lees hier alles over goedkope vluchten naar Almeria.

Vanaf welke plaatsen kun je vliegen naar Almeria?

Voor zee populaire vliegbestemmingen is Schiphol vaak niet het goedkoopste vertrekpunt. Vanaf de overige Nederlandse vliegvelden of die even over de Duitse of Belgische grens kun je vaak vele malen goedkoper vliegen, ook naar Almeria. Het is dan aan jou om de afweging te maken of de kosten van de extra benzine opwegen tegen de te besparen kosten van het vliegticket. Wil je met de auto naar Schiphol dan ben je vaak een fortuin kwijt voor het laten staan van je auto, maar ook deze tarieven zijn op andere luchthavens vaak aanzienlijk lager. Het voordeel dat lange tijd bestond als gevolg van de vliegtaks bestaat sinds de afschaffing hiervan niet meer.

De plaatsen waar vandaan goedkope vluchten naar Almeria kunnen worden geboekt zijn de volgenden:
  • Amsterdam (Schiphol Airport)
  • Bremen (Bremen Airport)
  • Brussel (Brussels International Airport)
  • Charleroi (Brussels South Airport)
  • Dortmund (Dortmund Airport)
  • Düsseldorf (Dusseldorf Airport)
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)
  • Münster (Munster Airport)
  • Weeze Niederrhein (Weeze Airport)

Let op, in dit overzicht gaat het om lijnvluchten. Dit zijn vluchten die dagelijks of meerdere malen per week op een vast tijdstip worden uitgevoerd met als bestemming Akmeria. Daarnaast is Almeria zeker in het voorjaar en de zomer ook een populaire eindbestemming voor veel chartervluchten. Dit zijn vluchten die worden gecreeerd door touroperators om de toeristen die via hen een complete vakantie hebben geboekt gezamenlijk en voor een lagere prijs naar de plaats van bestemming te brengen. Het is erg van het seizoen afhankelijk wanneer deze vluchten beschikbaar zijn. Zo zullen er in het hoogseizoen veel charters naar Almeria vertrekken en in de winter een stuk minder. Informatie over charters is beschikbaar via de website van aanbieders van pakketreizen. Deze charters zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan lijnvluchten, maar zijn weer minder interessant voor mensen die hun vakantie inclusief hotel en overig vervoer zelf willen samenstellen.

Low budget maatschappijen die vliegen naar Almeria, Spanje

Een low budget maatschappij is simpel gezegd een maatschappij die een stukje service inlevert om de reiziger vervolgens een zo laag mogelijk ticketprijs te bieden. Zodoende is het soms mogelijk om, als alle voorwaarden gunstig zijn, slecht voor enkele tientjes een vliegticket naar een mooie bestemming in Spanje te kopen, zo ook naar Almeria. Vooral Ryanair is op dat gebied een stunter, maar ook andere maatschappijen hebben soms mooie aanbiedingen. Hoe er wel rekening mee dat je vaak extra moet betalen voor het meenemen van bagage in het ruim of extra handbagage. Vaak is het ook niet mogelijk om aan boord een hapje of drankje te kopen of zijn de prijzen hiervan erg hoog.

De aanbieders van goedkope tickets naar Almeria zijn de volgenden:
  • Airberlin (vanaf Bremen, Dortmund, Keulen, Düsseldorf en Münster)
  • Easyjet
  • Ryanair (vanaf Charleroi, Düsseldorf en Weeze)
  • Thomas Cook (vanaf Brussel)
  • Transavia (vanaf Amsterdam)
  • Vueling (vanaf Amsterdam)

Vanaf welke prijs kun je vliegen naar Almeria?

Het is onmogelijk om aan te geven wie de goedkoopste vlucht naar Almeria aanbiedt. De prijzen hangen af van vele zaken zoals de tijd van het jaar, de dag, de brandstofprijs van het moment, de beschikbaarheid van stoelen en de lopende aanbiedingen. Je moet echter rekenen dat wanneer je naar Almeria wilt vliegen, je meestal het goedkoopste uit bent wanneer je met Ryanair vanaf Charleroi vliegt. Retourtickets moeten al te krijgen zijn vanaf prijzen net onder de €50 euro. Reken wel dat echt alle voorwaarden gunstig moeten zijn om op deze lage prijs uit te komen en je moet er eerst voor naar Charleroi willen reizen.

Wil je toch liever vanaf een Nederlandse luchthaven vertrekken, dan is het over het algemeen het goedkoopste om te vliegen met Vueling, alhoewel als gevolg van aanbiedingen andere maatschappijen goedkoper kunnen zijn. Reken wel dat je dan minimaal rond de € 200 euro betaalt voor een ticket. Actuele tarieven zijn eenvoudig te vergelijken via de vergelijkingswebsites.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.lowcostairlines.nl/spanje

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Almeria, Spanje"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 02-07-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!