InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Alicante, Spanje

Goedkoop vliegen naar Alicante, Spanje

Goedkoop vliegen naar Alicante, Spanje Alicante is een populaire vliegbestemming voor Nederlandse vakantiegangers. Het is daarom van belang om te weten hoe je goedkoop kunt vliegen naar deze Spaanse kustplaats. Door eenvoudig de prijzen van vliegtickets te vergelijken kun je veel euro’s besparen. Lees hier meer over de beste tactieken wanneer het gaat om het boeken van een goedkope vlucht naar Alicante, Spanje.

Vanaf welke plaatsen kun je vliegen naar Alicante?

Schiphol is lang niet meer de enige luchthaven die je als vertrekpunt van je vakantie kunt gebruiken. Vanaf andere Nederlandse vliegvelden of luchthavens net over de grens met Duitsland of België kun je vaak vele malen goedkoper vliegen. Mocht de afstand voor jou acceptabel zijn dan is het aan te raden ook andere luchthavens onder de loep te nemen. Je kunt er dan voor kiezen om per bus of trein naar de andere luchthaven te reizen, maar op veel Belgische luchthavens zul je bovendien zien dat de kosten voor parkeren ook lager zijn dan op Schiphol.

De plaatsen waar vandaan low budget vluchten naar Alicante kunnen worden geboekt zijn de volgenden:
  • Amsterdam (Schiphol Airport)
  • Bremen (Bremen Airport)
  • Brussel (Brussels International Airport)
  • Charleroi (Brussels South Airport)
  • Dortmund (Dortmund Airport)
  • Düsseldorf (Dusseldorf Airport)
  • Eindhoven (Eindhoven Airport)
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)
  • Maastricht (Maastricht Airport)
  • Münster (Munster Airport)
  • Niederrhein (Weeze Airport)
  • Rotterdam (Rotterdam Airport)

Let op, het gaat hier om lijnvluchten. Dat houdt in vluchten die dagelijks of meerdere malen per week op een vast tijdstip worden uitgevoerd met als bestemming Alicante. Daarnaast is Alicante in het hoogseizoen ook een eindbestemming voor veel charters. Een charter is een vlucht die wordt gecreëerd door dat touroperators samenwerken met luchtvaartmaatschappijen om mensen die bij hen een vakantie geboekt gezamelijk naar de zelfde bestemming te brengen. Vooral in het hoogseizoen zullen er veel charters vertrekken naar Alicante. Een charter is normaliter niet terug te vinden in de lijsten van websites waarop je de prijzen van vliegtickets kunt vergelijken. Voor deze informatie kun je terecht bij het reisbureau. Charters zijn meestal een stuk goedkoper dan lijnvluchten.

Low cost maatschappijen die vliegen op Alicante

Low budget maatschappijen zijn maatschappijen die kun vluchten van alle franje ontdoen en er puur zijn om je van a naar b te brengen. Verwacht geen excellente service of een maaltijd aan boord die bij de prijs inbegrepen zit. Heb je meer koffers dan toegestaan dan zul je hier flink voor bij moeten betalen. Maar wanneer je low budget op vakantie wilt dan zul je het toch van dit soort maatschappijen moeten hebben. Zo hier een overzicht van de maatschappijen de goedkope vluchten aanbieden naar Alicante.

De aanbieders van goedkope vluchten naar Alicante zijn de volgenden:
  • Airberlin (vanaf Bremen, Dortmund, Keulen, Düsseldorf en Münster)
  • Ryanair (vanaf Eindhoven, Maastricht, Brussel, Charleroi, Weeze en Bremen)
  • Thomas Cook (vanaf Brussel)
  • Transavia (vanaf Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven)
  • Vueling (vanaf Amsterdam en Brussel)

Vanaf welke prijs kun je vliegen naar Alicante?

Het is niet echt mogelijk om aan te geven wie de goedkoopste aanbieder van vluchten naar Alicante is. De prijzen zijn afhankelijk van beschikbaarheid, het seizoen en eventuele aanbiedingen.

Vliegen naar Alicante vanaf een Nederlandse luchtveld is over het algemeen het goedkoopst met Ryanair bij een vertrek vanaf Eindhoven. Actuele tarieven zijn eenvoudig te vergelijken via de website lowcostairlines.nl.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.lowcostairlines.nl

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Alicante, Spanje"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 29-01-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!