InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Agadir in Marokko

Goedkoop vliegen naar Agadir in Marokko

Goedkoop vliegen naar Agadir in Marokko Agadir is een van de populairdere kustbestemmingen in Marokko voor Marokkaanse Nederlanders maar ook voor Nederlandse toeristen. Het is daarom van belang om te weten hoe je goedkoop kunt vliegen naar deze stad in Marokko. Door de prijzen van vliegtickets zorgvuldig te vergelijken kun je zo honderden euro’s besparen op je ticket naar Agadir!

Vanaf welke plaatsen kun je vliegen naar Agadir?

Wanneer je naar een populaire bestemming reist heb je vaak de keuze uit meer vliegvelden dan alleen Amsterdam Schiphol. Vanaf andere Nederlandse luchthavens of luchthavens net over de grens met België of Duitsland kun je vaak goedkoper vliegen. Het is dan aan u om de afweging te maken of de kosten van de extra benzine opwegen tegen de besparen op de kosten van het vliegticket. Ook is het interessant om te weten dat op Duitse en Belgische vliegvelden vaak een lager tarief voor parkeren geldt waardoor het goedkoper kan zijn om tijdens je vakantie je auto op het parkeerterrein te laten staan in plaats van de trein te nemen.

De plaatsen waar vandaan goedkope vluchten naar het strand van Agadir kunnen worden geboekt zijn de volgende:
  • Amsterdam (Schiphol Airport)
  • Bremen (Bremen Airport)
  • Brussel (Brussels International Airport)
  • Charleroi (Brussels South Airport)
  • Dortmund (Dortmund Airport)
  • Düsseldorf (Dusseldorf Airport)
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)
  • Münster (Munster Airport)
  • Niederrhein (Weeze Airport)

Let op, het gaat hier om lijnvluchten. Dit zijn vluchten die dagelijks of meerdere malen per week op een vast tijdstip worden uitgevoerd met als bestemming Agadir. Daarnaast is Agadir ook een veel aangedane luchthaven voor charters. Dit zijn vluchten die worden geboekt door touroperators om toeristen die bij hen een vakantie geboekt hebben allemaal naar dezelfde bestemming te vliegen. Het is erg seizoensafhankelijk wanneer deze vluchten veel te boeken zijn. Zo zullen er in het voorjaar en de zomer veel charters naar Agadir vertrekken terwijl dat in de winter veel minder het geval is. Charters zijn over het algemeen niet terug te vinden in de lijstjes van vliegticket vergelijkingssites, maar meer informatie hier over is verkrijgbaar bij reisbureaus en websites van aanbieders van complete reizen inclusief hotel. Deze charters zijn vaak veel goedkoper dan de genoemde lijnvluchten, maar worden meestal alleen gekocht door mensen die hun vlucht en hotel tegelijk regelen. Ga je op familiebezoek of stel je je reis compleet zelf samen dan is dit meestal niet interessant.

Low cost maatschappijen die vliegen naar Adadir

Ben je echter voornamelijk geïnteresseerd in het kopen van een goedkoop ticket en is de service wat minder van belang dan kun je in plaats van veilig voor een maatschappij als KLM te kiezen ook een veel goedkoper ticket boeken bij een zogeheten low cost maatschappij. Vaak krijg je dan niets te eten of drinken aan boord of moet je dit zelf betalen, zijn er geen frequent flyer programma's en kunnen er extra restricties zijn voor het meenemen van bagage, maar over het algemeen ben je dan wel goedkoper uit.

De aanbieders van goedkope vluchten naar Agadir zijn de volgenden:
  • Airberlin (vanaf Bremen, Dortmund, Düsseldorf en Münster)
  • Brussels Airlines (vanaf Brussel)
  • Condor (vanaf Düsseldorf)
  • Ryanair (vanaf Charleroi en Weeze)
  • Thomas Cook (vanaf Brussel)
  • Transavia (vanaf Amsterdam)
  • Tuifly (vanaf Düsseldorf en Keulen)

Vanaf welke prijs kun je vliegen naar Agadir?

Het is niet mogelijk om zo een prijs te noemen van de goedkoopste vluchten naar Agadir. De prijzen veranderen met de dag en zijn afhankelijk van het seizoen en eventuele aanbiedingen. Je moet echter rekenen dat wanneer je in 2012 naar Agadir wilt vliegen, je meestal het goedkoopste uit bent wanneer je met Ryanair vanaf Charleroi vliegt. Retourtickets moeten al te krijgen zijn vanaf circa €50 euro. Ook de vluchten vanaf Weeze met Ryanair zijn vaak niet al te duur.

Vliegen naar Agadir vanaf een Nederlandse luchthaven is alleen mogelijk met Transavia. Je hoeft dan minder ver te rijden wanneer je in de Randstad woont, maar de ticketprijzen zijn aanzienlijk duurtder. Actuele tarieven voor vluchten naar Agadir en andere steden in Marokko zijn gemakkelijk te vergelijken via de lowcostairlines.nl.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: KarinKarin, Pixabay
  • www.lowcostairlines.nl

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Agadir in Marokko"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 17-03-2014
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!