Goedkoop vliegen naar Nador, Marokko

Goedkoop vliegen naar Nador, Marokko Nador is een van de populairste vliegbestemmingen in Marokko voor reizigers vanuit Nederland. Het is daarom van belang om te weten hoe je goedkoop kunt vliegen naar deze stad. Door de prijzen van vliegtickets zorgvuldig te vergelijken kun je zo honderden euros besparen op je vakantie. Lees hier meer over de beste tactieken wanneer het gaat om het boeken van een goedkope vlucht naar Nador.

Vanaf welke plaatsen kun je vliegen naar Nador?

Wanneer je naar een populaire bestemming reist loont het vaak de moeite om verder te kijken dan Schiphol. Vanaf andere Nederlandse vliegvelden of vliegvelden net over de grens met Duitsland of België kun je vaak veel goedkoper vliegen. Het is dan aan jou om de afweging te maken of de kosten van de extra bezine opwegen tegen de besparen op de kosten van het ticket. Ook is het interessant om te weten dat op Belgische en Duitse luchthavens vaak een lager parkeertarief geldt waardoor het aantrekkelijker kan zijn om tijdens je vakantie je auto daar op het parkeerterrein te laten staan.

De plaatsen waar vandaan low budget vluchten naar Nador, Marokko kunnen worden geboekt zijn de volgenden:
  • Amsterdam (Amsterdam Schiphol Airport)
  • Brussel (Brussels International Airport)
  • Charleroi (Brussels South Charleroi Airport)
  • Düsseldorf (Dusseldorf International Airport)
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)

Let op, het betref hier lijnvluchten. Dit zijn vluchten die dagelijks of meerdere malen per week op een vast tijdstip worden uitgevoerd met als bestemming Nador. Daarnaast is Nador ook een eindbestemming voor veel charters. Dit zijn vluchten die worden gecreëerd doordat touroperators samenwerken met luchtvaartmaatschappijen om mensen die bij hen een vakantie geboekt hebben allemaal naar dezelfde bestemming te brengen. Het is erg van het seizoen afhankelijk wanneer deze vluchten veel te boeken zijn. Zo zullen er in het hoogseizoen veel charters naar Nador vertrekken en in de winter veel minder. Charters zijn niet terug te vinden in de lijsten van ticketvergelijkingssites, informatie hierover is in te winnen bij reisbureaus en websites van aanbieders van pakketreizen. Deze charters zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan lijnvluchten, maar zijn weer minder interessant voor mensen die zelf hun accomodatie al hebben uitgekozen.

Low budget maatschappijen die vliegen op Nador, Marokko

Wie grote waarde hecht aan service en wat meer te besteden heeft kiest voor een vlucht met KLM of een van de andere maatschappijen die een goede reputatie hebben op dit gebied. Ben je echter voornamelijk geinteresseert in het goedkoop van a naar b reizen of stop je je geld simpelweg liever in lekker uit eten gaan of shoppen in Nador zelf, dan kies je voor een ticket bij een low budget maatschappij.

De aanbieders van goedkope vluchten naar Nador zijn de volgenden:
  • Air Arabia (vanaf Amsterdam en Brussels)
  • Corendon (vanaf Amsterdam)
  • Royal Air Maroc (vanaf Amsterdam, Brussel en Düsseldorf)
  • Ryanair (Charleroi)

Vanaf welke prijs kun je vliegen naar Nador, Marokko?

Het is onmogelijk om direct een prijskaartje te hangen aan de goedkoopste vlucht naar Nador in Marokko. De prijzen fluctueren heel erg en zijn afhankelijk van het seizoen en eventuele acties. Je moet echter rekenen dat wanneer je in 2012 naar Nador wil vliegen, je meestal het goedkoopste uit bent wanneer je met Ryanair vanaf Charleroi vliegt. Retourtickets moeten al te krijgen zijn vanaf circa 50 euro.

Vliegen naar Nador vanaf een Nederlands vliegveld is over het algemeen het goedkoopst met Air Arabia. Actuele tarieven zijn eenvoudig te vergelijken via de website lowcostairlines.nl.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.lowcostairlines.nl

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Nador, Marokko"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: Januari 2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!