InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Marokko met Strategic Airlines

Goedkoop vliegen naar Marokko met Strategic Airlines

Goedkoop vliegen naar Marokko met Strategic Airlines Goedkoop vliegen naar Marokko kan sinds 2011 met Strategic Airlines. Sinds het wegvallen van Amsterdam Airlines biedt deze maatschappij goedkope chartervluchten aan naar diverse populaire bestemmingen in Marokko zoals Marrakech, Al Hoceima en Fez.

De maatschappij

Strategic Airlines Pty Ltd is een van oorsprong Australische luchtvaartmaatschappij met het hoofdkantoor in Brisbane. Het is echter ook gedeeltelijk Luxemburgs en de Luxemburgse tak is in 2011 begonnen met haar eerste stappen op de Nederlandse luchtvaartmarkt. Strategic Airlines concentreert zich op het uitvoeren van chartervluchten, waaronder vluchten naar populaire bestemmingen in Marokko.

In 2011 en 2012 zal Strategic Airlines Luxembourg zich concentreren op vluchten vanuit enerzijds Engeland richting Griekenland en Cyprus en anderszijds vanuit Nederland richting Marokko en een klein aantal bestemmingen in Turkije. De maatschappij profiteert daarbij van het wegvallen van de Nederlandse maatschappij Amsterdam Airlines eind 2011.

Strategic Airlines biedt geen lijnvluchten aan maar enkel charters. Dit houdt in dat de vluchten worden geboekt in samenwerking met touroperators. Omdat zij een deal sluiten met de maatschappij zijn deze vluchten voor de mensen die bij de betreffende maatschappij boeken over het algemeen lager dan wanneer je ze bij een maatschappij rechtsstreeks boekt. Dit concept heeft ook tot gevolg dat de lijst met bestemmingen snel kan wijzigen. Vaak worden in de winter ook andere bestemmingen aangeboden dan in de zomer.

In Nederland maakte vooral touroperator ML Tours veel gebruik van de charters van Amsterdam Airlines en Strategic Airlines heeft die rol overgenomen nadat de eerstgenoemde haar werkzaamheden heeft moeten staken. Voor de vluchten tussen Nederland en de bestemmingen in Marokko en Turkije wordt gebruik gemaakt van toestellen van het type Airbus A320. Het aanbod van de vluchten verschilt niet veel tussen beide maatschappijen.

De vloot

Strategic Airlines vliegt met de volgende toestellen:
  • 6 Airbus A320-200
  • 1 Airbus A330-200

De bestemmingen

Strategic Airlines vliegt vanaf Amsterdam op de volgende bestemmingen:

Marokko

  • Al Hoceima (Cherif Al Idriss Airport)
  • Fez (Fez Saïss Airport)
  • Marrakech (Marrakech Menara Airport)
  • Nador (Nador International Airport)
  • Oujda (Oujda Angads Airport)
  • Tanger (Tangier Ibn Battouta Airport)

Turkije

  • Kayseri (Kayseri Airport)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Marokko met Strategic Airlines"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 09-12-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop Marokko
Schrijf mee!