InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Macedonië met MAT Airways

Goedkoop vliegen naar Macedonië met MAT Airways

Goedkoop vliegen naar Macedonië met MAT Airways MAT Airways is een aanbieder van goedkope vliegtickets voor vluchten naar Macedonië. MAT Airways vliegt zowel op het vliegveld van Skopje als op dat van het onder toeristen populaire Ohrid. De maatschappij biedt ook vluchten aan vanaf Amsterdam en Brussel.

De maatschappij

MAT Airways is een Macedonische luchtvaartmaatschappij gevestigd in Skopje, Republiek van Macedonië. Haar voornaamste basis is Skopje "Alexander the Great" Airport.

MAT Airways is een eigendom van de grootste Servische touroperator Kon Tiki Travel uit Belgrado en de Metropolitan Investment Group, tevens uit Belgrado. In overeenstemming hebben zij een luchtvaartmaatschappij opgezet om het voor toeristen aantrekkelijke Macedonië nog beter bereikbaar te maken. De maatschappij leaste haar eerst toestel van Aviogenex, maar dit maakt inmiddels al weer deel uit van de vloot van Jat Airways.

Luchtvaartmaatschappij MAT Airways is een samenwerking aangegaan met Skywings International Airlines, de grootste aanbieder van charters in Macedonië, omdat zij door de toekenning van de licensie aan MAT geen goedkope vluchten meer konden aanbieden. De toestellen uit de vloot van Skywings werden toen bij die van MAT gevoegd. Halverwege 2011 is besloten om de samenwerking stop te zetten. De maatschappij heeft vanwege financieele malheur een tijdje niet gevlogen, maar bezit nog tot in ieder geval juni 2012 licensies om diverse Europese steden aan te doen.

Wil je vliegen naar Macedonië dan heb je best wel wat keuze, ook op het gebied van goedkope maatschappijen. Zo vliegen maatschappijen als Air Berlin, Wizz Air en Adria Airways op Skopje. Voor goedkope rechtsstreekse vluchten is MAT Airways voor de Nederlandse Macedonië gangers echter absoluut een aanwinst te noemen.

Wie op zoek gaat naar een vlucht naar Macedonië met een reguliere maatschappij loopt al snel aan tegen het probleem dat er een overstap moet worden gemaakt. Zo bieden bijvoorbeeld Czech Airlines, Malev Hungarian en Swiss Airlines vluchten aan waarbij moet worden overgestapt in Praag, Zürich op Boedapest. Om die reden lopen de kosten dan al snel hoog op en dat hebben veel mensen er niet voor over. Nog een reden dus om een maatschappij als MAT Airways een keer een kans te geven.

Ga je op reis naare Macedonië vergeet dan ook niet te kijken of het wellicht goedkoper is om Brussel als vertrekpunt te nemen. Ook dit kan vaak enkele tientallen euros schelen.

De bestemmingen

Met MAT Airways kun je vliegen van en naar de volgende bestemmingen:

België

  • Brussel - Brussels Airport

Denemarken

  • Kopenhagen - Copenhagen Airport

Duitsland

  • Berlijn - Berlin Schönefeld Airport
  • Düsseldorf - Düsseldorf International Airport

Italië

  • Rome - Leonardo da Vinci-Fiumicino Airport
  • Venetië - Venice Airport

Nederland

  • Amsterdam - Amsterdam Airport Schiphol

Macedonië

  • Ohrid - Ohrid St. Paul the Apostle Airport
  • Skopje - Skopje Alexander the Great Airport

Oostenrijk

  • Wenen - Vienna International Airport

Zwitserland

  • Zürich - Zürich Airport

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Macedonië met MAT Airways"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 06-10-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Luchtvaartmaatschappijen
Schrijf mee!