InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen met Corendon Dutch Airlines

Goedkoop vliegen met Corendon Dutch Airlines

Goedkoop vliegen met Corendon Dutch Airlines Corendon Airlines was al een bekende naam en sinds 2010 kan Corendon Dutch Airlines daar aan worden toegevoegd. Deze Nederlandse tak van de populaire aanbieder van vluchten naar vakantiebestemmingen in onder andere Turkije, Egypte en Griekenland vliegt sindsdien nog frequenter en mengt zich in de strijd om het aanbieden van de goedkoopste vluchten. Vooral Dalaman, Antalya en Bodrum zijn goedkope bestemmingen bij Corendon!

De maatschappij

Corendon Dutch Airlines is een Nederlandse tak van het Turkse Corendon Group die ook Corendon Airlines in beheer heeft. In april 2011 is deze maatschappij van start gegaan, gebruik makend van een nieuwee Boeing 737-800. Zij richten zich op het aanbieden van vakantievluchten vanaf luchthaveen Schiphol. De vluchten gaan hoofdzakelijk naar Turkije, Griekenland en Egypte, maar ook bestemmingen in Marokko, Macedonië en Israël worden aangeboden. Corendon Dutch Airlines heeft haar hoofdkantoor in Lijnden.

Wie vliegt met deze maatschappij kan gebruik maken van hetzelfde frequent flyer programma als bij Corendon Airlines om zo te sparen voor gratis vluchten en ticket upgrades. Deze spaaracties zijn zowel op losse vluchten als op pakket vakanties van toepassing.

Vlieg je vanaf Schiphol naar een bestemming die niet direct bediend wordt door de Nederlandse tak, dan zal dit vaak vallen onder de codeshare overeenkomst met de moedermaatschappij en zal je met de Turkse tak van Corendon naar de bestemming worden gebracht. Bestemmingen waarbij dit vaak het geval is zijn Luxor, Sharm el-Sheikh (Egypte) Sivas, Izmir, Konya (Turkije), Burgas (Bulgarije) en Rhodos (Griekenland).

Wat maakt Corendon Dutch Airlines tot een goedkope maatschappij? Dat is vooral het feit dat zij complete vakantiepakketten aanbieden en daardoor in staat zijn dit voor een laag bedrag te doen. Wie hotel, vervoer en eventueel pension afzonderlijk boeken zullen zien dat zij zo veel duurder uit zijn. Daarnaast is de Corendon Group een zeer grote speler op de vakantiemarkt en kopen zij hun pakketen groot is, ook dat draagt bij aan de lage prijzen voor topvakanties! En dat zij nu een Nederlandse tak hebben zorgt voor Nederlandse reizigers alleen maar voor lagere prijzen!

De vloot

Corendon Dutch Airlines vliegt met de volgende toestellen:
  • 1 Boeing 737-800
Dit moderne toestellen (gebouwd in 2009) vliegt uitsluitend voor Corendon Dutch Airlines. Voor andere vluchten wordt vaak gebruik gemaakt van toestellen uit de veel grotere vloot van moederbedrijf Corendon Airlines.

De bestemmingen

Met Corendon Dutch Airlines kun je vliegen naar de volgende betemmingen:

Egypte

  • Hurghada - Hurghada International Airport

Griekenland

  • Heraklion - Heraklion International Airport
  • Kos - Kos Island International Airport

Israël

  • Ovda - Ovda Airport

Marokko

  • Nador - Nador International Airport
  • Tangier - Tangier Ibn Battouta Airport

Macedonië

  • Ohrid - Ohrid "St. Paul the Apostle" Airport

Turkije

  • Antalya - Antalya International Airport
  • Bodrum - Milas-Bodrum Airport
  • Dalaman (Mugla) - Dalaman Airport

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen met Corendon Dutch Airlines"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 16-07-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen
Schrijf mee!