InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Vliegen: de goedkoopste vliegtickets zoeken via Skyscanner

Vliegen: de goedkoopste vliegtickets zoeken via Skyscanner

Vliegen: de goedkoopste vliegtickets zoeken via Skyscanner Als je op het internet op zoek wilt naar goedkope vliegtickets, dan kan je terecht op verschillende websites. Maar het probleem is dat er zoveel websites zijn om de goedkoopste tickets te zoeken, dat het overzicht soms een beetje zoek raakt. Een website die een uiterst handig overzicht biedt is Skyscanner, waar de gezochte tickets gerangschikt kunnen worden per prijs, per vliegtuigmaatschappij of per soort vlucht. Je kan bijvoorbeeld kiezen om alleen rechtstreekse vluchten te zoeken of vluchten met maximaal één overstap of tussenstop. Skyscanner biedt ook bijkomende info op het vlak van hotels en het huren van een auto. Op die manier kan je de keuze van je vliegticket makkelijk laten overeenstemmen met de reservering van een kamer in een voordelig hotel. Wat zijn de belangrijkste voordelen van de website van Skyscanner?

Goedkope vliegtickets online

Voor wie op vakantie wil en op zoek is naar goedkope vliegtickets liggen er verschillende mogelijkheden open. Ten eerste kan je eenvoudigweg naar een reisbureau om een vliegticket te laten reserveren, of een telefoontje doen naar de luchtvaartmaatschappij die je wilt gebruiken voor je vlucht. In dat geval doet de bediende van het reisagentschap of de contactpersoon van de luchtvaartmaatschappij het werk voor jou en moet je enkel de betaling van het ticket voldoen. Ten tweede kan je ook gewoon zelf op zoek naar het goedkoopste ticket op het internet. Het internet staat bol van informatie om zelf je vliegtickets te zoeken en je vakantie te boeken. Als je het een beetje slim aanpakt, merk je al gauw dat deze manier van doen voordeliger kan zijn.

Websites vliegtickets

Die overvloed van informatie op het internet kan handig zijn, maar maakt het zoeken soms een beetje onoverzichtelijk. Want hoe weet je waar je het best gaat zoeken? Ga je beter naar sites die enkel vliegtickets aanbieden of surf je meteen beter naar websites van reisagentschappen of touroperators die een geheel aan reizen aanbieden? Als je op zoek gaat naar reizen op het internet zie je soms door de bomen het bos niet meer. Bij het openen van websites die beweren vliegtickets aan te bieden merk je vaak dat het enkel gaat om websites die geld verdienen met reclame in verband met tickets, of websites die je simpelweg doorverwijzen naar andere websites en intussen een cookie op je laptop of smartphone installeren.

Skyscanner: goedkoopste vliegtickets

Precies om aan die onoverzichteljke wanorde van websites met vliegtickets te ontsnappen, surf je het best naar http://www.skyscanner.nl/. Skyscanner biedt een uiterst praktische zoekmachine om het voor jou ideale vliegticket te vinden. Op Skyscanner kan je zoekcriteria invullen waarna de zoekmachine op zoek gaat naar de mogelijkheden van vliegtickets. Even later krijg je dan een overzicht van alle beschikbare vluchten die aan je zoekcriteria beantwoorden.

Skyscanner: zoekcriteria

Skyscanner biedt de mogelijkheid om al jouw wensen in een zoekopdracht in te vullen, zoals:
  • datum
  • prijscategorie
  • luchthaven van vertrek
  • luchthaven van bestemming
  • luchtvaartmaatschappij
  • rechtstreekse of onrechtstreekse vluchten

Voordelen Skyscanner

Rangschikken

Skyscanner is een uiterst praktische zoekwebsite voor het vinden van vliegtickets. Je kan alle bevindingen laten rangschikken naargelang prijs, zodat je meteen weet wat het goedkoopste ticket is en met welke luchtvaartmaatschappij je dan zal vliegen. Wil je op de hoogte gehouden worden van eventuele prijskortingen in de toekomst dan kan je een prijsalarm instellen. Komt de prijs onder een bepaald niveau dan zal Skyscanner je een email sturen zodat je snel kan reageren.

Alternatieve luchthavens

Skyscanner geeft de precieze reistijd aan van vluchten en maakt het ook mogelijk om alternatieve reisroutes te vinden. Zo kan het zijn dat je een smak geld kan uitsparen als je van een in de buurt gelegen luchthaven vertrekt. Bij het vakje "flexibel?" wordt dan aangegeven hoeveel euro's je kan besparen door voor een alternatieve oplossing te kiezen. Dat alternatief kan bijvoorbeeld bestaan uit het kiezen van een andere vertrekluchthaven vanwaar een goedkoper ticket mogelijk is. Op die manier kan je bekijken of het misschien voordeliger is om transport te organiseren naar een andere vertrekluchthaven en je vlucht toch voordeliger te laten uitvallen.

Goedkoopste ticket

Een bijzonder nuttige mogelijkheid om het goedkoopste vliegticket te vinden wordt mogelijk gemaakt via een bepaalde functie op Skyscanner. Zo kan je na vertoning van de gewenste vlucht ook nagaan wat het goedkoopste tarief is voor dezelfde vlucht op een andere datum in de maand. Dit is erg handig voor wie niet echt aan één datum gebonden is, maar wie kan kiezen uit verschillende data in éénzelfde periode. Als je hierbij flexibel kan zijn kan je behoorlijk wat geld uitsparen door het goedkoopste tarief voor een vlucht te kiezen in een bepaalde maand.

Hotels en autoverhuur

Stel je zoekt een rechtstreeks ticket op een bepaalde datum maar het toeval wil dat dit nogal duur uitvalt. Als je onrechtstreeks vliegt, kan je wel geld uitsparen maar dan moet je op de plaats van tussenstop overnachten, omdat je aansluitingsvlucht pas de volgende ochtend vertrekt. In dat geval kan je via een link op de website van Skyscanner meteen op zoek om in de stad van de tussenlanding een hotel te vinden om te overnachten. Hetzelfde geldt als je een auto wilt huren op je plaats van bestemming: er is ook link "Autoverhuur" waar je de mogelijkheden ter plaatse kan bekijken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Je vliegticket boeken aan de hand van je budget bij Qfly.nlJe vliegticket boeken aan de hand van je budget bij Qfly.nlAls je met het vliegtuig op vakantie wilt gaan heb je normaal gezien een bepaalde reisbestemming in gedachten. Op het in…
Hoe vind je goedkope vliegtickets?Hoe vind je goedkope vliegtickets?Wist je dat je flink wat geld kunt besparen op je vliegtickets? Vliegtickets kunnen behoorlijk aan de prijzige kant zijn…
Boek de goedkoopste vlucht voor je reisWie van reizen houdt kan haast niet wachten tot de vakantie er is om de koffers te pakken en eropuit te trekken. Maar re…
Vliegtickets vergelijken: MomondoVliegtickets vergelijken: MomondoMet reiswebsite Momondo is het ook in 2019 eenvoudig vliegtickets vergelijken, goedkoop reizen en geld besparen. Duizend…
Met weinig budget toch op vakantieMet weinig budget toch op vakantieBen jij de koude dagen en het slechte weer ook zo zat? Maar heb je niet veel geld beschikbaar voor een vakantie. Geen no…
Bronnen en referenties
  • http://www.skyscanner.nl/, bezocht op 26/01/2016.

Reageer op het artikel "Vliegen: de goedkoopste vliegtickets zoeken via Skyscanner"

Reacties

Saskia, 14-06-2013 10:20 #3
De prijsgrafiek op verschillende data's is veranderd op skyscanner. Ik zie geen prijzen meer op alle dagen, dus de goedkoopste kan je er niet meer uitzoeken. Alleen nog op datum die je van tevoren invult. Wat is er gebeurd met deze handige functie? Er staat dat als ik de prijzen van de andere dagen wil zien ik de datum moet veranderen. Ja, zo ben je wel even bezig! Ik kan ook geen andere site vinden die dezelfde functie heeft. Willen airlines niet dat wij op die manier kunnen zoeken? HELP

Linda, 14-10-2011 11:15 #2
Skyscanner is een zoekmachine voor vluchten, geen online reisbureau. Er kunnen dus geen tickets worden geboekt. Wanneer de gebruiker een goede vlucht vindt, wordt hij/zij doorverwezen naar de maatschappij of reisagent, waar de tickets kunnen worden geboekt. Reactie infoteur, 14-10-2011
Hallo Linda,

Skyscanner is inderdaad vooral een link tussen klant en vliegtuigmaatschappij of reisagent. Je vindt er een uitgebreid overzicht van de vluchten voor je gewenste bestemming, aan de hand waarvan je je keuze kan maken. Het is interessant om op die manier op zoek te gaan naar het goedkoopste vliegticket. Het echte reserveren of boeken van je ticket doe je daarna bij de luchtvaartmaatschappij of reisagentschap zelf.

Met vriendelijke groeten,
Verdanov

Conrad, 14-09-2011 22:54 #1
Pas op met Skyscanner boekingen! Nadat je je betaling hebt bevestigd en de boeking nog moet worden uitgevoerd, betekent dit dat als er iets fout gaat in de boekingsystemen, je je geld kwijt bent en je met verkeerde boekingen kunt blijven zitten. Uit eigen ervaring en telefonische navraag bij Skyscanner, blijkt dit gewoon te kunnen gebeuren. Skyscanner geeft aan geen verantwoordelijkheid hiervoor te nemen, alhoewel hun eigen systemen deze boekingsfout maken, met het argument dat zij slechts een bemiddelaar zijn. Skyscanner verwijst je door naar de airlines waar het foutieve ticket is geboekt. Deze airlines verwijzen echter weer terug naar Skyscanner, omdat zij de boekingsfouten maken. Reactie infoteur, 15-09-2011
Hallo Conrad,

Alvast bedankt voor deze info!
Om geen risico's te nemen kan je Skyscanner ook gewoon gebruiken als overzicht om te kijken welke tickets de verschillende airlines aanbieden.
Dan kan je de prijzen vergelijken en het goedkoopste vliegticket boeken bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Dat is toch nog altijd het veiligst, denk ik.

Vriendelijke groeten,
Verdanov

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 26-01-2016
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkope vliegtickets
Reacties: 3
Schrijf mee!