InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Turkije met AtlasGlobal

Goedkoop vliegen naar Turkije met AtlasGlobal

Goedkoop vliegen naar Turkije met AtlasGlobal Goedkoop vliegen naar Turkije is mogelijk met AtlasGlobal. Deze maatschappij voert diverse internationale vluchten uit naar Turkse vakantiebestemmingen. Er wordt anno 2017 onder meer gevlogen vanaf Schiphol Amsterdam naar bestemmingen als Ankara, Antalya, Bodrum en Istanboel. Het is daarmee een alternatief voor de vele grote luchtvaartmaatschappijen die vluchten aanbieden naar Turkije.

De maatschappij

AtlasGlobal is een Turkse luchtvaartmaatschappij gevestigd in Istanboel, Turkije. De maatschappij voert zowel internationale als binnenlandse vluchten uit. Het gaat hierbij om zowel lijnvluchten als charters. De chartervluchten gaan meestal naar vanuit Turkije naar Europa, Kazachstan en de Verenigde Arabische Emiraten. Lijnvluchten worden ook uitgevoerd vanaf het vliegveld van Keulen. Voor Nederlanders uit het oosten en zuiden van het land kan dit een goedkoop en goed bereikbaar alternatief zijn voor een luchthaven als Schiphol.

De maatschappij werd in maart 2001 door Orhan Coskun opgericht en is dus nog relatief jong. De eerste vlucht werd uitgevoerd in juni van dat jaar. Aanvankelijk was de maatschappij bekend onder de naam Atlasjet International Airlines, als onderdeel van het Turkse Öger Holdings. In 2015 werd de naam veranderd naar AtlasGlobal. De maatschappij maakt geen gebruik van een frequent flyers programma en ook behoren ze niet tot een alliantie van luchtvaartmaatschappijen.

Van maatschappijen die chartervluchten uitvoeren is niet een vaststaande lijst van bestemmingen te maken omdat deze per seizoen wisselen. Charters worden normaliter ingezet door touroperators die grote hoeveelheden reizen naar dezelfde bestemmingen aanbieden waardoor het goedkoper is om deze met een eigen gecharterd vliegtuig te vervoeren. Om deze reden zijn in onderstaande lijst alleen de bestemmingen weergegeven in Turkije. De luchthavens waarvandaan de vluchten naar die steden vertrekken wisselen dus per seizoen.

In de categorie trivia valt nog te vermelden dat de ICAO airline designator (een code van de International Civil Aviation Organization die elke maatschappij wordt toegewezen) voor AtlasGlobal KKK is.

De vloot

AtlasGlobal vliegt met de volgende toestellen (2017):
  • Airbus A319-100
  • Airbus A320-200
  • Airbus A321-100
  • Airbus A321-200

Ramp

30 november 2007 was een zwarte dag voor Atlasjet. Een toestel van het type McDonnell Douglas MD-83 dat werd geleased van World Focus Airlines met aan boord 57 personen stortte toen neer. Het toestel was onderweg van Atatürk International Airport in Istanboel naar Isparta Süleyman Demirel Airport in Isparta. Het type toestel, waarmee de laatste jaren diverse ongevallen zijn gebeurd, wordt inmiddels niet meer gebruikt door Atlasjet.

De bestemmingen

Met AtlasGlobal kun je vliegen van en naar de volgende bestemmingen:

Turkije
  • Adana (Adana Sakirpasa Airport)
  • Ankara (Ankara Airport)
  • Antalya (Antalya Airport)
  • Bodrum (Milas-Bodrum Airport)
  • Canakkale (Canakkale Airport)
  • Dalaman (Dalaman Airport)
  • Edremit (Edremit Airport)
  • Ercan (Ercan International Airport)
  • Gaziantep (Oğuzeli Airport)
  • Isparta (Isparta Airport)
  • Istanboel (Atatürk International Airport en Sabiha Gökçen International Airport)
  • İzmir (Adnan Menderes Airport)
  • Kars (Kars Airport)
  • Kayseri (Erkilet International Airport)
  • Konya (Konya Airport)
  • Trabzon (Trabzon Airport)
  • Uşak (Usak Airport)
  • Van (Van Ferit Melen Airport)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Chickenonline, Pixabay
  • https://en.wikipedia.org/wiki/AtlasGlobal

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Turkije met AtlasGlobal"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 27-03-2017
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen Turkije
Schrijf mee!