InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > EasyJet goedkoop vliegen

EasyJet goedkoop vliegen

EasyJet is net zoals Ryanair een low-budget vliegmaatschappij. Dit bedrijf probeert de kosten van het vliegen naar bestemmingen door heel Europa zo laag mogelijk te houden. U zult geen luxe vlucht beleven, maar dat hoeft ook niet met zulke korte vluchten. De maatschappij is Brits en bestaat nog helemaal niet zo lang: sinds 1995. Het succes is groot met het no frills-concept: zo goedkoop mogelijk. EasyJet is gevestigd in Engeland. Hun basis kunt u vinden op het vliegveld London Gatwick. Het is een jonge vliegmaatschappij, die in 1995 is opgericht en eigendom is van Stelios Haji-Ioannou (Στελιος Χατζηιωαννου). Stelios Haji-Ioannou is een Griekse ondernemer, die werd geboren in Athene op 14 februari 1967. Hij is niet alleen eigenaar van EasyJet, maar ook van EasyCar, EasyCruise, EasyHotel en EasyBus. Dit zijn allemaal low-cost maatschappijen; ook wel: low-fare of low-budget maatschappijen. Ze hanteren allemaal het no frills-concept.
Er zijn meerdere vliegmaatschappijen die het no frills-concept hanteren:

Formule 1 hotels (klik hier) zijn hotels die dit concept hanteren.

In tegenstelling tot Ryanair vliegt EasyJet op de grotere vliegvelden. Ryanair beperkt zich vaak tot de kleine ver buiten de stad, maar bij EasyJet gaan de vliegtuigen vaak naar de grotere vliegvelden. Daardoor is EasyJet wel iets duurder dan Ryanair, alhoewel dit niet veel scheelt, want extra bagage is weer goedkoper bij EasyJet dan bij Ryanair.

No frills-concept

Het no frills-concept is een wijze van ondernemen waarbij alles zo goedkoop mogelijk moet. Er is geen overbodige luxe aanwezig bij de diensten die zon bedrijf levert. Bij vluchten worden bijvoorbeeld geen drankjes of eten geserveerd. Vaak zijn er wel wat snacks te koop tegen erg hoge prijzen.

Maatschappijen die het no frills-concept hanteren, verdienen hun geld vaak met andere dingen dan het hoofdzakelijke gedeelte. U moet bijvoorbeeld betalen als u een extra koffer wilt meenemen. Deze prijzen kunnen hoog oplopen, want daar kan EasyJet aan verdienen.

Vliegvelden in de buurt van Nederland

  • Amsterdam
  • Düsseldorf
  • Brussel
  • Keulen/Bonn
  • Dortmund

Bespaartip: Vlieg niet vanuit Amsterdam; de andere luchthavens zijn goedkoper.

Site

EasyJet heeft een erg overzichtelijke Nederlandstalige site: klik hier. U kunt binnen een paar minuten vluchten zoeken en voordat u het weet heeft u geboekt voor een prachtige zonvakantie. De site biedt verschillende mogelijkheden.

Als eerst kunt u natuurlijk een vlucht zoeken voor u en uw gezin. Selecteer het vliegveld van vertrek en de bestemming. U kunt ervoor kiezen een enkele reis op een bepaalde datum te boeken, maar ook een retourtje is mogelijk is een bepaalde periode die u ook moet selecteren. Selecteer dan met hoeveel personen u op reis wilt. Kinderen jonger dan 16 jaar mogen niet alleen reizen.

De site biedt nog meer mogelijkheden, zoals:
  • Een hotel boeken
  • Een vakantie boeken
  • Ski-accommodatie boeken
  • Een huurauto huren
  • Een reisverzekering afsluiten
  • Parkeren op het vliegveld
  • Transfers van en naar het vliegveld

Ook geeft de site de mogelijkheid om gemakkelijk online in te checken en uw vluchten te beheren, zodat u een stuk minder lang hoeft te wachten op het vliegveld. Dit voorkomt wachtrijen en bespaart EasyJet (administratie)kosten.

Lees de voorwaarden van EasyJet goed voordat u boekt. Let erg goed op met het gewicht en afmeting van de bagage.
© 2010 - 2019 Jokaz, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De oprichting van EasyJetEasyjet is bij de frequente en niet-frequente reiziger een bekende naam. EasyJet is namelijk één van de goedkoopste vlie…
Goedkoop vliegen met easyJet SwitzerlandGoedkoop vliegen met easyJet SwitzerlandEasyjet is vaak een van de eerste maatschappij die bij mensen opkomt als het gaat om goedkoop vliegen. Easyjet is echter…
Ryanair - de goedkoopste vliegmaatschappijRyanair - de goedkoopste vliegmaatschappijRyanair staat tegenwoordig bekend als de goedkoopste vliegmaatschappij van Europa. Ryanair is een Ierse vliegmaatschappi…
Goedkoop vliegen naar Moldavië met Air MoldovaGoedkoop vliegen naar Moldavië met Air MoldovaLow cost maatschappij zijn maatschappijen die alles dat met luxe te maken heeft niet aanbiedt, maar in ruil daarvoor wel…

Reageer op het artikel "EasyJet goedkoop vliegen"

Infoteur: Jokaz
Laatste update: 31-10-2010
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!