InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Air Arabia goedkoopste voor vliegen naar Marokko

Air Arabia goedkoopste voor vliegen naar Marokko

Air Arabia goedkoopste voor vliegen naar Marokko Goedkoop vliegen naar Marokko kan nog. Omdat er veel concurrentie is op vliegroutes naar Marokko en er een groot aantal steden wordt bedient zoals Casablanca, Marrakech, Agadir, Fes, Nador, Oujda en Tangier, kun je naar dit land nog best grote verschillen tegen komen in de prijzen van tickets. Gebruik voor de meest actuele ticketprijzen een vergelijkingswebsite.

Goedkoop vliegen naar Marokko, welke maatschappijen zijn er?

Het is allereerst goed om te weten welke opties er zijn. Daarom hier een overzicht. Te beginnen met Air Arabia, omdat deze maatschappij over het algemeen de goedkoopste optie is als je met een Marokkaanse maatschappij goedkoop wil vliegen naar Marokko. Maar vergeet ook de andere maatschappijen niet die hieronder genoemd staan.

Air Arabia Maroc

Air Arabia Maroc is een jonge luchtvaartmaatschappij. Deze in 2009 opgerichte maatschappij is ontstaan uit een samenwerking tussen de maatschappijen Regional Air Lines en Air Arabia. Het is opgezet als een low cost recept, waarbij je wat luxe inlevert in ruil voor hoge kortingen op tickets. Ze zijn gevestigd op vliegveld Mohammed V International Airport in Casablanca, Marokko. Met deze maatschappij kun je vliegen vanaf Schiphol Amsterdam, maar ook vanaf Brussel Charleroi en vanaf november ook vanaf Keulen/Bonn.
  • Casablanca - Mohammed V International Airport
  • Fez - Fes-Saïss Airport (vanaf 1 november 2010)
  • Nador - Nador International Airport (vanaf 4 november 2010)
  • Oujda - Angads Airport (vanaf 3 november 2010)
  • Tangier - Ibn Battouta Airport (vanaf 31 oktober 2010)

Atlas Blue

Atlas Blue is ook een low budget luchtvaartmaatschappij en heeft haar belangrijkste basis in Marrakech, Marokko. Ze maken deel uit van Royal Air Maroc (per 2010) zijn ze in deze maatschappij opgegaan) en vliegen zowel charters als ook lijndiensten van en naar verschillende bestemmingen in Europa en Marokko. Het belangrijkste vliegveld voor Atlas Blue is Menara International Airport, Marrakech.
  • Al Hoceima (Cherif Al Idrissi Airport)
  • Fes (Saïss Airport)
  • Marrakech (Menara International Airport)
  • Nador (Nador International Airport)
  • Oujda (Angads Airport)
  • Tangier (Ibn Batouta International Airport)

Jet4you

Ook het Marokkaanse Jet4you is een low cost of low fare luchtvaartmaatschappij, en zij heeft haar hoofdkantoor in Casablanca. Er wordt gevlogen naar diverse bestemmingen in Marokko, maar als Nederlander moet je hiervoor dan wel naar België, want de maatschappij vliegt niet vanaf een Nederlandse luchthaven. Wellicht gaat dit in de toekomst wel gebeuren. De belangrijkste luchthaven voor de maatschappij is Menara International Airport in Marrakech, en het heeft daarnaast nog hubs op de vliegvelden Al Massira Airport in Agadir, Mohammed V International Airport in Casablanca, en Orly Airport in Parijs.
  • Agadir (Al Massira Airport)
  • Casablanca (Mohammed V International Airport)
  • Fes (Saïss Airport)
  • Nador (Nador International Airport)
  • Oujda (Angads Airport)
  • Rabat (Rabat-Sale Airport)

Naast deze maatschappijen, die zich uitsluitend richten op de low budget markt zijn er natuurlijk ook nog andere maatschappijen die zich richten op het aanbieden van vluchten naar Marokko. De belangrijkste is dan natuurlijk Royal Air Maroc. Dit is een normale maatschappij die vliegt tegen gemiddelde prijzen. Boek je echter bijvoorbeeld heel laat, dan loont het wel de moeite om even hun prijzen te raadplegen, want je kunt zomaar tegen een spotprijs aanlopen.

Er zijn ook niet-Marokkaanse maatschappijen die goedkope vluchten aanbieden naar Marokko. De belangrijkste hiervan is de low cost maatschappij Ryanair.

Ik wil het goedkoopste ticket, hoe ga ik te werk?

Het is goed om te weten dat er zeer veel websites zijn die je kunt gebruiken om ticketprijzen te vergelijken. Het is echter nog veel beter om te weten dat je meestal niet het goedkoopst uit bent wanneer je ook daadwerkelijk via zo'n website je ticket boekt. De reden hiervoor is dat zij er natuurlijk ook aan moeten verdienen. Boek je bijvoorbeeld op een website als Cheaptickets.nl, dan komt er naast de gewone ticketprijs ook nog administratiekosten bij (vrijwel altijd meer dan bij de maatschappij zelf) en ook nog zoiets als 'dossierkosten'. Zo wordt je goedkope ticket toch nog behoorlijk duur.

Hoe ga je dan wel te werk? Je kunt natuurlijk makkelijk gebruik maken van diensten van vergelijkingswebsites. Wat je dus het beste kunt doen, is naar een dergelijke website gaan en jouw gegevens invoeren. Waar vandaan wil je vertrekken, naar welk vliegveld wil je en wanneer. Je kunt vaak ook flexibel zoeken, en zo kun je zien of het loont om een dag eerder of later te vliegen. Ook kun je aangeven of je bereid bent om een of meerdere keren over te stappen.

Wanneer de resultaten worden gepresenteerd kun je in één oogopslag zien welke maatschappij de laagste ticketprijzen biedt. Zodra je dit weet zit je zoekwerk op deze pagina erop. Vervolgens ga je naar de website van twee goedkoopste maatschappijen. Tegenwoordig hebben alle maatschappijen haast een eigen boekingssysteem op hun website. Voor hier wederom je wensen in en de prijs zal ongeveer hetzelfde zijn als op de vergelijkingssite. Boek je echter bij de maatschappij zelf, dan zullen de bijkomende kosten veel lager zijn.

Een ander voordeel is dat je op deze websites vaak direct een overzicht krijgt van bijkomende zaken. Zo kun je bijvoorbeeld je gegevens invoeren van het frequent flyer programma als je hier lid van bent, en is de informatie over hoeveel kilo bagage en hoeveel koffers je mee mag nemen vaak accurater. Vergelijkingswebsites willen nog wel eens achterlopen met het bijwerken van deze informatie waardoor je verkeerd of onvolledig wordt voorgelicht.

Een alternatieve optie is ook nog om tijdens het zoeken ook even langs te gaan bij een reisbureau. Wellicht hebben zij nog goedkope tickets voor charters die via internet niet particulier te boeken zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen naar Marokko met Air Arabia MarocGoedkoop vliegen naar Marokko met Air Arabia MarocIn Noord-Afrika wint het low cost recept ook aan populariteit. Air Arabia Maroc is een Marokkaanse maatschappij die het…
Goedkoop vliegen naar Marokko met Jet4youGoedkoop vliegen naar Marokko met Jet4youOf het nu gaat om toerisme, of Nederlandse en Belgische Marokkanen die hun familie gaan bezoeken, Marokko doet het goed…
Goedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid CharleroiGoedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid CharleroiGoedkoop vliegen kan vanaf Brussel Zuid Charleroi. Opvallend is dat er veel maatschappijen hier vandaan goedkoop vliegen…
Goedkoop vliegen binnen Marokko met Royal Air Maroc ExpressGoedkoop vliegen binnen Marokko met Royal Air Maroc ExpressGoedkoop vliegen naar Marokko is tegenwoordig geen kunst meer. Het land vormt zo'n belangrijke vakantiebestemming voor v…
Goedkoop vliegen naar Marokko met Atlas BlueGoedkoop vliegen naar Marokko met Atlas BlueJe kunt heel goedkoop vliegen naar Marokko, zo lang je maar goed zoekt. Wie goedkoop wil vliegen naar Marokko doet er go…
Bronnen en referenties
  • Cheaptickets.nl

Reageer op het artikel "Air Arabia goedkoopste voor vliegen naar Marokko"

Reactie

Goedkoopvliegenclubl, 13-08-2010 00:31 #1
Atlas Blue is opgeheven en opgegaan in moeder maatschapij Royal Air Maroc. Jet4you vliegt vanaf enkel vanaf Charleroi naar Casablanca. Andere bestemmingen zijn code share vluchten van Jetairfly. Air Arabia verhuist met ingang van de winterdienstregeling van Charleroi naar Brussel Zaventem. En de goedkoopste vluchten omtbreken. Ryanair vliegt naar diverse bestemmingen vanaf Charleroi en het half Nederlandse vliegveld Weeze.

Infoteur: Dessal
Laatste update: 28-05-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop Marokko
Reacties: 1
Schrijf mee!