InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Turkije met IZair

Goedkoop vliegen naar Turkije met IZair

Goedkoop vliegen naar Turkije met IZair Goedkoop vliegen met IZair kan in 2017 naar diverse bestemmingen in Turkije. Dit land blijft populair onder Nederlandse vakantiegangers. Omdat een vakantie al duur genoeg is, bespaar je natuurlijk graag op je vliegticket, en dit is nu mogelijk met IZair: de partner van de grote Turkse low cost maatschappij Pegasus Airlines.

De maatschappij

IZair (voluit: İzmir Hava Yolları) is een internationale luchtvaartmaatschappij gevestigd op Adnan Menderes Airport in Gaziemir, Turkije. De maatschappij voert internationale en binnenlandse vluchten uit. Ze bieden zowel charters als lijnvluchten aan. Alle vluchten van IZair worden aangeboden in samenwerking met het veel grotere Turkse Pegasus Airlines. Ondanks de nauwe samenwerking zal IZair wel als zelfstandige maatschappij blijven opereren. De vluchten die vanuit Nederland vertrekken hebben vrijwel allemaal een bestemming in Turkije. Met IZair kan daarnaast echter ook gevlogen worden naar het Turkse gedeelte van het eiland Cyprus.

Pegasus Airlines, dat vroeger uitsluitend een chartermaatschappij was in samenwerking met Aer Lingus, is nu een grotere aanbieder op het gebied van goedkope vluchten. IZair richt zich hier nu ook op. Wie vliegt met IZair kan zo gemakkelijk overstappen op vluchten die bestemmingen bereiken waar IZair zelf niet op vliegt maar Pegasus Airlines wel, zoals Dalaman, Gaziantep, Kayseri, Konya of Trabzon. Pegasus Airlines vliegt zelf ook vanaf de Nederlandse luchthavens Schiphol Amsterdam. In het verleden is het ook mogelijk geweest om te vliegen vanaf Rotterdam Airport en Eindhoven Airport. In 2012 en 2013 heeft IZair ook gevlogen onder de naam Air Berlin Turkey.

Check voor je een vliegticket aanschaft natuurlijk wel even via een aantal online vergelijkingswebsite of IZair voor jou de goedkoopste maatschappij is!

Veiligheid

IZair staat bekend als een veilige luchtvaartmaatschappij. In de geschiedenis van de maatschappij heeft zich één incident voorgedaan. Bij een vlucht tussen tussen Frankfurt en Izmir in 2010 moest een noodlanding gemaakt worden waarbij de banden van het voorste landingsgestel het begaven. Bij het incident vielen geen gewonden. De schade aan het toestel kon hersteld worden.

De vloot

IZair vliegt met ingang van 2017 met een zevental toestellen van het type Boeing 737-800. In een Boeing 737-800 passen 189 passagiers.

De bestemmingen

Met IZair kun je vliegen naar de volgende bestemmingen (2017):

Duitsland
  • Düsseldorf - Düsseldorf International Airport
  • München - Munich Airport
  • Stuttgart - Stuttgart Airport
Ierland
  • Dublin - Dublin Airport
Frankrijk
  • Mulhouse EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg
Griekenland
  • Athene - Athens International Airport
Nederland
  • Amsterdam - Amsterdam Airport Schiphol
Noord-Cyprus
  • Nicosia - Ercan International Airport
Oostenrijk
  • Basel - EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg
  • Wenen - Vienna Airport
Turkije
  • Adana - Adana Şakirpaşa Airport
  • Ankara - Esenboğa International Airport
  • Antalya - Antalya International Airport
  • Bodrum - Milas-Bodrum Airport
  • Diyarbakır - Diyarbakır Airport
  • Istanboel - Atatürk International Airport
  • Izmir - Adnan Menderes Airport Base
  • Samsun - Çarşamba Airport
  • Trabzon - Trabzon Airport
  • Elazıg - Elazığ Airport
Verenigd Koninkrijk
  • Londen London Stansted Airport

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Xxoktayxx, Pixabay
  • https://en.wikipedia.org/wiki/IZair

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Turkije met IZair"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 29-03-2017
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen Turkije
Schrijf mee!