InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Chemtrails, een raadsel voor observanten

Chemtrails, een raadsel voor observanten

Chemtrails, een raadsel voor observanten Sommige vliegtuigsporen blijven urenlang hangen. Ze worden steeds breder. Ze worden als een gehele streep meegevoerd op de wind. Soms zie je hele patronen met sporen over de stad waaien. Dat betekent dat die strepen daar uren hangen. Vliegtuigsporen, dat is iets normaals. Ze zijn vaak na enkele seconden weg. Deze kunnen soms een miinuut of twee minuten blijven hangen. Maar ze kunnen niet urenlang hangen en hele patronen vormen in de lucht. Wie zijn gezond verstand gebruikt weet dat er iets aan de hand moet zijn. Er moet iets door de brandstof heen zitten, een chemicalie? Een chem? Wat zit er in chemtrails?

Inhoudsopgave

Vliegtuigsporen: chemtrails of contrails?

Vliegtuigen laten sporen na. In het Engels heet dit contrails. Deze sporen zijn normaal gesproken binnen 2 a 5 minuten opgelost. Wanneer de sporen niet snel oplossen heb je te doen met chemtrails. Deze worden veroorzaakt doordat aan de uitlaatgassen extra chemische stoffen zijn toegevoegd. De chemtrail-equipment zit volgens verhalen van technici verstopt gewone lijnvliegtuigen. Daarnaast zijn er militaire vliegtuigen uitgerust met chemtrail-mogelijkheden.

Chemtrails Ontkenning

Over samenstelling van de chemtrails wordt veel gespeculeerd. Er is nog geen overheid in de wereld die dit probleem erkend heeft. Wel zijn geven de Nasa aan en sommige westerse legers dat het verschijnsel chemtrails een realiteit is en dat er inderdaad vliegtuigen zijn uitgerust met chemtrailapparatuur voor wetenschappelijke doeleinden. De overheidsontkenning betekent niet dat het probleem niet bestaat. Denk hierbij ook aan gerechtelijke onderzoeken; soms wordt er 10 jaar lang aangedrongen op een heronderzoek maar gebeurt er niks terwijl achteraf toch blijkt dat iemand onschuldig in de gevangenis zat. De vuurwerkramp (of: landmijnenramp?) in Enschede is een bekend voorbeeld van ontkenning door de overheid waar achteraf toch meer onderzoek nodig was.

Door de officiële ontkenning van chemtrails worden er geen officieel onderzoeken wordt gedaan. Volgens officieuze onderzoeken bevatten de chemtrails sporen van metaaldeeltjes. Er zitten ook veel andere ongezonde stoffen in. Deze dalen uiteindelijk op de aarde.

Wat is de Bedoeling?

De bedoeling van chemtrails is onduidelijk. Er staan vele berichten op internet. Volgens sommigen is het gewoon de bedoeling om de mensheid te vergiftigen. Anderen zeggen dat het metaal in de lucht het zonlicht reflecteert en een rigoureuze maar geheim gehouden methode is om de opwarming van de aarde tegen te gaan. Een derde reden zou zijn dat door de zonnevlammen de elektronica-apparatuur op aarde in één klap kan doorbranden. Hierdoor zullen plotseling alle apparaten het niet meer doen. Om dit te voorkomen heeft men een extra schild aan metaaldeeltjes om de aarde aangebracht. Verder is er een 4e reden: het veroorzaken van meer wolken op aarde, zodat de ufo's minder snel gezien worden.

Complottheorieën

Al deze theorieën klinken futuristisch als je ze voor het eerst hoort. Ze vallen onder de complottheorieën. Mensen denken in zo'n geval dat er een diepere oorzaak is achter een bepaald feit of verschijnsel. Kan één van deze theorieën waar zijn? Het zou kunnen. In ieder geval is er nooit een goede verklaring voor gegeven dat vliegtuigsporen sinds 20 jaar soms een dag blijven hangen in plaats van na 10 minuten op te lossen zoals altijd gebeurde. Weermannen nemen dit verschijnsel beroepsmatig waar en geven de contrails steevast de naam van hoge sluierbewolking. Dat geeft complottheretici nieuwe inspiratie om vragen te stellen.

Vragen

Waarom geven deze beroepsmensen niet toe dat er chemtrails zijn? Waarom wordt het niet onderzocht hoe het komt dat in de jaren 70 vliegtuigsporen snel oplosten en heden ten dage soms een dag blijven hangen? Waarom hebben van twee vliegtuigen op dezelfde hoogte er één wel een blijvend spoor en de lost het andere spoor snel op? Hoe kan het dat sommige journalisten en onderzoekers hoge concentraties giftige stoffen hebben gevonden in afval wat van vliegtuigsporen kwam?

Skepsis

De site skepsis.nl probeert alle complottheorieën te ontmaskeren. Over de chemtrails weten ze zelf als verklaring te melden dat meterologen weten dat contrails twee dagen kunnen blijven bestaan. Hij stelt zich niet de vraag hoe het komt dat contrails vroeger maar 5 minuten bestonden. De verbijsterende naïeviteit van de heer Rob Nanninga, schrijver op Skepsis is verbazingwekkend, alsmede zijn agressieve schrijfstijl jegens andersdenkenden. Het is in ieder geval duidelijk dat nog niemand een redelijke verklaring heeft gevonden voor het verschijnsel van chemtrails.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Schueler-Design / Pixabay
  • http://www.chemtrails.nl/map2/Het%20Laatste%20Oordeel.htm
  • http://www.skepsis.nl/chemtrails.html
  • http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Hello-Chemtrails/

Reageer op het artikel "Chemtrails, een raadsel voor observanten"

Infoteur: Tom008
Laatste update: 13-06-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Complottheorieën
Schrijf mee!