Je vliegticket boeken aan de hand van je budget bij Qfly.nl

Je vliegticket boeken aan de hand van je budget bij Qfly.nl Als je met het vliegtuig op vakantie wilt gaan heb je normaal gezien een bepaalde reisbestemming in gedachten. Op het internet kan je dan op zoek gaan naar het goedkoopste vliegticket voor die bestemming. Maar als je er nog niet echt uit bent waar je naartoe wilt, dan is er een andere mogelijkheid. Op de website Qfly.nl kan je uitzoeken welke bestemmingen er allemaal binnen jouw budget liggen. Aan de hand van een ingegeven maximumbedrag zal Qfly.nl dan beschikbare vliegtickets voor jou vinden. Hoe kan je handig een vliegreis boeken die perfect rekening houdt met je budget?

Vliegtickets vergelijken

Als je op vakantie wilt gaan heb je meestal een bepaalde reisbestemming in gedachten. Via het internet kan je dan op zoek gaan naar het goedkoopste vliegticket om die bepaalde vliegbestemming te bereiken. Online zijn er immers tal van websites waarop je vliegtickets voor een gekozen bestemming kan vergelijken. Denk maar aan www.vliegtuigtickets.com, www.zonbon.nl of www.skyscanner.net. Bij deze websites zal het eerste gegeven om in te voeren de vliegbestemming zelf zijn, waarna je de mogelijke prijzen van vliegtickets zal kunnen vergelijken.

Vliegticket en budget

Maar het kan ook anders: stel je wilt op reis gaan en je twijfelt nog tussen enkele bestemmingen. Het enige waar je absoluut rekening mee wilt houden is de maximumprijs van je vliegticket. Je beschikt over een bepaald budget voor je vakantie dat je niet wilt overschrijden. Dan kan je terecht bij Qfly.nl.: dit is een website die uitgaat van een maximumprijs om een gepast vliegticket te zoeken. Hier geef je dus eerst je maximumprijs in, waarna alle mogelijke vliegbestemmingen volgen die dat bedrag niet overschrijden.

Hoe vliegtickets zoeken bij Qfly.nl?

Stappen

Om op Qfly.nl op zoek te gaan naar een vliegticket naargelang jouw financiële wensen, ga je als volgt te werk:
  • je geeft een maximumbedrag op voor je vliegticket
  • je geeft een vertrekluchthaven op
  • je geeft de straal rond die vertrekluchthaven op waarbinnen naar andere luchthavens gezocht mag worden
  • je geeft de periode op waarbinnen je wilt vertrekken
  • je geeft ook de dag op dat je wilt terugkeren
  • ook kan je je flexibiliteit opgeven wat de terugreis betreft
  • tenslotte geef je je budget op

Totaalbedrag

Aan de hand van die gegevens zal Qfly.nl dan zoeken naar welke bestemming je voor dat bedrag zal kunnen vliegen. In dat totaalbedrag zijn meegerekend: de totale kosten van de heen-en terugreis, de bijkomende reserveringskosten en de taksen. Er duiken dus niet plots bijkomende kosten op wanneer je de daadwerkelijke betaling uitvoert.

Qfly.nl: voordelen

Aanbod

Deze vorm van reserveren van vliegtickets heeft het voordeel dat je een goed beeld krijgt van wat de mogelijkheden zijn voor jouw budget, en dit zowel wat de bestemming betreft als de duur van je reis. Je krijgt op die manier een uitgebreid aanbod van vliegtickets voor jouw budget, en dit alles binnen de perken van je budget. Je hoeft dus niet onnodig een te hoge prijs te betalen omdat je niet op de hoogte was van goedkopere mogelijkheden voor je bestemming. Qfly.nl heeft die goedkopere vliegtickets dan immers voor je uitgezocht.

Avontuur

Bovendien is dit een leuke manier voor de op avontuur gerichte reizigers onder ons, die nog niet meteen weten waarheen als de vakantie voor de deur staat. Zo kan je je aangenaam laten verrassen als het aankomt op eventuele reisbestemmingen: je kan het idee krijgen om naar een bepaalde plaats op reis te gaan waar je voordien misschien nog helemaal geen rekening mee had gehouden. Door improvisatie een kans te geven maak je je reis dus een heel stuk onvoorspelbaarder en ongetwijfeld ook boeiender dan wanneer je alles netjes had gepland.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.qfly.nl/, bezocht op 15/09/2015.

Reageer op het artikel "Je vliegticket boeken aan de hand van je budget bij Qfly.nl"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: September 2016
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkope vliegtickets
Schrijf mee!