InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Parkeren Schiphol: goedkoop auto parkeren Schiphol

Parkeren Schiphol: goedkoop auto parkeren Schiphol

Parkeren Schiphol: goedkoop auto parkeren Schiphol Parkeren op Schiphol zelf kan eenvoudig via Schiphol Smart Parking. Echter, hier moet je altijd erg vroeg van tevoren reserveren en loop je een grote kans dat het parkeerterrein vol is. Bovendien is het nog erg duur en moet je ook nog met je bagage naar de vertrekhal per bus. Gelukkig dat er daarom goede, voordelige alternatieven zijn, met service, die in dit artikel worden besproken.

Goedkoop parkeren Schiphol

Rond Schiphol zitten diverse parkeerbedrijven verspreid waar u tegen veel lagere tarieven uw auto kunt parkeren dan op de luchthaven zelf. U kunt hier terecht voor kort parkeren (zeg maar tot en met 7 dagen) maar ook voor lang parkeren, vanaf 7 dagen (long parking).

Prijzen Parkeren Schiphol

Voor kort parkeren gelden bij de meeste alternatieve parkeerbedrijven vaste bedragen. Lang parkeren geldt een bedrag per dag. Deze tarieven gelden dan vanaf dag 1 dat u parkeert. Let erop dat deze tarieven door het jaar kunnen wisselen, aangezien het natuurlijk in sommige perioden van het jaar door vakanties het drukker kan zijn.

Een handige vergelijking website voor de prijzen is www.schipholparkeren.nu.

Hoe gaat het parkeren in zijn werk

U reserveert online via de website van een parkeerbedrijf en brengt uw auto op de gewenste dag. Via een kleine personenbus wordt u dan van die locatie naar de luchthaven gebracht. De autosleutels inleveren is vaak niet nodig, bij sommige bedrijven echter noodzakelijk. Na de reis Schiphol belt u het parkeerbedrijf weer op. U wordt dan weer opgehaald bij een locatie die vooraf met u is afgesproken. U wordt dan met uw bagage bij de auto afgezet en u kunt uw reis naar huis vervolgen.

Locaties rondom Schiphol

De locaties zijn verschillend maar liggen nooit ver weg van Schiphol af. Zo hebben de meeste parkeerbedrijven een terrein in Hoofddorp of Aalsmeer (bereikbaar via snelweg A4). U wordt dan binnendoor via de dienstweg van Schiphol naar de vertrekhal gereden. Let er wel op dat als u heeft geboekt, rekening moet houden met files naar de parkeerplaats toe. In de Randstad is het altijd erg druk en vliegtuigen wachten niet!

Valet auto parking

Bij de meest luxe bijeenkomsten is het al een gewoonte geworden: valet parking. Zo ook op Schiphol. U brengt uw auto direct naar de vertrekhal, alwaar u de sleutel overhandigt aan een parkeerbedrijf. U kunt gelijk gaan vliegen, terwijl uw auto voor u naar een parkeerplaats wordt gebracht. Bij aankomst na de reis, staat uw auto alweer klaar en kunt u direct naar huis rijden.

Andere services parkeren Schiphol

Een aantal parkeerbedrijven biedt u nu extra's aan die u extra werk uit handen nemen. Zo kunt u bijvoorbeeld vaak terecht voor:
  • Uw auto laten wassen.
  • Schadeherstel laten uitvoeren terwijl u op vakantie bent (bijvoorbeeld een sterretje in uw voorruit).
  • Grote of kleine beurt uitvoeren.
  • APK verlengen.

Overdekt parkeren

Indien u wenst kunt u bij de meeste parkeerbedrijven rond Schiphol al dan niet tegen meerprijs uw auto overdekt parkeren. En of deze services allemaal de moeite waard zijn? Op bovengenoemde vergelijking website kunt u recensies lezen of een recensie achterlaten. Niet alleen de prijs is belangrijk, maar natuurlijk ook de kwaliteit! Die kan natuurlijk het beste door de consument, u dus zelf, bepaald worden.
© 2010 - 2017 Victorho, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vliegen vanaf de luchthavens in NederlandVliegen vanaf de luchthavens in NederlandVliegen vanuit Nederland kan vanaf verschillende vliegvelden. Het meest grote en populaire vliegveld in Nederland is Sch…
Auto slim parkeren bij een vliegveldAuto slim parkeren bij een vliegveldGoedkoop uw auto parkeren bij een vliegveld? Wat zijn de mogelijkheden, waar laat u uw auto bij een vliegveld, wat zijn…
Eindhoven Airport: wagen parkeren nabij vliegveld EindhovenEindhoven Airport: wagen parkeren nabij vliegveld EindhovenEindhoven Airport is de officiële naam van de vliegbasis van het Brabantse Eindhoven. Vanaf dit vliegveld bieden tal van…
Goedkoop Vliegen vanaf Niederrhein / WeezeGoedkoop Vliegen vanaf Niederrhein / WeezeNiet ver van de grens tussen Nederland en Duitsland ligt het steeds populairder wordende vliegveld Niederrhein / Weeze.…
Parkeren nabij luchthaven "Rotterdam The Hague Airport"Parkeren nabij luchthaven "Rotterdam The Hague Airport"De luchthaven van Rotterdam is een relatief bescheiden luchthaven in vergelijking met Schiphol. Toch is Rotterdam stilaa…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Photocello, Pixabay
  • Vergelijkingssite van parkeerbedrijven: www.schipholparkeren.nu
  • Website van Schiphol zelf: http://www.schiphol.nl/Reizigers/VanNaarSchiphol/Parkeren/SchipholSmartParking.htm
  • Websites diverse parkeerbedrijven rond Schiphol

Reageer op het artikel "Parkeren Schiphol: goedkoop auto parkeren Schiphol"

Infoteur: Victorho
Laatste update: 23-01-2016
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!