InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen met Amsterdam Airlines

Goedkoop vliegen met Amsterdam Airlines

Goedkoop vliegen met Amsterdam Airlines Amsterdam Airlines is wellicht niet zo'n bekende naam, maar het is toch echt een Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Zij vliegen niet alleen vanaf Schiphol Amsterdam maar ook vanaf het vliegveld van Maastricht Aachen. Tickets zijn online of via een reisbureau te boeken. Voor een groot aantal bestemmingen geldt echter dat ze onderdeel uitmaken van een pakket wanneer je via een reisorganisatie een all-in pakket boekt. Zij werken samen met ML Tours.

De maatschappij

Amsterdam Airlines is een jonge Nederlandse luchtvaartmaatschappij die werd opgericht in 2007. Amsterdam Airlines biedt chartervluchten aan, maar doet daarnaast ook aan wet-leasing. Hun hoofdkantoor staat in Amsterdam, maar ze verzorgen ook vluchten vanaf Maastricht Aachen. Momenteel hebben zij een drietal toestellen tot hun beschikking. Mogelijk zal de vloot worden uitgebreid als ook het aantal bestemmingen zal toenemen. Momenteel hebben ze een nauwe samenwerking met de Italiaanse maatschappij Air Vallée en worden in samenwerking met hen ook vluchten aangeboden naar bestemmingen aan de Middelandse Zee, zoals in Turkije en Marokko..

De meeste van de door Amsterdam Airlines aangeboden vluchten zijn niet los te boeken, maar maken onderdeel uit van door reisorganisaties aangeboden pakketen. Wanneer je dus een vakantie boekt waarbij het hotel en de vliegreis samen worden verkocht dan vlieg je vrijwel altijd met een door de reisorganisatie gecharterd toestel. Op die manier zijn zij in staat goedkopere vluchten aan te bieden dan waneer je een ticket los boekt bij een maatschappij. Turkish Airlines vliegt vooral veel in opdracht van ML Tours.

Naast het aanbieden van diverse charters bieden zij ook services aan die niets van doen hebben met de gewone burgerluchtvaart. Zij hebben ook een tijdelijk samenwerking met NORDCAPS, een militaire samenwerking tussen Denemarken, Finland, Ijsland, Noorwegen en Zweden. Voor hen verzorgt Amsterdam Airlines een aantal vluchten naar Afghanistan ten behoeve van de opbouw van dat land. In het kader van hun wet-leasing werkzaamheden verhuren ze tijdelijk een toestel aan de Iraanse luchtvaartmaatschappij Aseman Airlines.

De vloot

Amsterdam Airlines vliegt met de volgende toestellen:
  • 1 Airbus A320-231
  • 2 Airbus A320-232

De bestemmingen

Met Amsterdam Airlines kun je vliegen naar de voglenden bestemmingen:

Italië
  • Milaan (Orio al Serio Airport) - vanaf 15 mei 2010
  • Rimini/ San Marino (Federico Fellini International Airport)

Marokko
  • Nador (Nador International Airport)
  • Tanger (Tangier-Boukhalef Airport)

Nederland
  • Amsterdam (Amsterdam Schiphol Airport)
  • Maastricht (Maastricht Aachen Airport)

Turkije
  • Ankara (Ankara Airport)
  • Antalya (Antalya International Airport) - vanaf 2 mei 2010
  • Kayseri (Kayseri Airport)
  • Konya (Konya Airport) - vanaf 4 mei 2010
  • Trabzon (Trabzon Airport) - vanaf 2 mei 2010

Amsterdam Airlines biedt ook chartervluchten aan naar de Canarische eilanden en een aantal Griekse eilanden. Deze vluchten worden uitsluitend verkocht in all-in pakketten via diverse reisorganisaties. Vanaf oktober 2009 zal het aantal bestemmingen vergroot worden. In samenwerking met Air Vallée worden ook een aantal vluchten aangeboden zijn vliegen op de volgende bestemmingen:

Italië
  • Aosta (Aosta Airport)
  • Genoa (Genoa Cristoforo Colombo Airport)
  • Napels (Naples International Airport)
  • Pescara (Abruzzo International Airport)
  • Turijn (Turin International Airport)
  • Triëste (Friuli Venezia Giulia Airport)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Skeeze, Pixabay

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen met Amsterdam Airlines"

Reactie

Omousa, 03-05-2010 20:39 #1
Eindelijk mag nedelandse vliegtuig naar Nador in marokko.
deze matschapij gaat zeker in de toekomst groien.
en veel succes.

Met vriendelijke groet,

Omousa

Infoteur: Dessal
Laatste update: 27-04-2010
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen
Reacties: 1
Schrijf mee!