InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Vliegen met Lauda Air

Vliegen met Lauda Air

Vliegen met Lauda Air Lauda Air is wellicht geen hele bekende naam. De moedermaatschappij Austrian Airlines is echter wel bekend bij de meeste mensen. Het kleinere Lauda Air voert voornamelijk charter vluchten uit vanuit Oostenrijk en Duitsland. Zie hier onderaan dit artikel voor een lijst met bestemmingen van de maatschappij.

De maatschappij Lauda Air

Lauda Air is een luchtvaartmaatschappij gevestigd in Wenen, Oostenrijk. Ze verzorgen lijnvluchten en charters naar vakantiebestemmingen in de continenten Europa, Noord-Afrika en Azië, waarbij de nadruk ligt op het gebeied rond de Middenlandse Zee. Hun belangrijkste hub is Vienna International Airport in Wenen. Lauda Air is een lid van de Austrian Airlines Group, waar ook TUI Austria en Tyrolean Airways deel van uitmaken. Tevens zijn ze via de moedermaatschappij verbonden met de alliantie Star Alliance waarvan grote maatschappijen als Lufthansa, LOT, Spanair, TAP Portugal en Swiss International Air Lines deel van uitmaken.

Lauda Air werd opgericht in april 1979 door voormalig Formule 1 coureur en winnaar Niki Lauda. De maatschappij begon met vliegen in 1985, aanvankelijk alleen charters en air taxi diensten. In 1987 begonnen ze met binnenlandse lijnvluchten en in 1990 met internationale lijnvluchten, voornamelijk naar vakantiebestemmingen in Europa en het noorden van Afrika. In 1989 begon Lauda Air ook met de eerste lange afstandsroute, welke ging van Wenen via Bangkok naar Sydney en Melbourne. Dezelfde vlucht werd ook gemaakt via Kuala Lumpur. Kort hierna kwamen er ook vluchten via München naar Miami, Dubai en Cuba.

In december 2000 werd Lauda Air een onderdeel van het grote Oostenrijkse Austrian Airlines. In 2005 was de fusie met Austrian Airlines compleet, en de chartervluchten van Lauda Air worden nu gevlogen onder de vlag van de Austrian Airlines Group. De focus is ook weer terug op de gebieden rond de Middenlandse Zee en de vluchten naar verre bestemmingen worden door andere onderdelen van de AA Group uitgevoerd. Toestellen van Lauda Air worden ook ingezet voor vluchten van Austrian Airlines die vertrekken vanaf Amsterdam.

De vloot van Lauda Air

Lauda Air vliegt met de volgende toestellen:
  • 2 Airbus A320-200
  • 1 Boeing 737-700
  • 7 Boeing 737-800

De bestemmingen van Lauda Air

Met Lauda Air kun je vliegen naar de volgende bestemmingen:

Duitsland
Düsseldorf
München
Egypte
  • Hughada
  • Marsa Alam
  • Sharm el-Sheikh
Griekenland
  • Chania
  • Chios
  • Heraklion
  • Karpathos
  • Kavála
  • Kefallinia
  • Mikonos
  • Rhodos
  • Samos
  • Skiathos
  • Thira
  • Zakynthos
Malta
  • Malta
Oostenrijk
  • Graz
  • Innsbruck
  • Linz
  • Salzburg
  • Wenen
Italië
  • Preveza
  • Santorini
Portugal
  • Faro
  • Funchal
Spanje
  • Fuerteventura
  • Ibiza
  • Las Palmas
  • Malaga
  • Palma
  • Tenerife
Tunesië
  • Agadir
Turkije
  • Antalya
  • Bozen
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Vliegen met Lauda Air"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 03-04-2009
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!