InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid Charleroi

Goedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid Charleroi

Goedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid Charleroi Goedkoop vliegen kan vanaf Brussel Zuid Charleroi. Opvallend is dat er veel maatschappijen hier vandaan goedkoop vliegen op Marokko, met bestemmingen als Casablanca, Marrakech, Al Hoceima, Nador, Oujda, Tangier en Fes. Brussel Zuid is goed te bereiken met auto of trein en je bespaart er veel mee. Ook andere bestemmingen in onder meer Turkije, Italië, Tunesië, Spanje en Polen zijn mogelijk!

Brussels South Charleroi Airport

Brussels South Charleroi Airport, vaak aangeduidt als Charleroi Airport, is een Belgische luchthaven gelegen inde gemeente Gosselies, zo'n zeven kilometer ten noorden van Charleroi. Het ligt op zo 'n 40 kilometer van het centrum van Brussel. Jaarlijks worden gemiddeld 2,5 miljoen passagiers vervoerd. Sinds de opening van de nieuwste terminal in 2008 heeft de luchthaven echter een capaciteit van 5 miljoen passagiers per jaar, dus er is voldoende ruimte voor uitbreiding. Deze luchthaven moet niet verward worden met het grotere Brussels Airport.

Bereikbaarheid van de luchthaven

Wie vanuit het zuiden van Nederland komt kan overwegen het met de auto te doen. Voor sommige mensen is het niet veel verder reizen dan naar Schiphol. Is het echter wel een langere reis en kom je echt voor de lage prijzen, dan kun je ook overwegen om de afstand met het openbaar vervoer te overbruggen. Een speciale bus (Airport Express - A) verbindt het treinstation Charleroi-Zuid met het vliegveld. Deze bus vertrekt elk halfuur en doet er een kleine twintig minuten over. Dit station is op zijn buurt weer gemakkelijk te bereiken vanuit Nederland. Voor de terugweg kun je op de luchthaven zelfs een gecomineerd ticket kopen waarbij je een buskaartje combineert met een treinkaartje naar een willekeurig Belgisch station.
Er rijdt ook een bus tussen het wellicht nog makkelijker vanuit Nederland te bereiken treinstation Brussel-Zuid ("Midi/Zuid") en de luchthaven, met een frequentie van eens per 45 minuten, twintig maal per dag. De busreis duurt ongeveer een uur.

Luchtvaartmaatschappijen

In de onderstaande lijst zie je de namen van alle luchtvaartmaatschappijen die vluchten aanbieden vanaf de luchthaven Brussels South Charleroi Airport. Achter de naam staan het focusland en/of de bestemmingen waarop gevlogen wordt. In andere artikelen uit deze reeks staan slechts een aantal van deze bestemmingen omdat het er te veel zijn om ze allemaal te noemen. Omdat dit echter een kleiner vliegveld is staan hier alle steden genoemd. Let er echter wel op dat de bestemmingen kunnen wijzigen en dat sommige bestemmingen alleen in het hoogseizoen of juist in de wintersport periode beschikbaar zijn.
  • Air Arabia Maroc (Casablanca)
  • Freebird Airlines (Antalya)
  • Jet4you (Al Hoceima, Casablanca, Nador, Oujda, Tangier)
  • On Air (Catania, Pescara, Salerno)
  • Ryanair (Agadir, Alicante, Ancona, Bari, Bologna, Bratislava, Brindisi, Cagliari, Dublin, Edinburgh, Faro, Fes, Fuerteventura, Girona, Glasgow, Ibiza, Lanzarote, Madrid, Málaga, Marrakech, Marseille, Milaan, Nador, Oslo, Palma de Mallorca, Pau, Perpignan, Pisa, Porto, Riga, Rome, Sevilla, Stockholm, Tenerife, Trapani, Trieste, Turijn, Valencia, Valladolid, Venetië, Zadar, Zaragoza)
  • Wizz Air (Boekarest, Boedapest, Katowice, Praag, Sofia, Warschau)

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid Charleroi"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 23-04-2010
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop Marokko
Schrijf mee!