InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen met On Air

Goedkoop vliegen met On Air

Goedkoop vliegen met On Air Wie gaat vliegen vergelijkt eerste de prijzen van tickets, dat is natuurlijk logisch. De laatste tijd is de uitkomst steeds vaker dat je vanauit omringende landen België en Duitsland veel goedkoper kunt vliegen dan vanuit Nederland. Gelukkig vinden steeds meer mensen deze weg en besparen ze al flink op hun transport en zijn ze voor hun vakantie in totaal minder geld kwijt.

De maatschappij On Air

On Air is een Italiaanse luchtvaartmaatschappij gevestigd in Pescara, Italië. De maatschappij is begonnen met het aanbieden van vluchten in het jaar 2006 en is dus nog een relatief jong bedrijf. De thuisbasis van de maatschappij is Abruzzo International Airport in Pescara (te zien op foto linksboven). Ze bieden vluchten binnen Europa aan en maken daarbij gebruik van het wet leasing principe. Dit betekent dat ze geen eigen toestellen tot hun beschikking hebben, maar dat ze deze als het ware leasen van andere maatschappijen of gespecialiseerde bedrijven. Dit stelt ze in staat om ondanks een beperkt budget in het hoogseizoen toch meer mensen te vervoeren en dit aantal in de minder populaire periodes juist weer terug te schroeven. Alle vluchten worden gedaan met toestellen van Hamburg International, Blue Air, Dubrovnik Airline en Ukraine International Airlines.

Momenteel worden vluchten aangeboden van en naar bestemmingen in België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Oekraïne en Roemenië. Het gaat om een totaal van acht bestemmingen. Brussel Charleroi is daar het laatste bijgekomen. Deze luchthaven is voor Nederlandse in het zuiden van het land soms net zo makkelijk en snel te bereiken als Schiphol nabij Amsterdam. Vandaar dat het een goede optie kan zijn om de vakantie relatief goedkoop te beginnen. Doordat vanaf Belgische luchthavens niet de zo gehate vliegtaks betaald hoeft te worden en het parkeren van de auto een stuk aantrekkelijker is kiezen steeds meer Nederlanders voor dit vliegveld als vertrekpunt. Verwar Charleroi echter niet met het grotere Brussels Airport!

Het is uiteraard altijd aan te raden om voor het kopen van een ticket in plaats van rechtsstreeks naar een reisbureau te gaan eerst een vergelijkingssite voor vliegtickets op internet te raadplegen. Hier kan je zelf uitzoeken wat het goedkoopste ticket is. Voorbeelden van dergelijke sites zijn Supersaver, waarheenwaarvoor en Cheaptickets. Je kunt hier een beetje spelen met vertrekdata en zo soms een heel goede aanbieding voorbij zien komen. Als je via internet boekt bespaar je daarmee ook de commissie die een reisbureau normaal opeist voor hun diensten. Staat in onderstaande lijst jouw vakantiebestemming en ben je bereid te vertrekken vanaf Brussel Charleroi, dan is On Air wellicht de perfecte kandidaat om jou te vervoeren.

De bestemmingen van On Air

Met On Air kun je vliegen naar de volgende bestemmingen:

België
  • Brussel (Brussels South Charleroi Airport)
Frankrijk
  • Parijs (Charles de Gaulle International Airport)
Duitsland
  • München (Munich Airport)
Italië
  • Bologna (Bologna Airport)
  • Catania (Catania Airport)
  • Pescara (Abruzzo International Airport)
  • Salerno (Salerno Airport)
Oekraïne
  • Kiev (Boryspil International Airport)
  • Lviv (Lviv International Airport)
Roemenië
  • Boekarest (Aurel Vlaicu International Airport)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen met On Air"

Reactie

Slenders, 01-02-2009 12:51 #1
Goedenmiddag, graag zou ik van u willen vernemen hoe waar ik een ticket kan boeken vanuit Charleroi naar Salerno Airport. Is moeikijk te achterhalen. Reactie infoteur, 03-02-2009
Hallo,
Voor dergelijke informatie zou u contact op moeten nemen met On Air zelf. Ik kan u niet van deze informatie voorzien, daar ik niet werkzaam ben bij de luchtvaartmaatschappij.

Mvg,
Pero

Infoteur: Dessal
Laatste update: 10-01-2009
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen
Reacties: 1
Schrijf mee!