InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen met Lufthansa Italia

Goedkoop vliegen met Lufthansa Italia

Goedkoop vliegen met Lufthansa Italia Wil je binnenkort vanaf Brussel vliegen naar Italië? Dan heb je vanaf februari 2009 een nieuwe optie: Lufthansa Italia. Deze dochteronderneming van het grote Duitse Lufthansa begint dan namelijk met het uitvoeren van vluchten. Voor Nederlanders relatief goedkoop omdat je zo kunt ontsnappen aan allerlei dure Nederlandse belastingen etc. Ook het parkeren van je auto is bij Brussel stukken goedkoper!

De maatschappij

Lufthansa Italia S.p.A is een dochtermaatschappij van Deutsche Lufthansa en is gevestigd in Milaan, Italië. Ze vliegen onder een Italian Air Operator Certificate (AOC). Deze maatschappij is nieuw op de markt en zal in februari 2009 beginnen met het uitvoeren van vluchten op acht grote Europese steden met een vloot van zes Airbus toestellen. Het belangrijkste vliegveld voor de maatschappij is Malpensa International Airport.

In april 2008 maakte Lufthansa bekend een zestal Embraer 195 toestellen te willen verplaatsen naar Malpensa International Aiport om zo een intra-Europees netwerk op te starten vanaf Milaan. Op dat moment was het de bedoeling deze te gebruiken voor de Italiaanse dochteronderneming Air Dolomiti. De acht bestemmingen waar het om zou gaan werden in september 2008 bekend gemaakt. Het ging inmiddels om Airbus A319 toestellen. Sinds 14 oktober 2008 is het mogelijk vliegtickets te boeken voor deze nieuwe service. Op 26 november 2008 maakte Lufthansa de oprichting van Lufthansa Italia bekend in plaats van de reorganisatie van Air Dolomiti.

Als dochter van Lufthansa is ook Lufthansa Italia aangesloten bij de alliantie Star Alliance. Zodoende kun je wanneer je met de maatschappij vliegt ook gebruik blijven maken van het frequent flyers programma Miles & More om te sparen voor gratis vluchten en upgrades. De naam van de member lounge voor kaarthouders is Senator Lounge.

De vloot

Lufthansa Italia vliegt met de volgende toestellen:
  • 6 Airbus A319-112
De toestellen zijn ingericht met zowel een Business Class als een Economy Class.

De bestemmingen van Lufthansa Italia

Met Lufthansa Italia kun je vliegen naar de volgende bestemmingen:

België
  • Brussel (Brussels Airport)

Engeland
  • Londen (London Heathrow Airport)

Frankrijk
  • Parijs (Charles de Gaulle International Airport)

Hongarije
  • Boedapest (Budapest Ferihegy International Airport)

Italië
  • Milaan (Malpensa International Airport)

Portugal
  • Lissabon (Portela Airport)

Roemenië
  • Boekarest (Henri Coandă International Airport)

Spanje
  • Barcelona (Barcelona International Airport)
  • Madrid (Madrid Barajas International Airport)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen met Lufthansa Italia"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 22-12-2008
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen
Schrijf mee!