InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen vanaf Weeze: maatschappijen

Goedkoop vliegen vanaf Weeze: maatschappijen

Goedkoop vliegen vanaf Weeze: maatschappijen Creativiteit is het devies als het gaat om het kopen van een goedkoop ticket. Goedkoop vliegen is namelijk niet zo gemakkelijk meer. Maar veel Nederlanders hebben gelukkig de weg naar Weeze gevonden. Voor sommigen is het zelfs dichterbij dan Schiphol. Extra voordeel is dat er hier een aantal low cost maatschappijen gegroepeerd zijn die je goedkoop aan je vakantie kunnen laten beginnen. Hieronder zie je welke bestemmingen de verschillende maatschappijen aandoen.

Airport Weeze

Airport Weeze, dat ook wel Niederrhein Airport (NRN) heet is inmiddels een bekende naam in Nederland. Dit vliegveld ligt bij het plaatsje Weeze in Niederrhein, het westen van Duitsland. Het ligt zo'n 30 kilomter ten zuidoosten van Nijmegen, dat het voor mensen uit deze streek een aantrekkelijk vertrekpunt voor vakantie maakt. Het is veel dichterbij dan Schiphol. Een andere aantrekkelijke optie is Düsseldorf, maar dit is nog wel zo'n 50 kilometer verder rijden. Het vliegveld is nog iet zolang in gebruik voor commerciële vluchten. Vroeger stond het bekend als de basis RAF Laarbruch, waarna het werd omgebouwd tot vliegveld en werd geopend in 2003. Weeze Airport wordt hoofdzakelijk gebruikt door low-cost of no-frills maatschappijen. Dit houdt in dat ze tickets aanbieden voor lage prijzen, en in ruil daarvoor een stukje service inleveren ten opzichte van andere luchtvaartmaatschappijen. Maar zo vlieg je wel goedkoop naar Turkije, Marokko, Spanje, Portugal, Engeland of een van de andere onderstaande bestemmingen.

De luchthaven heeft in het verleden een aantal naamwijzigingen ondergaan wat het misschien wat verwarrend maakt. Sommige mensen verwarren deze kleine luchthaven met die van Düsseldorf Aanvankelijk was het wel de bedoeling het vliegveld zo te noemen, maar de grote afstand tot Düsseldorf maakt het wat ongebruikelijk. Bovendien zijn er drie andere internationale luchthavens die hier dichterbij liggen (Düsseldorf International, Düsseldorf-Mönchengladbach en Keulen/Bonn). Vervolgens voorkwam de rechter dat deze naam zou worden gebruikt en passagiers erdoor zouden worden misleidt bij de verkoop van tickets. Veel maatschappijen die Weeze als bestemming hebben, zoals Ryanair, adverteren echter wel met Düsseldorf (Weeze).

Er wordt het meeste van Weeze Airport gebruik gemaakt door mensen uit de omgeving van Venlo, Nijmegen en Eindhoven, plus de mensen uit andere delen van Nederland die bereidt zijn een stukje verder door te tuffen om euros te bespraren, waaronder ook de vliegtaks die net over de grens met Duitsland niet hoeft te worden afgedragen. Qua klantvriendelijkheid en service wordt vliegveld Weeze ook door velen als zeer positief beoordeeld.

Maatschappijen op Airport Weeze

De hier onder genoemde maatschappijen bieden vluchten aan vanaf Weeze Airport. Er onder staan de bestemmingen die hiervandaan worden aangedaan.

Hamburg International

  • Hurghada, Sharm El-Sheikh, Lanzarote, Palma de Mallorca, Gran Canaria

Ryanair

  • Het hele jaar door: Agadir, Alicante, Bari, Bergamo, Bologna, Bydgoszcz, Edinburgh, Faro, Fes, Fuerteventura, Girona, Gran Canaria, Lanzarote, Londen, Malaga, Marrakech, Oujda, Palermo, Porto, Riga, Rome, Stockholm, Tallinn, Tenerife, Thessaloniki, Valencia en Växjö
  • In het hoogseizoen: Alghero, Ancona, Béziers, Cagliari, Chania, Ibiza, Korfu, Lamezia Terme, Palma de Mallorca, Pescara, Pisa, Santander en Zadar

Transavia

  • Gran Canaria, Palma de Mallorca en Burgas

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen vanaf Weeze: maatschappijen"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 06-06-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegen buitenland
Schrijf mee!